I de postres tenim… Canelons!

Quan vaig llegir la proposta de Canelons que aquest mes ens han fet la Judith i la Mònica de Memòries d’una Cuinera de seguida vaig pensar en tots els canelons que he menjat cada any per Nadal o Sant Esteve, per les festes majors… N’hi havia de marisc, de verduretes, de carn, d’espinacs, de bolets… Tots ells boníssims i tots ells feien festa, llavors vaig pensar que en realitat jo no n’he fet mai de canelons “íntegrament” i és que quan fem canelons cadascú té una feina diferent: un fa el rostit, l’altre s’encarrega de bullir la pasta i separar-la perquè no s’enganxi, un altre els embolica…

Un diumenge d’aquest mes quan decidíem el menú de Nadal vam arribar a la conclusió que fariem el mateix de sempre, molt bé, és tot boníssim! però jo vaig treure el tema que potser no calia que fóssim tan tradicionals.

Pensant en tot això, se’m va acudir fer canelons per postes. Havia de ser una recepta lleugera, ja que els dinars de Nadal sempre són molt consistents, i a ser possible que fos fàcil de fer. Primer vaig pensar en la pasta de canelons, però quedaria una mica estrany no? per això al final em vaig decantar per la pasta de full. El farcit podia ser de xocolata, però vaig trobar que quedarien massa dolços, així que vaig pensar en fer un farcit de fruita, que s’agraeix després de tot el dinar!  Els canelons porten bexamel oi? què tal una crema de llima per acompanyar?

Al final queda una combinació molt bona, Encara sou a temps d’apuntar-vos la recepta, som-hi que són facilets!

Canelons de fruites vermelles amb crema de llima:

Anem a la recepta!

Ingredients:

Pels canelons: pasta de full, sucre morè, ammetlla trossejada, aigua i mel.

Pel farcit: fruites vermelles, melmelada de fruites vermelles, mitja llima i sucre fi. També hi podeu posar altres tipus de fruita!

Per la crema de llima: llet condensada, una mica de nata i mitja llima.

*Es pot fer amb altres tipus de fruita, com ara pinya, mango… i si no teniu llimes no passa res, les llimones també serveixen!

Com ho fem?

1_ Primer de tot hem de pensar com aconseguir la forma del caneló, si a casa teniu algun motlle apte pel forn i que tingui aquesta forma, fantàstic! Sinó sempre el podeu improvitzar com he fet jo:

– Fem un cilindre amb paper d’alumini i el forrem amb paper de forn (podeu veure la fotografia de sota).

Llavors només es tracta de tallar rectangles de pasta de full, punxar-los amb la forquilla i embolicar-los als cilindres.

Un cop tinguem això fet, els pintem amb una mica d’aigua i mel, hi tirem sucre morè per sobre i una mica d’ammetlla trossejada. Els enfornem a 180ºC  aproximadament uns 15 minuts fins que quedin dauradets, compte, que no es cremin!

2_ Mentre els tenim al forn preparem el farcit: en un cassó hi posem una cullerada de melmelada, un parell de grapats de fruites vermelles, el suc de mitja llima i una cullerada de sucre fi. Ho coem durant 5 minuts a foc mitjà, remenant perquè no s’enganxi i ho deixem refredar una miqueta.

3_ La crema de llima és molt fàcil de fer també: només cal barrejar una mica de llet condensada, amb la meitat de quantitat de nata i el suc de mitja llima, remenar bé i ja està llesta! La guardem a la nevera.

Quan tinguem tot això fet, només fa falta farcir-los i posar una mica de crema de llima per sobre. És boníssim!

Comments

  1. Uis, quan he vist que has publicat ja pensava que havíem tornat a coincidir pel memòries… però no! només en el dolç! :P
    Quina proposta més llaminera, m’encanta la combinació que has fet!!
    Petonets bonica
    Sandra

  2. Uns canelons sorprenents, m’encanten tota la combinació d’ingredients es perfecte. I molt ben explicat.
    Una abraçada

  3. Tens unes idees genials!!!! M encanta llegue-te

  4. El divendres vaig sentir que et recomanaven al Món a Rac1!! Felicitats guapíssima!!!
    Una propota genial. Nosaltres també els haurem de fer dolços….
    Petonets

  5. Ooh i am drooling at all this lovely eye food.

  6. Una proposta molt original i llaminera! Jo també tinc pensats uns canelons de postres, je je je … ;)

  7. Bet!!! guapi!!! quins canalons!! mes bons i originals!!! vaig de cap a veure si o podré fer els meus!!! felicitats del món de Rac1, nena ets famosa!!!:))) Petonas!

  8. Quina idea tan bona has tingut, han d’estar molt i molt bons aquests canelons. Que passeu unes bones festes de Nadal i Cap d’Any. Una abraçada.

  9. hehehe, un joc ben divertit aquests canelons dolcos, jo també havia pensat que era una altra cosa XD

  10. Sort que has ensenyat el “truquillo”, t’han quedat amb una forma perfecte!
    Fruites vermelles i llima, una combinació deliciosa! Fa molt que no menjo llet condensada!
    Petons i moltíssimes gràcies per participar al memòries.

  11. Genials!!!
    Bé, ja tinc solucionat els postressssss per les festes!

  12. M’acabes de deixar amb la boca oberta! molt bona idea fer-los dolços, en realitat t’haig de confesar que els canelons de carn no els puc ni veure! jajajajajjaja. Molts petonets reina i gràcies per participar!!!

  13. Holaaa :)

    Sandreta: ja espero la vostra proposta des del dia que vaig saber que també els feieu dolços! segur que seran genials!
    Cris: gràcies guapa, la veritat és que per ser un experiment en vaig quedar molt contenta!!
    Montse: no sabia que em llegies! moltes gràcies, estic contenta que t’agradin!!
    Catieu: a si?? jo ho vaig veure a través del seu blog, vaig buscar l’àudio però no el vaig trobar! ja espero veure la vostra proposta també! gràcies!
    Loveforfood: welcome and thanks a lot!!
    Gemma: moltes gràcies guapa! ja espero veure els teus també, segur que seran ben originals!
    Silvia: amb la imaginació que també tens tu, segur que et quedaran genials!! gràcies ;)
    Carmina: igualment!! en forma de caneló són postres de nadal, però fet d’una altra manera diria que són aptes per tot l’any!
    Starbase: tinc curiositat!! què havies pensat que eren?? jejeje
    Mònica: docs vaig estar pensant una bona estona en com aconseguir el truquillo!! perquè jo tenia la idea molt clara i de sobte vaig dir… ostres, com aconseguiré la forma?? jeje
    Mama: ja hi pos comptar ;)
    Judith: a mi els de carn sí que m’agraden però cada vegada prefereixo més els altres!! estic contenta que us hagi agradat la proposta!

    Petonets i gràcies per la visita!!

  14. Unos canelones muy originales.
    Me gustan mucho.
    Besos

  15. Estàs feta una artista!!! Quines bones idees que tens!! I quina presentació més maca!
    M’encanta els invents amb paper de alumini i paper de forn per donar forma cilíndrica a la pasta de full! Tens molt bones pensades!

    Molts petons guapíssima!

    Nuni
    http://cuinetes.bloks.cat

    • Oi que és bona idea?? no m’agrada gaire presumir però és que estan boníssims!! i a més són lleugers, cosa que s’agraeix després dels atapeïts àpats festius! Petonets i que passeu molt bon diumenge!! ^^

  16. Eii! No se què és millor, si la idea o la presentació! Enhorabona!! :D

  17. D’aquest si que és pot predicar que són “canelons d’aquells tan bons” !!! Petons!

  18. Hola Bet, justo hoy después de tanto tiempo de haberla probado en MIele, la he publicado. Gracias por compartir

Moltes gràcies per la teva visita!! :) si ho vols, pots escriure un comentari aquí:

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.