Gelat de torró amb salsa de gerds… i felicitats ;)

Un dels ponts més esperats de l’any és el que molta gent té aquesta setmana, digue-li pont, digue-li aqüeducte… Ja que pot arribar a donar-nos molts dies de festa!! Alguns tenen festa del 3 a l’11, altres del 6 a l’11… d’aquesta manera es poden fer unes bones pre-vacances de Nadal com és el cas de la meva mare i la meva germana…  jo només tinc festa el 6 i el 8 (i el cap de setmana) així que toca anar a la uni dia sí i dia no. Alguns diuen que no tenim festa sinó “festa-fotre” ja que aprofiten per donar-nos més feina de la normal i a més s’ajutarà amb tots els exàmens que estan a punt d’arribar… Així que aprofito per avisar que durant un temps l’activitat del blog tornarà a baixar una mica… I les entrades que sortiran d’ara en endavant ja estan totes programades! ;)

A més avui també és el sant de la meva mare, que no es diu Imma ni Puri, ni Concepció… es diu Esther i com que no ens veurem aprofito per felicitar-te i dedicar-te aquest postre que tan bé coneixes ;) Mentrestant et deixo aquesta foto que em sembla que t’agradarà…

Aviat hauré de fer una secció especial que es tituli “els postres de l’Esther” però si a algú li haig d’agraïr aquesta passió per la cuina és justament a ella, que sempre ha mirat d’innovar i anar provat coses noves. M’ha deixat experimentar tant com he volgut i fins i tot ha aguantat que li embrutés la cuina una vegada i una altra… Fins el punt que ara hem intercanviat els papers i ella s’ha convertit en el meu conillet d’índies!

Aquest postre el feia sovint quan teníem convidats, és molt fàcil de fer i d’aquells “resultons” amb un contrast de gustos i temperatures que el fan deliciós! Ara feia temps que no en menjava però quan vaig llegir la proposta de la propera Recepta del 15 me’n vaig enrecordar! Es tracta d’un gelat de torró molt cremós, he canviat una mica la recepta i hi he afegit trossets de xocolata i d’ammetlla cruixent. No fa falta remenar-lo perquè no cristal·litza i jo diria que és un postre ideal per Nadal! així que si us el voleu apuntar… ;)

Anem a la recepta!

Ingredients:

Pel torró: 1 barra de torró de xixona i 1 esprai de nata muntada. A més a més hi podem posar ammetlla trossejada cruixent i gotes de xocolata negra.

Per la salsa: 3 cullerades de sucre fi, el suc de mitja llima i 250g de gerds.

Com ho fem?

Primer de tot preparem el gelat, ho podem fer el dia abans. Es tracta de trossejar el torró i posar-lo en un bol, llavors hi afegim la mateixa quantitat de nata que de torró ( a ull, però penseu que al final farem servir tot l’esprai de nata).

Amb l’ajuda d’una forquilla anem barrejant fins aconseguir una mescla homogènia. Mica en mica hi anem afegint la resta de la nata, barrejant bé. Hem de veure que queda cremosa i d’un color semblant al que veieu a la foto.

Llavors hi afegim els trossets de xocolata i d’ammetlla (al gust) i ho posem en un motlle. Jo he fet servir un recipient de vidre amb tapa i m’ha anat molt bé. Recordo que la meva mare l’havia fet en un motlle en forma de corona i també quedava molt bé, el servia a talls. Pel damunt hi podem posar més trossets de xocolata i ammetlla per fer-lo més vistós.

Ja el podem congelar i el treiem 5 minuts abans de servir.

Per fer la salsa: posem tots els ingredients en un cassó i la deixem coure durant uns deu minuts. Aixafem una mica amb l’ajuda d’una cullera de fusta o també la podem passar pel túrmix.

Ja es pot muntar el plat: boles de gelat acompanyades amb la sala tèbia o calenta.

Comments

  1. Felicitats a Esther i donar-li les gràcies per haber-te deixat fer tantes proves a la seva cuina i dir-li que ha valgut la pena, ja que t’has convertit en una gran cuinera i gran innovadora, doncs sempre inventes i fas coses molt bones i originals,

    Aquest gelat has d’estar més que bò BONÍSSIM. Una abraçada.

  2. Més fàcil i més bo impossible. Felicitats a la teva mare, aprendre d’una gran cuinera l’amor per la cuina és molt important!

  3. Moltes felicitats a la mama!!!
    Ja saps que jo també sóc de les de fes-te fotre aquests dies… però com a mínim aprofito els dies de festa! La veritat és que a la feina encara no he acabat d’arrancar del tot… és impossible! jejeje
    Amb aquest gelat passaria millor això de no fer pont… quina delícia!!!
    Petonets bonica, ànims amb treballs i exàmens!
    Sandra

  4. Hola,
    Felicitats a la mami! M’agafo al idea que m’encanta. El contrast ha de ser una delícia. Petons

  5. Felicitats a la teva mare, i el gelat de turró está boníssim.
    Una abraçada

  6. Guau! M’encanta. Aquest torró ha d’estar de mort. M’agrada trobar alternatives al clàssic torró que sembla que tots tenim una mica avorrit. Ho has fet fantàsticament bé. Així que me l’apunto, que ja sé com serviré el torró aquestes festes. I felicitats a la teva mare, segur que li encantarà que li dediquis aquesta entrada tan bonica. La foto és preciosa!

    Petonets bonica!

  7. Felicitats a la teva mare!!! Amb aquesta recepta aprofitaré el torró que segur que em sobra de Nadal!!! molt bona idea guapa. Petonets

  8. MERCÈ-destapant cassoles says:

    No hi ha paraules davant tanta bellesa…ja,ja.. quin gelat més bo! i el contrast amb els gerds fantàstic!. Una abraçada Bet!

  9. Aquestes són les receptes que m´agraden a mi, les fàcils i bones!! no es pot demanar més…i si venen de la mare encara més…un petonet

  10. Gràcies a tots vosaltres que us estimeu tant la Bet. La veritat que és súper en tot.
    Gràcies carinyo, emociones. Confirmo que amb aquest postre sempre hem tingut èxit i així aprofitem els torrons de Nadal. De vegades l’havia fet al gener-febrer i el deixava al congelador i es podia servir perfectament a l’estiu.

  11. Holaa! Moltes gràcies a totes pels vostres comentaris! aquesta vegada m’he despistat una mica i ja ha sortit l’altra entrada abans de poder contestar. M’alego que us hagi agradat la recepta, la veritat és que és senzilla, boníssima i serveix per aprofitar els turrons que sobrin!
    Petons!! :)

  12. Tan senzill de fer com irresistible de provar! Definitivament, que “sobrin” coses per poder preparar aquestes postres tan delicioses!

    • Sí Mònica, és boníssim!! a vegades n’havíem fet per celebrar algun aniversari, i el posàvem en un motlle amb forma de corona. Quedava espectacular.

Moltes gràcies per la teva visita!! :) si ho vols, pots escriure un comentari aquí:

