Pastisset de formatge i lemon curd… post-exàmens!

L’altre dia la meva mare em va explicar que havia vist una entrevista que li feien a en Joan Roca (El Celler de Can Roca) a TVE2… En un moment donat de l’entrevista li van preguntar què li hauria agradat estudiar si no hagués estat cuiner. Sense pensar-ho gaire va dir… “arquitecte! en el fons és el mateix que la cuina… cuinar és construïr”

Doncs bé, fa mesos (des del principi) que tinc un post pendent on us explicaré per què penso que la cuina i l’arquitectura s’assemblen… Primer de tot només cal pensar… quan volem fer un pastís especial per algú, quan preparem un repte gastroblocaire, etc. Tot això ja són projectes: pensar com ho volem, com ho farem, els mitjans que tenim, les mesures que tindrà… i finalment dur-ho a terme. Es clar que també hi ha l’inspiració, o  la cuina i l’arquitectura populars… Prometo escriure el post detingudament!

Aquest mes d’Octubre ha estat bastant caòtic, sobretot les dues últimes setmanes… Com podeu veure l’activitat del blog ha baixat en picat, aquesta no era la meva intenció però els exàmens m’han absorvit i no tenia ni temps ni ànims per cuinar coses presentables. Si mai els vostres fills us diuen que volen ser arquitectes… que s’ho pensin bé!! això sí, si els hi agrada i hi volen dedicar totes les seves forces… endavant que val la pena!! Aprofito ara per dir que em sap molt greu no haver participat als reptes de Film&Food ni Memòries d’una cuinera, però ja sabeu que a la propera hi tornaré a ser!

Tenia tantes ganes de tornar a escriure que avui, després dels nervis d’aquesta setmana, he arribat a casa… i aquí em teniu! Per anar començant de moment us porto aquest pastisset de formatge i lemon curd que vaig improvitzar l’altre dia… Es fa en un moment, i és que durant l’època d’exàmens un pastisset així és fantàstic per fer una pausa!

Ingredients:

3 cullerades ben plenes de formatge Quark, 1 ou, 4 cullerades rases de sucre, 2 cullerades de lemon curd, mig sobre de llevat i 2 cullerades rases de farina.

Com ho fem?

Batem el rovell amb el sucre, hi afegim 1 cullerada de lemon curd (l’altra és per tirar-ne a sobre) i remenem bé.

Llavors hi afegim el formatge, el llevat i la farina, que quedi homogeni.

Per últim semimuntem la clara i l’afegim a la barreja.

Ho posem en una fiambrereta petita (sense tapar) o en un recipient individual apte pel microones i el courem durant 4 minuts a 750w aproximadament.

Esperem una mica a que es refredi i per sobre hi tirem una cullerada de lemon curd.

*Com alguns sabeu, aquí a Barcelona el forn no ens ha funcionat mai, així que ens n’hem d’inventar unes quantes per poder fer pizzes, postres… Si el voleu fer al forn no sé les quantitats ni l’estona!

*La lemon curd és una crema de llimona molt bona i que serveix per fer molts postres, la podeu comprar feta o fer-la i guardar-la (avís: és addictiva!! ;) ) També la podeu fer seguint per exemple aquesta recepta de la Sílvia.

Comments

  1. Carinyet!! Molts ànims!! T’asseguro que després trobaràs a faltar la carrera… com a mínim fins que no trobis feina de lo teu (com és el meu cas) i hagis de treballar d’algo que no t’agrada! :P
    Aquests pastissets em semblen genials, tenen una pintassa!!
    Ja tinc ganes de llegir el post que ens promets! ;)
    Petonarros plens d’energia!
    Sandra

  2. Una bona golafraria per fer una pausa. Res millor per esbargir el cap i agafar de nou forces. M’encanta la combinació llimona-formatge. Recepta guardada…
    Molts ànims guapa!!!

  3. MERCÈ-destapant cassoles says:

    Un pastisset que ben segur puja l’ànim per a encarar-se dia a dia a l’estudi!. Estic completament dacord amb la frase “cuinar és construir” i amb la teva reflexió! A reveure.

  4. És veu genial i això dels exàmens ja se sap. Una abraçada

  5. Anims, el primer es el primer! Segur que els examens t’han anat genials, sobretot si per recuperar forces menges un trosset d’aquest pastis :)
    He fet una mousse de formatge amb lemon curd i ens va encantar, de manera que estic segura que aquest pastisset ha de ser delicios.
    I el post sobre la cuina i l’arquitectura promet ser molt interessant ;)

  6. Nena!!!això no és fa!!!! saps que estic totalment enganxada a aquesta crema!!!! has fet un pastís fantàstic, que m´enporto a la meva llibreta per què no el tinc!!! et felicito Bet, de veritat que per mi és perfecta. Ànims!!!Petons

  7. Espero que t’hagin anat molt bé els exàmens, pel que fa a la recepte el lemon curd m’encanta i amb el formatge deu quedar de maravella.

  8. Hola noies!!

    Sandreta: gràcies per l’energia!! és veritat, molta gent diu el mateix! per sort ja veig el final jeje, doncs a veure si el puc enllestir aviat, hi ha moltes coses a dir!
    Catieu: a mi també m’agrada molt, tan a l’estiu com a l’hivern! moltes gràcies!!!
    Mercè: ja tinc ganes d’escriure el post i saber l’opinió de tothom, a veure què en diuen! moltes gràciees!!
    Núria: sí, és el que toca! però almenys m’ho agafo amb dolçor ;) !!
    Gemma: ia… només faltaria que el blog em distregués d’estudiar! tinc temptacions però de moment ha funcionat bé jeje, després de les entregues d’aquesta setmana m’hi posaré en serio a escriure el post!
    Silvia: ja ho sé!! per això he posat l’enllaç a la teva recepta! jejee ja em diràs si t’ha agradat :)
    Cris: moltes gràcies guapa, amb el formatge queda boníssima i ja et dic… amb moltes altres coses, imaginació al poder!!

    Petons i gràcies per la visita!!

  9. Ànims noieta!!! El pastís té una pinta tremenda i súper fàcil! Et pots creure que tot i visquen al UK encara no he tastat mai el lemon curd?! Això no pot ser.

  10. I like lemon curd … :))

    Per cert… jo també vaig pensar en fer arquitectura, però en aquells temps donàven molta importància al dibuix artístic… I en això sempre havia “destacat” per ser un desastre… :))

    Salut!

  11. Hola!!

    Irma: doncs a tastar-lo!! en deuen vendre a tots els supermercats no? i sino mira la recepta que he posat al link ;) gràcies pels ànims!!

    Ricard: a si?? jeje hi ha molta gent que es tira enrere per això, de fet quan vaig començar era una de les assignatures que més gent repetidora tenia. Em sembla que ja no se li dóna tanta importància com abans, però els profes es resisteixen i fan que sigui important (ho és!)

    Una abraçada!!!

  12. Hola guapa tu,

    me ha agradat molt la teva introducció, ets la millor…desitjo que tot et vagi molt be, avui, demà i sempre…

    en quan al pastisset , te molt bona pinta i segur que es bo de bo…anoto la teva proposta

    cuida´t, mil petonets Susanna

    • Hola Susanna, benvinguda al blog, m’alegro que t’hagi agradat!! gràcies per la visita i els desitjos! jeje
      Aquest pastisset és ideal per fer una pausa o per fer unes postres ràpides, tot i així tinc alguna altra recepta de pastís de formatge fet al forn que surt boníssim, ja la posaré més endavant, una abraçada!!

  13. La setmana passada vaig fer aquest lemon curd. El vaig posar en un pa de pessic. Boníssim.

Moltes gràcies per la teva visita!! :) si ho vols, pots escriure un comentari aquí:

