Quiche de bròquil, shiitake i porro amb formatge de cabra.

Aquesta recepta ja l’he fet unes quantes vegades als tallers que imparteixo i la veritat és que sempre ha tingut molt èxit. És una bona manera d’introduir el bròquil a la dieta, ja que normalment és una verdura que o t’agrada molt o no t’agrada gens.

Abans a casa sempre fèiem la tradicional quiche lorraine fins que un dia vaig tastar la quiche de verdures del meu amic Arnau, que la fa espectacular. Des de llavors que – a part de les coques de verdures que ja ens agradaven molt –  quan fem una quiche intentem variar la recepta i aquesta ens encanta.

Quiche de bròquil, shiitake i porro

A mi particularment la quiche m’agrada reposada, no acabada de sortir del forn, i sempre intento que me’n quedi un bon tros per l’esmorzar de l’endemà. Com per exemple en aquest cas que la vaig acompanyar d’un bon cafè amb llet mida Starbuks amb la tassa que em va regalar la Nuni i el Cafè Fred que podeu trobar a través de la Sra.Panera, el projecte d’experiències gastronòmiques regalades en una panera per a totes les ocasions, de la Sandra i el Xavi.

sra
El Cafè Fred és un cafè infusionat en fred de manera que no perd cap de les seves qualitats i aporta una aroma indescriptible, de cafè d’esmorzar d’hotel, que dic jo ;)

Anem a la recepta?

Ingredients:

1 làmina de pasta de full fresca (sí, a casa fem la quiche amb pasta de full, ens agrada més, però la podeu substituir per pasta brisa)

1 bròquil verd, 1 porro, 1/2 safateta de bolets shiitake, formatge de cabra, 4 ous, 1 pot de crema de llet, aigua, sal, pebre negre i oli d’oliva.

Elaboració:

1_ Tallem els brots del bròquil i els posem en un pot amb aigua bullint durant un màxim de 5 minuts. Passada aquesta estona els passem en un bol amb aigua freda per tallar-ne la cocció.

2_ Saltegem els bolets i el porro en una paella amb una mica d’oli d’oliva, sal i pebre.

3_ En un bol, batem els ous amb la crema de llet, sal i pebre. Hi afegim les verdures i ho aboquem tot al motlle on prèviament hi haurem estirat la pasta de full.

4_ Enfornem a 180ºC amb calor a dalt i a baix durant 25 minuts.

Comments

  1. cullerotfestuc says:

    A casa ens encanta el bròquil, avui en tenim x sopar, així qu m’apunto la recepta per fer-la!!! Jo tb acostumo a fer la quiche amb pasta de full, i és un recurs genial x fer volar la imaginació xq tot li va bé oi?
    Petunets
    Eva

    • Hola guapa!! Doncs si us agrada el bròquil el proper dia prova de fer-lo així, als tallers sempre triomfa, diuen que queda finissim! :)
      Molts petonets i gràcies per passar per aquí! ;)

  2. Sergi Juanola says:

    Quan hi posses el formatge? Per gratinar o quan ho barreixes tot??

    • Hola Sergi, el formatge no el barrejo amb els ous (tal com seria amb la recepta tradicional). Un cop has repartit els ingredients i abocat la barreja d’ous i crema de llet, poses el formatge per sobre i tot plegat cap al forn durant 20′-25′ a 180°C aprox.
      Merci!

  3. Oi, oi, oi!! Que no havíem vist aquest post! La quiche brutal, som molt fans del bròquil!!
    Moltes gràcies per nombrar Sra. Panera <3
    Petonets carinyo
    Sandra

    • Tinc ganes de trobar temps per fer més receptes amb els productes de la Sra.Panera! En tinc una de pensada amb la crema de speculoos :P
      Petonets Sandra!!

  4. Ramon de les Olives says:

    Quina il·lusió i quina bona pinta!
    Això em porta a un dia de sopar de traje a la platja, i a mi portant-te un tros de quiche d’amagat perquè no n’hi havia per a que tothom repetís ;)

    • Ohhhh Ramon!! Saps que no hi havia pensat més? M’ha fet molta il·lusió, m’he emocionat i tot!! Que mítics aquells sopars a la platja amb els de la uni, com passen els anys i que afortunada que em sento de tenir-te encara com a amic, ets un sol! :*

Moltes gràcies per la teva visita!! :) si ho vols, pots escriure un comentari aquí:

