Minestra de verdures d’hivern i quinoa

Tot fullejant un llibre de cuina que em vaig comprar a Londres (The student cookbook) vaig trobar la recepta de “Minestrone” que és un plat italià. En aquest llibre explicaven que hi ha tantes versions de minestrone com regions o àvies italianes.
Es veu que al sud fan servir tomàquets, all, oli i pasta. A les regions del centre es decanten més per les mongetes i cap al nord hi afegeixen arròs. A Gènova hi afegeixen una cullerada de pesto i a la Toscana l’arrodoneixen amb un tros de pa. En altres zones també hi afegeixen diferents parts de carn de porc.

Parlant amb la Sandra i el Xavi, em van explicar que la minestra és més aviat un guisat de verdures amb caldo. És un plat típic espanyol i el nom li ve del “minestrone italià”. O també és com una ensaladilla de verdures variades, sense maionesa. En fi, jo l’he fet molt a la meva manera ;)
Ja feia dies que tenia un paquet de quinoa a l’armari i aquesta setmana vaig comprar una coliflor lila preciosa que tenia moltes ganes de cuinar! Juntament amb bròquil, carxofes, calçots i pastanaga ha quedat un plat molt sa i saborós.

minestra de verdures d'hivern i quinoa

El toc de l’all és perquè tots ens hauriem d’acostumar a menjar-ne més sovint, ja que és molt bo per la salut. I el toc de la llimona hi dóna una mica de frescor, de totes maneres fa que la coliflor lila es descoloreixi una mica… Amb aquests dos ingredients, no farà falta que hi afegim sal.

Som-hi!

Ingredients:

Per 2 racions:

1 got de quinoa, 2 gots d’aigua

1/4 de bròquil, 1/4 de coliflor lila, 4 calçots, 2 carxofes, 1 pastanaga

1 rodanxa de llimona, un gra d’all i oli d’oliva

Com ho fem?

1_ Tallem les carxofes aprofitant la part més tendra i les posem en una paella amb oli d’oliva. Mentre es comencen a coure tallem els calçots a trossos d’uns 3cm de llargada i també els afegim a la paella. Per últim, tallem la pastanaga a bastonets, l’afegim a la paella, abaixem el foc i tapem. Deixem coure uns 10 minuts remenant de tan en tant.

2_ A part, bullim el bròquil i la coliflor lila durant 5 minuts. Passats els 5 minuts els retirem de l’aigua i els passem a la paella amb la resta de verdures. Ho saltegem tot plegat un parell de minuts.

3_ Afegim l’all picadet a les verdures, fem un parell de tombs i afegim el suc de la rodanxa de llimona. Apaguem el foc.

4_ Per coure la quinoa, primer de tot l’hem de netejar amb aigua. Llavors un cop escorreguda l’afegim a un cassó sense oli i la deixem torrar un parell de minuts. Sense deixar de remenar, perquè no s’enganxi.

5_ Afegim l’aigua al cassó de la quinoa i deixem coure a foc lent durant 10 minuts. Els grans no han de quedar enganxats entre ells.

6_ No caldrà escórrer la quinoa ja que s’haurà begut tota l’aigua. Muntem el plat amb les verdures i amanim amb un raig d’oli d’oliva.

minestra

Comments

  1. jejejeje semblem els experts en minestra… però sort de Sant Google que ens va acabar d’aclarir les coses! Ja tenia ganes de veure aquesta famosa quinoa, amb lo que a mi m’agrada! En cuinem força a casa, amb verdures és boníssima, eh? Aquesta coliflor lila m’ha robat el cor!
    Petonets bonica
    Sandra

  2. Bet,
    Ja has fet els deures de la minestra i per cert que molt bé. T’ha quedat d’un color fantàstic! La quinoa m’agrada molt i sóc capaç de barrejar-la amb tot. Jo faré el repte aquest cap de setmana, a veure.
    Una abraçada,
    Nani
    Per cert, si t’agraden Els Pets escolta el disc Perversions, que són 15 cançons d’ells versionades per altres cantants. És una meravella. El tinc posat a la meva carpeta d’Spotify Bons vins de Porrera.

  3. Has fet una minestrone a la teva manera, molt bona! A casa també és la de verdures…
    La quinoa és molt nutritiva, jo tinc poc costum de fer-ne.
    Una recepta sana i ben gustosa!

  4. Amb quinoa deuen ser una delícia, Bet! Apuntades! Tu sempre apostes per cereals poc habituals, oi? Com el blat de l’altre dia, això és fantàstic!!

  5. Com m’agrada la quinoa. I amb aquestes verdures fa un plat ben complert, sa i bo!! Un peto i bon cap de setmana

  6. Quin plat més sùper saludable que has fet!! I súper acolorit!!! M’encanta la coliflor violeta!!! És preciosa!! Per cert també m’encanta la cuina italiana!!!! M’ha agradat molt tota la descripció que ens has fet de les diferències de la recepta segons la zona d’Itàlia! Llegint-te sempre aprenem algo! Petons preciosa!

  7. Hola guapa!!! la teva aportació és fantàstica, com sempre. A més, com bé dius, hi han moltíssimes versions de minestra!!! així que ja en tenim una mes. Moltíssimes gràcies per participar!!! petonets

  8. Ostres Bet!! ens has eplicat tota una lliçó sobre la menestra!
    La coliflor lila és molt xula! no n’havia vist mai!
    FA un contrast de colors molt bonic!
    ptns!!

  9. Hola!!

    Sandra: a mi també em va robar el cor quan la vaig veure a la botiga, però com més la bulls, més es descoloreix! Doncs jo era la segona vegada que cuinava quinoa, la primera va ser en un taller i a casa ha tingut força èxit!
    Nani: doncs també he fet els deures musicals, vaig escoltar el disc i em va encantar! gràcies per la recomanació :) Ja espero veure la teva minestra que segur que t’ha quedat fantàstica!
    Gemma: jo tampoc tinc gaire costum de fer-ne, però com que va agradar en tornaré a fer! Va quedar molt gustosa, el toc de la llimona i l’all potenca el gust de les verdures!
    Marina: sí, és que m’agrada provar coses noves a la cuina! tot i que de vegades t’endús un desengany, però altres surten plats tan bons i sans com aquest!
    Pili: sí que és bona oi? a mi em va agradar molt! i a partir d’ara la faré servir més sovint. Els plats amb verduretes també m’encanten, tenen moltes més possibilitats de les que la gent pensa, oi?
    Nuni: és que m’agrada explicar coses a cada post!!! tot i que de vegades penso que em faig pesada amb les parrafades… jeje. A mi també m’encanta la cuina italiana! és veritat que fan bons gelats, pasta i pizzes, però també tenen molts altres plats boníssims!
    Judith: gràcies a vosaltres! primer no tenia gaire clar com fer-la, però al final vaig estar contenta del resultat, era boníssima!
    Anna i Cristina: gràcies! m’alegro que us hagi agradat l’explicació! Oi que és bonica??en cru encara ho és més!! jo l’havia vist de petita, però ara feia anys que no en trobava

    Una abraçada i moltes gràcies per la visita!

  10. Ja veig que si, que hi ha moltes varietats!
    La quinoa ens agrada molt, sobretot en hamburgueses, així que aquesta versió m’encanta.
    Petons i moltíssimes gràcies per participar.

    • De res Mònica! si m’encanta participar :) Jo en canvi no l’he tastat en hamburgueses, però pots estar segura que aquesta és boníssima, petons!

  11. Me ha dejado alucinada esa coliflor. Preciosa. Y el toque del ajo y el limón también son un puntazo.

    • Hola Cósima! a que si? yo también la encuentro preciosa! el toque del ajo y el limón lo tienes que probar, yo lo uso muchas veces para sustituir la sal, un beso!

  12. una recepta tradicional amb tocs innovadors! a més, amb la quinoa, es converteix en un plat ben complert! petonets!

  13. Què bona la menestra amb la quinoa, m’agrada la barreja… jo hauria de practicar més amb la quinoa perquè no he acabat d etrobar-li el punt però quan n’he menjat fora de casa m’ha agradat. Hauré de practicar.

  14. Felicitats Bet! He compartit la recepta a la pàgina facebookera de Les Olles. Bona feina!
    https://www.facebook.com/pages/Les-Olles/166697541366?ref=hl

Moltes gràcies per la teva visita!! :) si ho vols, pots escriure un comentari aquí:

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.