48hOHB i la Recepta del 15! Us ho perdreu? ;)

El proper cap de setmana (22 i 23 d’Octubre) és l’Open House Barcelona 48h. Durant un cap de setmana la ciutat obre les portes dels seus edificis més emblemàtics, ben dissenyats i ben valorats… ja siguin antics o moderns. No es tracta només d’unes portes obertes, es tracta d’una oportunitat per aprendre de la mà de persones a qui tot això els hi apassiona, poder veure la ciutat des d’uns altres ulls i fer-la entre tots un mica més propera a les persones. És una molt bona oportunitat ja que normalment aquests edificis no estan oberts al públic, i si ho estan, en general s’ha de pagar entrada.

En aquest cas l’Open House Barcelona és gratuït i compta amb més de 500 voluntaris que ho fan possible. Aquí us deixo la pàgina web on podreu trobar més informació: 48hOHB Es podran visitar uns 160 edificis, vigileu perquè n’hi ha que només estan oberts unes hores en concret, altres que només obren un dels dos dies i altres que sempre estaran oberts.

M’agradaria convidar-vos a visitar el Palau Moja (cantonada Rambles-Portaferrissa) on estaré fent de voluntària dissabte dia 22 d’11 del matí a 7 de la tarda! és un edifici històric que ja d’entrada ens permet situar-lo en el temps: la porta principal no dóna a les Rambles sinó a Portaferrissa… com pot ser? doncs perquè abans les rambles estaven ocupades per les muralles del s.XIV i no va ser fins a finals del s.XVII que es van començar a projectar… Així que el carrer principal en aquella època era Portaferrissa. En fi, quan em poso a parlar d’aquests temes no acabaria mai!!! ;)

Aquesta vegada no faré de guia, però estaré allà fent d’ajudant, recollint la gent en grups de 30 per fer la visita guiada… donant informació als “guiris”, etc! però si algú de vosaltres es deixa caure per allà em fareu molt contenta!

Què hi té a veure tot això amb La Recepta del 15? doncs resulta que el dia 4 d’aquest mes les voluntàries vam anar a fer una visita prèvia a l’edifici que ens havia tocat, el Palau Moja. En sortir d’allà em van venir moltes ganes d’anar al Mercat de Sant Josep, la Boqueria. Feia tants anys que no hi havia entrat fins el fons!! M’hi vaig perdre una bona estona, vaig passar per davant de les parades potser 3 cops, vaig intentar esmorzar al bar del Pinotxo però estava ple en tot moment… Les parades tan acolorides i ben posades em deixaven meravellada. Ara mateix tinc moltes ganes d’explicar-vos part de la història d’aquest mercat, però ho faré un altre dia, que sinó aquest post seria massa llarg!

Tal com dic, em feia enveja la gent que estava esmorzant per allà… així que vaig decidir que era el moment ideal per comprar els ingredents per la Recepta del 15!! tenia clar que necessitava moniatos ja que és l’ingredient proposat d’aquest mes, i mentre voltava per les parades em vaig anar imaginant el plat…

Quan vaig arribar a casa em vaig posar a fer el dinar, un dinar ràpid i fàcil però boníssim!! amb colors i gustos de la tardor.

Ingredients:

1 moniato (gros), rossinyols, hamburgueses de vedella, julivert, 1 gra d’all i oli d’oliva.

Com ho fem?

Primer de tot netegem els rossinyols (o el bolet que volgueu fer servir) i els posem en una paella amb una miqueta d’oli i el foc fortet. Al principi desprenen força aigua. Deixem que aquesta aigua s’evapori i llavors els saltegem. Afegim el julivert i el gra d’all picat ben petit, un parell de voltes més i llestos.

Mentre tenim els bolets a la paella podem anar preparant el moniato: el tallem a rodanxes d’1 dit de gruix aproximadament i treiem la pell.

Llavors el coem al vapor (al microones) amb l’estoig de silicona o bé amb un plat tapat amb paper film i punxat. El tindrem aproximadament 4-5 minuts al microones, quan el treieu mireu que es pugui punxar bé en el centre.

El fet de coure’l al vapor, és perquè ara el farem a la paella, amb una miqueta d’oli i volta i volta, perquè quedi marcat, però de dins ja el tindrem tendre!

Per últim només ens queda fer l’hamburguesa, al vostre gust! I ja podem muntar el plat: els moniatos fan de llit, llavors hi posem l’hamburguesa i per últim els rossinyols.

Es podria amanir amb una mica d’oli d’oliva, o mel… però he preferit deixar-lo així, els 3 gustos combinen a la perfecció i a més a més cap d’ells enmascara l’altre, bon profit i espero que us agradi!

Comments

  1. Vaig anar al Palau Moja quan estudiava Història de l’Art, quina passada! Em sembla una iniciativa fantàstica! A veure si hi podem venir!
    I què dir del platillo… em sembla una dinar de luxe, quina pinta nena! Una bona hamburguesa sempre entra bé, però tan ben acompanyada ja és irresistible!
    Moltes gràcies per participar bonica!
    Petonets
    Sandra

  2. Sensacional tant el Palau, com la iniciativa de portes obertes com aquests moniatos hamburgueseros.Tot!! hahahaha :)

  3. Sensacional! Durant la temporada de tardor canvio les patates pels moniatos a totes les receptes, com has fet tu a la teva proposta. Queda boníssim!
    Que vagi molt bé la jornada al Palau Moja, em sembla una iniciativa fantàstica. Felicitats!

  4. Te molt bona pinta!

  5. Apa quines hamburgueses!! Ets una gourmet! haha! Molt i molt bona…
    Com m’agradaria poder fer aquestes visites que comentes… A veure si quan vingui cap allà m’hi acosto!^^
    Petonets bonica i gràcies per participar!!

  6. quin plat Bet!!!!! amb el que a mi m’agraden les hamburgueses cassolanes!!! a veure si ens podem passar a veure’t!!! ;P ni que no ens facis de guia!!! molts petonets

  7. Un plat exquisit i senzill alhora!

  8. Una manera muy original de comerse una hambuerguesa.
    Me encanta.
    Besos

  9. Quina bona iniciativa!!
    I el plat, sensacional!!! Té una pinta deliciosa!!! M’emporto la recepta…
    Petonets guapa

  10. Guauuu que delicios!! quina pinta aquesta hamburguesa, i li dieu hamburguesa allo del mcdonalds ja ja ja!!! petons

  11. Quina bona pinta que té aquesta hamburguesa i, sobretot, l’acompanyament. Fantàstic!
    El cap de setmana que ve marxo a Berga amb la meva germana, així que em perdré l’Open House… Que vagi molt bé pel Palau Moja!

    Petonets!
    Anna

  12. Hoo!! Bet, Hamburguesa de vedella amb rossinyols i moniato. Quin plat!!
    Bona cuina

  13. Desconeixia això del Open House Barcelona … sembla molt interessant. No crec que pugui gaudir-ne pels meus caps de setmana lluny de BCN, però ho trobo molt bona iniciativa i m’alegra que tu participis de manera activa.

    Ricard

  14. Holaa a tothom! :)

    Moltes gràcies per la visita i els comentaris! participar a la Recepta del 15 de cada mes és tot un repte, així que estigueu atents perquè el proper dia 20 ens tindran preparada la següent proposta, jo ja l’espero!!!
    Pel que fa a l’Open House Barcelona, estaré encantada de veure-us si passeu per allà!! si no us veig o no us reconec ja em vindreu a saludar eh? i si no podeu venir doncs no patiu, que l’any vinent ho repetiran… De fet a Londres ja en porten unes 19 edicions!
    L’altre dia vaig llegir que les hamburgueses s’estan revaloritzant, i crec que els hi hem de donar una oportunitat perquè no siguin sinònim de McDonalds o cases de l’estil… ;) Ja veieu que amb qualsevol acompanyament són bones i ara a la tardor, què millor que bolets i moniatos? llàstima que aquest any farem curt de bolets…

    Aquests dies el blog no estarà gaire actiu… comencen els primers parcials i entregues de treballs, però tornaré aviat!

    Petons i fins dissabte!!

  15. Quina hamburguesa amb una pinta tan apetitosa!!! sobre el boniato!!! senzill i eficient!!!! es probará. Salutacions, Abril

  16. Quina bona pinta!! Està molt bé el blog Bet!!! ànims i endavant!!!

  17. Ooooooh! he vist tard la informació del Barcelona Open House, avui hem estat pel centre i si ho haguéssim sabut a temps, t’hauríem anat a veure, bé serà en una altra ocasió!. Demà veuem si podem visitar algun edifici.

    Ah! i la foto, espectacular, igual que el sabor, suposo!

  18. Moltes gràcies per la informació del OHB. L’he vista després de dinar i encara ens ha donat temps d’arribar-nos a Barcelona. Sempre que he passat pel costat del Palau Moja he pensat que m’agradaria veure’l. Avui l’he vist però m’ha anat ben just. Hi havia moltíssima gent. Sort d’una noia molt enrotllada que hi havia a l’entrada. No series pas tu?

  19. Sóc jo una altra vegada. Acabo de veure la teva foto al blog. Confirmat. La noia enrotllada de l’entrada eres tu. Moltes gràcies!!!!!

  20. Hola noies,

    Abril: el moniato fet així és molt bo, al vapor sol potser quedaria una miqueta ensopit però passat per la planxa després és boníssim!
    Núria: que guai que hagis passat a veure el blog! jeje moltes gràcies guapa!
    Glòria: ostres, m’hauria agradat veure-us! segur que algun dia ens trobem de casualitat oi? aprofiteu si podeu que hi ha molts edificis que valen la pena!
    Mercè: vaja que bé! ara estic intrigada per saber qui éreu! tinc les cares de la gent una mica barrejades, a partir de les 5 estàvem desbordats… bé què t’he de dir! me n’alegro que al final poguéssiu entrar :)

    petons i gràcies per la visita!

  21. Quin plat més bò, les hamburgueses tenen una pinta fenomenal. No he fet mai moniatos, així com a plat, però segur que ho probaré, ademés amb els rossinyols ha de quedar un contrast boníssim.

    • Bon dia Carmina, doncs sí que queda molt bo! a més és ben senzill… Llàstima que aquest any farem curt de bolets… Una abraçada!

Moltes gràcies per la teva visita!! :) si ho vols, pots escriure un comentari aquí:

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.