Dinar de familia a l’Hostal del Camp

A les masies d’abans els xiprers plantats a l’entrada tenien un significat de benvinguda: un xiprer volia dir que s’oferia el “pa i trago”; dos xiprers, un àpat complet; i tres xiprers, que també s’hi podia passar la nit. Seguint les tradicions, sigueu benvinguts a casa nostra.

Així és com l’Hostal del Camp, situat a Sallent (El Bages) rep la rent que s’hi acosta. Nosaltres vam arribar-hi un diumenge al migdia, un bon nombre de cotxes aparcats i el grup de nens que jugaven a fora ja ens va fer pensar que és un lloc de tota la vida, ideal per anar-hi en família.

Només entrar, l’aparador amb tot de productes de la comarca ens indicava que a l’Hostal del Camp hi fan país i bon menjar ;)

Com anireu veient cuiden molt els detalls i espero que no us perdeu els postres, al final de l’article, ja que tenen una bona història al darrere!

aparador

Vam començar amb un parell d’aperitius: Secallona de Casserres amb oli d’arbequina extra verge del molí Rock del Bages.

Seguidament, dos primers plats excel·lents maridats amb el vi de la DO Pla de Bages: Picapoll d’Acàcia Solergibert, que ens va agradar molt!

Una coca amb calçots i formatge, jo que sóc una gran fan dels calçots, no podia gaudir-ne més!

coca calçots

I el trinxat fet amb col manresana, no té res a envejar al trinxat de la Cerdanya! El cruixent de cansalada, estava al seu punt!

trinxat col manresana

El següent plat, un arròs boníssim i molt complert, el vam tastar acompanyat d’un altre vi de la DO Pla de Bages: Caprici d’ATRIUM,un celler cooperatiu que es troba a Artés i que va ser fundat el 1908.

arròs

Arribà el torn d’un vi molt conegut a casa nostra, potser perquè és dels cellers bagencs que es troba més a prop de l’Anoia, al poble de Maians. Es tracta d’un Merlot rosat, de Vins Grau i inclòs també dins la DO Pla de Bages.

Va servir per acompanyar un excel·lent bacallà confitat amb puré de mongetes de Castellfollit del Boix i olivada. Curiosament, Maians i Castellfollit del Boix formen part del mateix municipi.

bacallà

El següent plat tenia un punt afegit, i és que la botifarra és d’elaboració pròpia feta amb alls tendres i amb carn de Ral d’Avinyó. A més a més, acompanyada d’albergínia blanca, un producte del qual ja en vaig parlar fa un temps i que ha ressorgit amb força al Bages.

Per acompanyar-la, un Pedruscall: Cabernet Franc del 2010 criat en barrica. Fruit de les vinyes de Castellgalí i, com no podria ser d’altra manera, inclòs també a la DO Pla de Bages.

botifarra

Esteu tips? doncs encara queda un plat!

Un plat que després de l’esmorzar i de tot aquest ventall que ens havien ofert a l’Hostal del Camp, molt a contracor no vam ser capaços de menjar. Vam fer un pecat, oi? Aquí el teniu:

entrecot

No patiu, que tornarem i aquesta vegada no quedarem malament! ;) En paraules del meu pare: “haver trucat, que hauríem pujat a dinar!”.

El que no ens vam deixar perdre van ser els postres, acompanyats d’una mistela d’ATRIUM. El mató de Cabrianes, boníssim acompanyat de fruites vermelles, mel i gelat. Molt refrescant!

mató

La Cova i les castanyes que enyorava Sant Ignasi:

Tal com us he dit al principi, hi ha una bona història darrere d’aquest postre. Quan van decidir apostar fort per la història, la comarca i els productes de proximitat, se’ls va ocórrer fer un postre dedicat a Sant Ignasi. Aprofitant que l’any 2022 farà 500 anys del seu pas per Manresa, van començar a informar-se.

Res millor com les seves paraules, per explicar en què consisteix aquest deliciós postre:

Cada part del plat té una raó de ser. L’element protagonista és un flam de castanyes. “Fins que no té les aparicions i comença a fer els seus escrits espirituals, sant Ignasi, com a figura humana, és molt inestable, i el flam és inestable. Vibra però, amb tot i això, sempre es manté dret”.
A la base “hi va un plum-cake de castanyes que, un cop sec, esmicolem i representa les roques de la Cova. Hi posem el flam, ho acompanyem amb gelat de nata, perquè va bé amb el flam i és de color blanc i hi aporta el significat de santedat, i ho cobrim amb una placa fina de xocolata, com si fos el sostre de la Cova”.

Podreu llegir tota la història del postre clicant en aquest article que va sortir al Regió-7.

la cova

En acabar, vam poder parlar molt agradablement amb l’Ignasi i la Gemma, ens van explicar que després d’una devallada deguda a la crisi, s’han hagut de reinventar i sumar forces entre tots els germans. Ara estan molt contents del resultat obtingut però no deixen de treballar ni un segon.

L’Hostal del Camp és una empresa familiar on us hi sentireu molt a gust. Organitzen activitats constantment però a l’estiu encara més (concerts, sopars a la fresca, tallers…). Així que si voleu fer una ullada a la seva web, ja podeu anar fent plans!

#sombages

1a i 2a part: Geoparc de la catalunya central i visita al Celler Heretat Oller del Mas
3a i 4a part:
Dinar al Restaurant Aligué i visita a les Mines de Sal de Cardona
5a i 6a part: Allotjament a l’Hotel Món Sant Benet, i sopar al Restaurat L’Ó.
7a i 8a part: Esmorzar de forquilla a Cal Carter + visita al conjunt de Tines i dinar a l’Hostal del Camp.

A tots els companys del cap de setmana, moltes gràcies per tot!

I als lectors, gràcies per la paciència, espero que us hagin vingut ganes d’anar al Bages, ja veieu que teniu opcions per triar i remenar.

Ara toca seguir coneixent altres comarques :)

Comments

1. Molt bona pinta tot plegat, però m’ha quedat un dubte a veure si me’l pots aclarir, doncs he estat mirant la web de l’hostal i no aconsegueixo veure si el que veu fer vosaltres és un menu especial o veu demanar a carta directament. En saps el cost per persona?
    Gràcies.
    Per casualitats de la vida, i nosaltres per una celebració vam estar al restaurant l’Ó per les mateixes dates. Una experiència molt gran.
    Salutacions ben cordials.

2. Quin festival, Bet! Es veu tot deliciós.

3. Es nota que és menjar de la terra! jeje el plat de formatge i calçots..uuum!

Mi blog: Sarisfashion.com
    Petonets i bon cap de setmana!

4. Bet!! Quina passada de post!!
    Com sempre súper complert i documentat!! Quina crack estàs feta!!
    Quin cap de setmana més maco vem passar!!
    Gràcies per formar part de l’aventura!! :)

Nuni

5. Quin festival de dinar, llàstima que no podíem amb la nostra ànima! quin mal va fer deixar-se menjar… ens hauríem d’haver endut una carmanyola, no? jajaja
    Estic amb la Nuni, fas uns post de 10 no, el següent! Felicitats!
    Petonets
    Sandra

Moltes gràcies per la teva visita!! :) si ho vols, pots escriure un comentari aquí: