Els coulants també es disfressen :o)

Un matí de finals de gener, mentre feia el mandra al llit se’m va acudir la idea per fer el coulant pel concurs de la Laura de Coure Coulants!  Que resulta que celebrava moltes coses: els 3 anys del blog, els 100 seguidors al Facebook (ara ja gairebé 300!) i les més de 25.000 visites al blog! Així que em vaig aixecar d’una revolada i els vaig començar a fer…

Aquest concurs està pensat d’una manera diferent: hi ha tot un seguit de condicions que et fan obtenir paperetes, com més en tinguis més possibilitats tens que les mans innocents escullin la teva. Una de les maneres per aconseguir més punts era fent un coulant original, és a dir, que no hi hagi ningú que l’hagi fet igual…

I com ja haureu vist al títol… els meus coulants van disfressats! i per què? doncs perquè sabia que les dates finals del concurs estaven pels volts de carnaval, així que aquesta va ser la idea principal! I quina podia ser la millor disfressa per un coulant? doncs de seguida vaig tenir clar que havia d’anar ben a la moda, disfressat d’un dels dolços més populars del moment: el cupcake!

De disfresses ben treballades no n’he fet mai, i les de compra no m’agraden gaire… De cupcakes tampoc n’he fet mai… es nota oi? aquesta disfressa em va quedar molt casolana! ;) Prometo millorar, però de moment per carnaval tot s’hi val!

Anem a la recepta!

Ingredients:

150g de xocolata de cobertura, 150g de mantega, 150g de sucre, 150g de farina, 3 ous sencers, 3 rovells i 1 cullerada de licor de móra (opcional).

Per la disfressa: 200ml de nata per muntar, 50g de xocolata de cobertura, 1 cullerada de cacau pur en pols. Maduixes, aljequenques
aigua i sucre  (per fer les perletes de caramel)

Com ho fem?

Primer de tot preparem la mousse de la cobertura: escalfem la nata en un cassó, hi afegim la xocolata en pols i la de cobertura.
Ho deixem refredar unes quantes hores a la nevera. (es pot fer el dia abans).

Ara fem els coulants, és molt fàcil!
1_ Primer de tot tallem la xocolata a trossets i la mantega a daus, ho posem 2 minuts al microones, treiem i remenem. Ha de quedar homogeni i brillant.
A la xocolata, hi podem afegir opcionalment la cullerada de licor de móra.
2_ A part, barregem els ous amb el sucre, i ho batem bé fins que quedi d’un color més blanquinós i tripliqui el volum.
3_ A aquesta barreja dels ous hi afegim la farina i remenem bé.
4_ Ara ajuntem les dues barreges. Jo treballo la massa tota l’estona amb les barilles elèctriques.
5_ Agafem els motlles, els untem amb una mica de mantega i hi espolvoregem cacau en pols.

Omplim els motlles i els deixem a la nevera durant una estona.

Mentres reposen a la nevera, podem fer la resta de coses:
1_ Batem la trufa de la cobertura, perquè quedi muntada, com una mousse.
2_ Barregem en un cassó una miqueta d’aigua i la mateixa quantitat de sucre, quan comenci a caramel·litzar, agafem els aljequenques, obrim les fulles i passem la boleta pel caramel.
Amb aquest caramel podem fer unes perletes deixant caure gotes damunt de paper sulfuritzat.

Preescalfar el forn!

Ara ja podem coure els coulants:

Els coulants es poden coure tots alhora però també els podem guardar crus al congelador.
Per coure’ls farem 15minuts a 190ºC. (Penseu que han de quedar una mica líquids per dins). Jo els vaig deixar 17 minuts, i no ho van quedar tant, per això us aconsello 15 ;).
Com podeu veure a la fotografia de baix, amb aquesta recepta queda una crosteta boníssima damunt del coulant!

Només queda disfressar-los:
Amb l’ajuda d’una cullereta els cobrim amb la mousse de trufa, hi posem una maduixa tallada, l’aljequenque caramel·litzat i unes perletes de caramel.

Comments

  1. visca el Carnestoltes, els coulants i la nostra Bet!!! nena, no has de millorar! t’asseguro que em menjaria un parell ben a gust!!! i això que ara estic estirada al llit! jajajajajjaja. Molts petonets bonica meva, bona nit…

  2. jajajaja una idea genial nina! m’ha encantat això del coulant disfressat de cupcake! :D
    si és que fent mandra al llit es tenen grans idees, eh? jijiji
    Petonets
    Sandra

  3. Com diria una blogger amiga nostra….ole tu. Un coulant disfressat és una idea extraordinária. I per no haver fer mai cupcakes t’ ha quedat genial!! Miltes gràcies per participar, i pels teus comentaris i la teva participació sempre tant amable i propera. Muak!!

  4. Bravo, el dia que ens manqui la imaginació millor ho deixem. De moment, a tú et sobra per compartir amb nosaltres!! :)

  5. Genial, una idea molt divertida :)
    Uns coulants disfressats de cupcakes, je je je… :)

  6. T’han quedat molt originals! El coulant de per si sol ja m’encanta, però amb la disfressa encara ha de quedar més bo.
    Una abraçada

  7. Una idea genial!!! disfressar un coulant de cupcake jejeje…. Ets una crack!!! M’encanta!!! Sort al concurs…..
    Petonets guapa

  8. Una entrada molt divertida i molt bona.
    Nani

  9. Holaa!

    Judith: moltes gràcies! la veritat és que de bons ho eren molt, així que un cop tastats ja no em va preocupar com havien quedat. Quan en torni a fer us aviso! jeje
    Sandreta: oitan! a mi sempre em passa que m’inspiro durant aquella estona, és genial!
    Laura: de res guapa, gràcies a tu per organitzar tot això que segur que t’ha portat força feina! Ha estat un repte molt divertit :)
    Òscar: i espero que no se’ns acabi mai la imaginació, en tots els sentits! jeje
    Gemma: moltes gràcies! fan riure així disfressats oi? jeje
    Cris: moltes gràcies! doncs saps què? mai he menjat un cupcake autèntic! de coulants sí…
    Catieu: gràcies guapa! doncs ja saps què podeu fer amb l’Annie aquest cap de setmana!
    Nani: moltes gràcies! la veritat és que m’ho vaig passar molt bé fent-los!

    Una abraçada i moltes gràcies per passar per aquí!

Moltes gràcies per la teva visita!! :) si ho vols, pots escriure un comentari aquí:

