Tapeta de pop i patates confitades amb allioli suau

A casa nostra ens encanta anar de tapes i una de les que no fallen mai és el clàssic “pulpo a feira”. La clau és la cocció del pop i si no porta patates no passa res, ja que és com es feia tradicionalment, tot i que al meu gust hi queden molt bé. Podeu llegir-ne la història i la manera de coure’l en aquest enllaç de les Pescaderías Coruñesas, més autèntic i ben explicat impossible.

Feia temps que em rondava pel cap el “repte” de presentar aquest plat a la meva manera i finalment un dia em vaig inspirar i la idea va acabar amb el resultat que us porto avui, una tapeta espectacular!! La repetirem moltes vegades, ho tenim claríssim! ^^

pop estil bet

El dia que la meva mare cou el pop a casa l’hi queda boníssim i super tendre, en sap molt! Però només el cou per a ocasions especials ja que és una mica engorrós.

La millor manera per evitar-vos feina és comprar-lo cuit i envasat al buit a la vostra peixateria de confiança. Aquest en concret me’l va comprar la meva àvia a la peixateria Vila Massana d’Igualada on venen un peix espectacular i ella n’és clienta de tota la vida.

Pop gallego 1

El “pulpo a feira” normalment s’acompanya amb una quantitat generosa de pebre vermell. En aquest cas vaig voler acompanyar-lo d’un allioli suau amb un toc de romaní, tot i que a aquest allioli també hi podeu posar una punta de cullereta de pasta de nyora i hi queda molt bé.

Anem a la recepta?

Ingredients:

Pel pop: 2 potes de pop ja cuites i oli d’oliva.

Per les patates: 3 patates mitjanes, oli d’oliva, 1 gra d’all i romaní.

Per l’allioli suau: 1 gra d’all, 1 ou, 250ml d’oli de girasol de bona qualitat, sal, 3 fulletes de romaní fresc i 1 culleradeta de vinagre de poma.

Elaboració:

1_ Rentem bé les patates i les tallem a rodanxes d’1cm. Les posem en una paella ampla i les cobrim just amb oli d’oliva, hi afegim el gra d’all i una branqueta de romaní. Deixem confitar -anar girant de tan en tant- a foc ben fluix fins que veiem que al punxar-les ja són toves (uns 25 minuts). Retirem i les guardem en un plat amb paper absorbent.

2_ Fem l’allioli suau posant tots els ingredients al pot del túrmix i emulsionant amb cura perquè no es negui.

3_ Escalfem una planxa fins que sigui ben ben calenta. Netegem les potes de pop, les eixuguem molt bé. Posem una miqueta d’oli a la planxa i marquem les potes de pop per tots els costats.

4_ Emplatem: cada patata amb un trosset de pop i una culleradeta de l’allioli suau. Decorem amb romaní o el que més us vingui de gust, en aquest cas vaig posar-hi també sal d’olives negres o caviaroli perquè quedés una presentació més variada.

Si us animeu a fer-lo, ja m’ho explicareu, bon profit!

Comments

  1. dolaglria says:

    Quina delícia Bet!!!!
    Ptnts
    Glòria

Moltes gràcies per la teva visita!! :) si ho vols, pots escriure un comentari aquí:

