Pastís de ricotta amb pera i ametlles.

Fa unes setmanes vam comprar una terrina de ricotta al supermercat, un formatge fresc i cremós que prové d’Itàlia i que es fa servir tan per receptes dolces com salades. Si no en trobeu al vostre supermercat habitual no us preocupeu ja que per aquesta recepta podeu fer servir mató (mateixa quantitat) i també us quedarà boníssim.

Després de donar-hi unes quantes voltes, vaig decidir fer un pastís tot adaptant aquesta recepta que vaig trobar. El fet d’acompanyar-lo amb peres i ametlla laminada va ser totalment fruit de la improvització d’aquell moment, just el que us explicava al post anterior!

pastís de ricotta i pera 3

També hauria quedat molt bo amb melmelada de fruites vermelles, el proper dia el faré així. Uns quants de vosaltres em vau demanar la recepta després de publicar-lo a l’Instagram, doncs aquí la teniu! Si us animeu a fer-lo, ja m’ho explicareu eh? ;)

pastís de ricotta i pera

Ingredients:

150g de mantega pomada, 100g de sucre de canya integral, 1 llimona, 3 ous, 1 pessic de sal, 250g de ricotta (o mató), 85g de farina, 1 culleradeta de llevat Royal, 1 pera i 1 grapat d’ametlles.

Opcional: sucre fi per decorar.

Com ho fem?

0_ Pre-escalfem el forn a 160ºC.

1_ Batem la mantega pomada amb el sucre fins aconseguir una crema.

2_ Separem els rovells de les clares i també ratllem la pell de la llimona.

3_ Al bol on tenim la mantega hi afegim: els rovells, la ricotta (o mató), la sal, i 1 culleradeta del suc de llimona. Remenem perquè quedi tot ben integrat.

4_ Tamisem la farina juntament amb el llevat i l’incorporem a la barreja anterior.

5_ Finalment, muntem les clares a punt de neu i les afegim a la massa amb cura per no perdre volum.

6_ Encamisem un motlle de 20cm com a màxim, hi aboquem la massa i repartim les làmines de pera per sobre, així com un grapadet d’ametlla laminada.

7_ Enfornem a 160ºC durant 50 minuts, deixem refredar i podem decorar amb sucre fi.

NOTES

En una prova posterior, vaig coure les peres (pelades) en almívar (500ml aigua, 250g de sucre i mitja beina de vainilla) durant 10 minuts i després les vaig laminar. Va quedar encara millor, si teniu temps proveu de fer-ho així!

Comments

  1. Cuinetes says:

    Nena!! Pastissarro!!! Quina pinta!! M’encanta la idea de coure la pera amb almívar i vainilla. Genial. M’encanten aquests pastissos humits. I el cruixent de l’ametlla laminada li va de perles! Gran idea Bet! Petons!!!

    • Moltes gràcies Nuni!! La pera cuita amb la vainilla queda espectacular, ho vaig fer per primer cop a un taller de l’Alta Anoia i els hi va encantar! :)
      Petonets guapa!!

  2. Bet, ets una pastissera d’Estrella Michelin!
    Petonets,
    Olga

    • Aiii tu que em veus amb bons ulls Olga!! Els teus també són molt bons, i aquest segur que et sortiria la mar de bé! Petonets!!

Trackbacks

  1. […] blog mateix hi teniu per exemple: el cóc de poma i avellanes, les magdalenes de pera i ametlla, el pastís de ricotta amb pera i ametlla, les taronges amb mel, nous i canyella i la panacotta amb coulís de gerds i […]

Moltes gràcies per la teva visita!! :) si ho vols, pots escriure un comentari aquí:

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.