Aperitiu de bacallà amb alvocat, tomàquet i oli de mostassa

Per celebrar el sant del meu pare i la meva àvia, vam fer un dinar familiar. Dies abans ja havíem pensat un menú on no hi faltés de res.

Tot i que no volíem passar-nos gaire estona a la cuina, al final sempre acaba passant el contrari… Ja m’enteneu, oi? Però va valdre la pena.
Vam fer:

Amanida de tomàquets de l’hort amb formatge curat i anxoves
Llagostins a la planxa
Carpaccio de meló amb encenalls de pernil de glà.
Coques de recapte
Mos de bacallà amb alvocat, tomàquet i oli de mostassa 

. . .

Espatlla de xai al forn amb mel, llimona i romaní
acompanyada de timbalets de patates gratinades

. . .

Gotets de crema de llimona amb crumble i lemon curd

aperitu de bacallà 2

El mos de bacallà va tenir molt èxit. Servit en vasets individuals, va ser el primer que van tastar els convidats. Més d’un hauria repetit. La combinació no és cap novetat però la veritat és que és boníssima i a ells els va sorprendre.
Més fàcil de fer? impossible! L’únic que heu de tenir en compte és que s’ha de preparar poca estona abans, ja que sinó l’alvocat es podria tornar negre.

aperitiu de bacallà

Anem a la recepta!

Ingredients:

200g de bacallà salat, 2 alvocats madurs, 2 tomàquets pera.

Oli d’oliva, mostassa a l’antiga, suc de mitja llimona, sl i pebre.

Reducció de vinagre balsàmic i llavors de rosella.

Com ho fem?

1_ El dia abans posem el bacallà a dessalar. També barregem 100ml d’oli d’oliva i 1 culleradeta de mostassa.

2_ Treiem les llavors dels tomàquets i els tallem a dauets. (si voleu els podeu escaldar i pelar). Els amanim amb l’oli, que ja haurà agafat el gust de la mostassa. Deixem reposar.

3_ Pelem els alvocats i els aixafem amb una forquilla. Condimentem amb el suc de mitja llimona, 2 cullerades d’oli d’oliva, sal i pebre. Continuem aixafant fins que ens quedi gairebé homogeni però amb trossets. Deixem el pinyol a dins del bol.

4_ Tallem el bacallà a dauets i fem el muntatge: base d’alvocat, bacallà, dauets de tomàquet. Finalment una gota de vinagre balsàmic i un polsim de llavors de rosella (opcional).

Curiositats:

A Catalunya tenim el privilegi de l’existència del bacallaner, persona que talla el bacallà i n’escull les parts més nobles.

Si voleu aprendre’n més, visiteu la web del Gremi de Bacallaners de Catalunya.

Comments

  1. Ostres, quin dinaràs, sort que no us volieu complcar gaire, je je je…
    La combinació d’ingredients ha de quedar ben bona, i la presentació en aquests vasets tan bonics queda super elegant. Són vasets de vidre o de plàstic?

  2. Gau!!!! un bon àpat per celebrar-ho! Val la pena passar tanta estona a la cuina en aquestes ocasions, veritat! Les fotos t’han sortit molt i molt maques, m’agraden molt!
    Bona setmana, bonica!

  3. Un menú de luxe! No he combinat mai el bacallà amb alvocat però realment, sembla molt bona idea. I la presentació, esplèndida!
    Marta

  4. L’alvocat queda genial amb el salmó, però amb bacallà mai l’he tastat, no dubtaré a provar-ho!

  5. Quin bon dinar, Bet!! Felicitats a tots dos!!

  6. Estimada Bet,
    Deixo de visitar-te durant un parell de mesos (internet no arriba on estava) i em trobo unes meravelles de receptes i fotos. Quina delícia. Tornem a reprendre el curs? Au va,
    Nani

  7. Aquest aperitiu em sembla una meravella reina! Jo quan vulguis m’ofereixo a tastar-lo! :P
    Petonets
    Sandra

  8. Caram, quin menu!!! De festa total!!! M’han encantat les culleretes, i he descobert l’oli de mostassa que em sembla ideal per aquest plat i d’altres. Gràcies per compartir! Petons

  9. Hola!! Quin aperitiu tan bo!! I quin menú….m’ha fet entrar gana un altre cop!!! Molts petonets

  10. Hola!!
    Gemma: són vasets de plàstic :) Si, sempre ens passa el mateix, no ens volem complicar i acabem fent-ho!
    Gemma: t’agraden les fotos? moltes gràcies! venint de tu és tot un honor, i a més jo no n’estava gaire convençuda aquesta vegada… :)
    Pebre i xocolata: doncs ho has de provar, és boníssim! La presentació és més gràcies als vasets que res més…!
    Anna: tens raó, a mi amb salmó també m’agrada moltíssim. Ja veuràs que així també t’agradarà ;)
    Marina: moltes gràcies! en realitat el que compta d’aquests dinars és la companyia, però el menjar hi fa molt! hehe
    Nani: com m’agrada tornar-te a tenir per aquí, i tant que sí, som-hi!! abraçades :)
    Sandra: us en dec una, ho sé!! :P va, a veure si aquest any m’organitzo…
    Pili: aquestes culleretes són molt mones, i van ideals pels aperitius, m’encanten! Ja veus que aquest “oli de mostassa” és ben simple, però queda la mar de bé.
    Marina: moltes gràcies, sempre ens agrada que la gent quedi contenta i que no passin gana! :) Me n’alegro d’haver-te’n fet agafar.

    Moltíssimes gràcies pels vostres comentaris, fins la propera!!

  11. I tant que t’entenem! Pensem que serà ràpid i acabem tot el dia a la cuina!!!
    Quin dinaràs!!! Segur que devien quedar encantats!
    Saps? El bacallà és un dels meus peixos preferits! Potser el que més m’agrada! I la combinació amb el tomàquet, l’alvocat i l’oli de mostassa hi queda genial!
    Molts petons!!! :)

    Nuni
    http://cuinetes.bloks.cat

    • Hola Nuni!! a mi el bacallà també m’agrada molt, de totes les maneres hagudes i per haver!
      La combinació va resultar molt bona, si algun dia ho fas ja m’ho explicaràs :) I el dinar en general va estar molt bé.
      Ens veiem aviat!!!!! ^^

  12. Esta muy bueno y fácil este aperitivo.Lo hice para la castanyada y nos gusto.
    Acabo de publicarlo.
    Gracias por compartir.
    Peto

Moltes gràcies per la teva visita!! :) si ho vols, pots escriure un comentari aquí:

