Croquetes de gerds i mascarpone.

Ai ai que no arribo! i això que ja feia molts dies que les tenia pensades i més que rumiades! Quan vaig veure que la proposta eren croquetes no ho vaig dubtar ni un moment: les croquetes de pollastre a l’ast de la mama! Però a veure, Bet, si són de la mama ella també hi podria participar… no li robaré pas la recepta! Llavors vaig decidir que participaríem totes dues!

Com que jo m’havia de buscar una altra recepta em tocava pensar de valent. El que passa és que a mi les croquetes no m’agraden gaire, vull dir que no m’agraden les que compres congelades. Estic d’acord que et poden solucionar un àpat si tens pressa, però la majoria tenen el mateix gust, ja siguin de pollastre o de pernil, tenen molta pasta i poca cosa bona. A part d’això, els fregits tampoc m’entusiasmen gaire… Des del dia que la meva mare va fer les primeres croquetes de pollastre a l’ast que només menjo les seves ;)

Obrint un calaix em vaig trobar amb un paquet de crocanti i va ser llavors que el meu cap va començar a rumiar fins aconseguir aquestes croquetes tan dolces com boníssimes!

Us he dit que la meva mare també participarà oi? però jo sóc una despistada i diumenge no vaig pensar en agafar-les del congelador… Ja m’ho diu ella que algun dia perdré el cap! Així que de moment us deixo la seva recepta de croquetes de pollastre a l’ast que ja fa bastant temps (2 anys!) vaig publicar al clubdecuines, però prometo que d’aquí uns dies les publicaré amb unes fotografies on llueixin tal i com es mereixen.

Ara de moment comencem per les postres ;)

Són mooolt fàcils de fer! som-hi?

Ingredients:

(per unes 24 croquetes)

125g de gerds, 250g de formatge mascarpone, 3 cullerades de sucre morè, suc de mitja llima, 3 fulles de gelatina neutra i 1 paquet de crocanti.

Com ho fem?

Primer de tot netegem els gerds. Llavors els posem en un cassó amb el sucre morè i el suc de mitja llima. Deixem que es vagi coent amb el foc fluixet durant uns 10 minuts, remenant de tan en tant i vigilant que no es cremi i després apaguem el foc.

Mentrestant posem les fulles de gelatina amb una mica d’aigua freda perquè s’hidratin.

Afegim el mascarpone als gerds i remenem fins que quedi ben homogeni (passarà de vermell intens a color rosa). Llavors treiem les fulles de gelatina de l’aigua (han d’estar toves) i les posem al cassó on tenim la barreja.

Ho tornem a posar momentàniament al foc mentre remenem perquè es desfacin. Quan ja estiguin incorporades podem apagar el foc.

Posem la barreja en un recipient amb tapa, i cap a la nevera durant 4-5 hores.

Passat aquest temps fem la forma de les croquetes amb l’ajuda de dues culleretes i les arrebossem amb crocanti, ja estan llestes per servir!

Un consell!

És millor que les guardeu a la nevera amb la forma feta i que les arrebosseu just abans de servir, sinó el crocanti es desfà una mica i no agafen gaire bona presència… També es poden guardar al congelador o en una cubitera! (sense arrebossar, i així ja teniu les porcions fetes) Treure-les durant el segon plat i després arrebossar…

Comments

  1. Ostres, jo que sóc fan del mascarpone i els gerds no tindré més remei que provar-les. Huhuhu! Tenen una pinta increïble…
    Moltíssimes gràcies per participar preciosa!
    Muaa*

  2. Una proposta orginial i molt bona, força semblant a la meva de corquetes dolces sense fregir ;)
    La combinació dels gerds, el mascarpone i el crocant d’ametlla ha de ser boníssima.
    I clar que les croquetes de la mare sempre seran les millors, je je je…

  3. Molt bones aquestes croquetes dolces!!!!! ara, espero amb candeletes les de la mama!!!!!
    petonets

  4. Mmmmm, quina bona pinta! unes postres perfectes i ben boniques ;-)

  5. Unes croquetes ben originals! i la combinació mascarpone i gerds ha d’estar deliciosa.
    Una abraçada

  6. Ole la meva nena! quines super croquetes s’ha marcat! :D M’encanten, són molt originals i han de ser una delícia!!
    quines ganes de veue les de pollastre a l’ast de la mama, visca les mames del 15! :P
    Moltes gràcies per participar!
    Petons
    Sandra

  7. Bet, bona idea. Veig que faig servir poc el mascarpone

  8. Que bé unes de dolces així ja tinc postres!! A més han d’estar molt i molt bones :)
    Una abraçada.

  9. MERCÈ-destapant cassoles says:

    Amb aquest coloret i aquesta combinació trobo que són encertadíssimes!, quins postres més originals! A reveure.

  10. jajajja, a tu tampoc t’agraden??? dons nena t’has ben lluit!! aquestes les tastava segur. molts petonets princess

  11. Sensacionals i originalissimes! M’han sorprés molt :)

  12. Jejeje… això de que un dia perdràs el cap també m’ho deia la meva mare. I ara, sóc jo qui li diu a l’Annie. Mira com canvia la cosa jejeje…..
    M’encanta la teva proposta, fàcil i que es pot fer amb temps. M’emporto,la recepta….
    Petonets guapa
    Ahh!!!! Ja espero les de pollastre a l’ast de la mama.

  13. Ay!!! Bet!!!!! Això és una passada!!! jo vull d´aquestes!!! han de ser tan i tan bones, amb el que m´agraden els gerd!!! Et felicito!!! un petonas.

  14. Impresionants!!!! quina bona textura… axiò ho hem de provar.!! Petons,

  15. Ara mateix hi faria una queixalada!

Moltes gràcies per la teva visita!! :) si ho vols, pots escriure un comentari aquí:

