Esmorzar de forquilla a Cal Carter i les tines de la Vall de Flaquer.

Cal Carter és un restaurant familiar situat al petit i pintoresc poble de Mura, a la comarca del Bages, dins el Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l’Obac. I a més a més, dins del Geoparc de la Catalunya Central.

Vam tenir la sort d’anar-hi a esmorzar durant l’excursió que vam fer per conèixer la comarca. Aquell matí havíem fet un petit esmorzar a l’Hotel Món, però com que ja anàvem avisats no ens vam passar gaire ;) .

carter

A mi els esmorzars de forquilla sempre m’han agradat moltíssim. No es poden fer cada dia, però els gaudeixo enormement. Acostuma a ser un àpat de germanor, un àpat que es feia després d’haver treballat moltíssim i que moltes vegades ja servia de dinar.

Al meu parer actualment s’han caricaturitzat una mica, ja que pel dia a dia a les cases de pagès no es feien uns esmorzars tan importants com els que ara en diem de forquilla: amb MOLTS plats. I no sempre podien anar a les Fondes, on sí que oferien tota la varietat.

El que és veritat, és que el salat predominava per damunt del dolç: truites, pa amb tomàquet, cap i pota, mandonguilles… ben al contrari del concepte d'”esmorzar de ciutat”: pasta + cafè.

Un bon pa, amb tomàquet i oli d’oliva de Mura. Quan vas a un restaurant on el pa és autèntic… Bona senyal!

Un dels plats estrella de la casa: cigronet de Mura amb bacallà i allioli gratinat! No m’estranya que sigui tan conegut, ja que realment era boníssim. D’aquells plats senzills de fer però que donen tan bon resultat. Va agradar molt a tothom, si hi aneu l’heu de demanar!

Per acompanyar el pa amb tomàquet, una bona botifarra de Porc Ral d’Avinyó.

DSC_0377També vam poder de gaudir de tres truites diferents: albergínia i formatge, carxofes, mongetes i cansalada. Totes boníssimes, d’aquelles truites tan ben fetes, amb el punt just de cocció i molt meloses.

Tot plegat acompanyat d’un bon vi de la DO Pla de Bages, un Abadal de la collita de 2009 (cabernet sauvignon i merlot).

I arriben els postres, a la fotografia hi veieu un pastisset de formatge boníssim i no excessivament dolç, tal com a mi m’agrada!

Aquestes trufes de xocolata eren espectaculars. Fetes amb xocolata negra, de la bona, ideals per acompanyar els cafès.

I una altra sorpresa: gelat de romaní! Deliciós, això sí… t’ha d’agradar la olor de romaní ;) El vam trobar molt original.

Les tines de la Vall de Flaquer

Després d’aquest bon esmorzar, en Jordi Perich (de Cal Carter) i l’Esteve, ens van acompanyar a visitar un conjunt de tines (cups, que en diem aquí) molt antic. Darrere d’aquestes tines hi ha històries personals precioses, que en Jordi ens anava explicant.

Tot i que zones com el Priorat o el Penedès han estat sempre al capdavant del món del vi, heu de saber que al Bages també se’n feia moltíssim!

Això es nota en el territori: un relleu molt pronunciat que no permet fer grans camps de conreu però que en canvi és ideal per fer-hi feixes de vinyes.

Resulta que hi havia tanta vinya, que els pagesos van decidir construir aquest conjunt de tines i una barraca amb la premsa per fer-lo “in situ”. Però no només hi ha aquest conjunt que veieu a les fotografies. En Jordi i l’Esteve n’han descobert moltíssimes!

Normalment, de tines o cups n’hi ha un parell o tres a dins de les masies on feien vi. Però aquest fet probablement únic de trobar-se enmig de la natura i a més a més, que n’hi hagi tantes, és el fet que les fa excepcionals.

Ja ho veieu, una bona proposta de cap de setmana: Visita a les tines i esmorzar a Cal Carter… No em direu que no és interessant!

Voleu saber on vam anar a dinar després? no us perdeu el proper post!

#sombages

1a i 2a part: Geoparc de la catalunya central i visita al Celler Heretat Oller del Mas
3a i 4a part:
Dinar al Restaurant Aligué i visita a les Mines de Sal de Cardona
5a i 6a part: Allotjament a l’Hotel Món Sant Benet, i sopar al Restaurat L’Ó.
7a i 8a part: Esmorzar de forquilla a Cal Carter + visita al conjunt de Tines i dinar a l’Hostal del Camp.

A tots els companys del cap de setmana, moltes gràcies per tots els moments!
Gràcies a la Miriam per confiar en nosaltres com a blocaires i per tota la organització. I al Consell Comarcal pel projecte i la invitació.
I gràcies Pau per deixar-nos les teves fotografies!

Comments

1. Jo no sóc gens d’esmorzar de forquilla, però no em faria res tastar tot aquest menú a l’hora de dinar :)
    La visita a les tines ha de ser molt interessant.

2. Encara somnio amb aquells cigrons i aquelles truites… Ahir vaig menjar de postre un gelat de romaní que em va portar directament a Mura, quins records :)

Petonets princesa
    Sandra

3. mARE MEVA! qUINA PINTA! Estic desitjant anar a aquest restaurant!

Mi blog: Sarisfashion.com
    Petonets!

4. Vaig estar a Cal Carter fa un temps….es hora de tornar! Que bo tot. I lo de les tines, molt xulo! Petons

5. Amb un esmorzar de forquilla com aquest després sóc incapaç de fer dues passes… però a dinar hi aniria amb molt de gust.
    PTNTS
    Dolça

6. Hola!!
    Gemma: t’entenc, a mi sí que m’agraden, però llavors ja no dino ;) La visita a les tines val molt la pena!
    Sandra: Aquells cigrons amb bacallà eren brutals oi? un dia provaré de fer-ne a casa :P i quina sort això del gelat, on el vas trobar?
    Sara: doncs si hi vas, ja m’expliques què us sembla! a nosaltres ens ha quedat pendant tornar-hi un dia a l’hora de dinar, ja que els plats de la carta feien molt bona pinta!
    Pili: ostres que bé doncs! suposo que veient aquests plats t’han agafat ganes d’anar-hi! Nosaltres també hi tornarem :)
    Dolça: ja ho pots ben dir ja, però ostres com el vam gaudir! Si algun dia feu una escapadeta, la carta del dinar feia molt bona pinta!

Gràcies pels comentaris, una abraçada i fins la propera!

7. Jo també gaudeixo molt dels esmorzars de forquilla en calma i sobretot en bona companyia! ;)
    Buà encara salivo pensant amb les truites que ens van servir! En especial la de albergínia amb formatge!! Quina mà que tenen!
    I les visites a les Tines de la mà d’en Jordi, explicades des del seu coneixement va ser un autèntic privilegi! Una lliçó!
    Molt contenta de compartir aventures tant maques amb vosaltres! :)

Nuni

8. Moltes gràcies pel post!!!! és molt xulo! esperem que torneu un altre dia

Trackbacks

1. […] Sal de Cardona 5a i 6a part: Allotjament a l’Hotel Món Sant Benet, i sopar al Restaurat L’Ó. 7a i 8a part: Esmorzar de forquilla a Cal Carter + visita al conjunt de Tines i dinar a l’Hostal del […]

Moltes gràcies per la teva visita!! :) si ho vols, pots escriure un comentari aquí: