Coca de pera conference, avellanes i Tou dels Til·lers.

M’agrada quan un plat es pot fer pràcticament tot amb productes nostres. Cada vegada em miro més l’orígen de tot el que compro perquè que no costa gaire col·laborar una miqueta amb els productors d’aquí. Hi ha coses que ja ni haurien de ser notícia perquè no haurien de passar… Com pot ser que no sapiguem valorar el que tenim? com pot ser que per la TV anunciin pomes del Tirol mentre que aquí en tenim unes de fantàstiques amb IGP?  Com pot ser que ens gastem diners comprant productes de fora mentre que aquí hi ha gent que cobra una misèria pel que fa?

Crec que bona part de la societat no és conscient de l’esforç que es necessita per tirar endavant una explotació agrícola. A poca gent una feina feta durant setmanes li depèn d’un factor tan incert com és la metereologia… Sap greu que es valori tan poc, quan en realitat tota aquesta gent fa la seva feina perquè nosaltres ens trobem cada matí la parada ben plena de tots els seus productes ben posats.

Està clar que no hem de ser radicals sinó realistes: si volem una pinya, un mango o una guayaba ens l’haurem de portar de fora, igual que nosaltres enviem oli, pernils i fins i tot cava (amb l’èxit d’exportacions que està assolint en la darrera temporada) a altres països. Però crec que és necessari parlar per enèsima vegada dels problemes que tenen els agricultors catalans. I crec que serà necessari parlar-ne fins que aconseguim conscienciar a tothom i donar a conèixer el ventall de bons productes que tenim.

I vosaltres, què en penseu?

És per això que us presento la nova secció del blog: TastaCatalunya des d’on parlarem de diversos productes catalans, el seu cultiu, la temporada, etc! i evidentment també hi podreu participar… més endavant us diré com!

De moment per començar presentarem la  DOP Pera de Lleida. Des del seu Consell Regulador la qualifiquen com “El sabor del paradís” i només entrant a la seva pàgina ja ens trobem amb aquesta explicació:

Les primeres cites històriques del conreu de peres a la província de Lleida daten del segle XIII, en Plena Edat Mitjana. Des de llavors, la saviesa acumulada dels nostres pagesos i el gust per la bona feina, es posen al servei dels nostres clients més exigents, oferint-los el fruit de la nostra terra sota un segell de qualitat únic al món.

Dins de la DOP Pera de Lleida hi trobem 3 varietats: blanquilla, llimonera i conference. Concretament la varietat conference és la que podem recol·lectar durant els mesos de més fred (tardor i hivern). És aromàtica i granulosa, conté molta aigua, poc sucre i és diurètica.

Anem a la recepta!

Ingredients:

1 làmina de pasta de full, 1 pera conference, formatge Tou dels Til·lers, 1 cullerada de crema de llet i avellanes torrades.

Com ho fem?

Fem un rectangle amb la pasta de full, el punxem i marquem les vores amb una forquilla.

Tallem un quart del formatge tou dels til·lers i li treiem la pell (ep, que és bona! però en aquest cas no la fem servir). Barregem el formatge amb la cullerada de crema de llet i ho posem mig minut al microones. Remenem perquè ens quedi una crema homogènia i hi tirem un pessic de sal.

Amb una cullera, escampem la crema pel damunt del rectangle de pasta de full però sense arribar a les vores marcades per la forquilla.

Tallem la pera a làmines (com veieu a la foto) i les poseu damunt la crema.

Per últim hi escampem unes quantes avellanes torrades i ho enfornem durant 20 minuts amb el forn preescalfat a 180ºC.

Comments

  1. Una nova secció molt interessant, segur que ens presentaràs molts productes d’aquí que ni tan sols sabiem que existeixen. Unes postres molt bones.
    Una abraçada

  2. Buf, i jo pensant que hi havia una varietat autòctona de pera cofainer…
    Visca els productes de proximitat i visca la nova secció del blog!!!
    Per cert, el Tou dels Til·lers és una de les meves debilitats…
    Petonets i bon cap de setmana!!

  3. clar que sí Bet! hem de cuidar els nostres productes, encara que no hem de descartar els de fora, que hi han de molt bons!!! un pastís fantàstic per esmorzar! ^;P petonets

  4. M’encanta aquesta nova secció al bloc, bona idea reina!! :D
    I aquesta coca… podem venir a berenar?! nyaaaaaam!
    PEtonets
    Sandra

  5. Em sembla molt bona idea Bet. Tens el meu suport. Jo també em fixo sempre amb l’origen dels productes.
    De peres no en menjo gaire sovint però ara m’has fet venir ganes de menjar-ne. I amb aquesta recepta ni t’explico.

  6. M’agrada molt aquesta nova secció!!! Jo, des de fa temps, que també miro de comprar producte de proximitat, però penso que encara ens falta conscienciar-nos de les dificultats de molts agricultors i ramaders del nostre país. La tarta de pera t’ha quedat genial!

    Petonets!
    Anna

  7. Molt bona idea, segur que seguirem aquesta nova secció …

  8. m’agrada molt la nova secció! a veure si parles força dels fruiters que tenim al Pla d’Urgell :)

  9. El tou dels til·lers és un foramtge sensacional. I la combinaicó amb les peres ha de ser deliciosa. Tenim uns productes de molta qualitat, dels quals podem estar molt orgullosos!

  10. No borris cap recepta, ja no dono l’abast a copiar-les i fer-les…. de debó m’encanta tot el que proposes!!!!!

  11. Holaa!
    Cris: a veure com sortirà! espero que us agradi i que ens ho passem bé!
    Alba: jejejej doncs ja em veus al supermercat buscant les cofainer! a mi també m’encanta aquest formatge!
    Judith: això és el que volia dir quan he parlat de les fruites tropicals! me’n vaig menjar la meitat per esmorzar i em va donar molta energia!
    Sandra: oitan que podeu venir, ja ho sabeu! a veure si no m’encatllo i vaig portant a bon ritme aquesta nova secció…
    Mercè: jo de peres tampoc en menjo gaire sovint… però és veritat que aquesta coca estava molt bona!
    Anna: tens raó!! a veure si des dels blogs, encara que sigui d’una manera molt modesta hi podem posar un granet de sorra!
    Joan: moltes gràcies!!
    Arnau: d’acord, tu i el teu pla d’urgell….a veure què m’expliques de bo…!! jejeje
    Gemma: oitan com sí! jo també n’estic molt orgullosa. La combinació de la pera amb el formatge queda molt suau i bona!
    Montse: nena que em fas posar vermella! m’alegro molt que t’agradin, de veritat!

    Petonets i moltes gràcies per la visita, i també per donar suport a la nova secció! ;)

Trackbacks

  1. […] Avui no us parlaré de la Pera de Lleida, ja ho vaig fer l’any passat amb aquesta coca tan bona! […]

Moltes gràcies per la teva visita!! :) si ho vols, pots escriure un comentari aquí:

