El préssec d’Ordal i la zona de Subirats

El préssec és una de les fruites d’estiu que més m’agrada. Quan vaig anar a la fruiteria la setmana passada i vaig veure que tenien préssecs d’Ordal, no m’ho vaig pensar dues vegades!

D’olor i gust intens, podríem dir que el préssec d’Ordal és l’estrella del municipi de Subirats. Els seus productors mimen el producte com ningú. És de molt bona qualitat i pràcticament l’únic que es cultiva en una terra 100% de secà.

logo

Recomanacions pel cap de setmana

Si teniu temps, podeu aprofitar i gaudir amb la familia dels paisatges, pobles i productes de la zona ja que a part del préssec també hi trobareu vinyes, vins i altres productes d’horta, sense oblidar-nos del gall negre del Penedès!

Durant els caps de setmana de la temporada del préssec, podeu visitar el mercat que es fa a Sant Pau d’Ordal i així comprar-lo directament als productors. Una excursió que val la pena de fer! Per cert, si hi aneu, no us descuideu de fer el préssec! ;)

Mercat del préssec d’Ordal
dissabtes i diumenges de 9 a 14h
juny, juliol i agost
Plaça Subirats, a Sant Pau d’Ordal.
 

A més a més, la zona de Subirats és coneguda com la capital de la vinya i podeu gaudir-hi d’una de les moltes rutes vitivinícoles que tenen. Les podeu fer a peu, en bicicleta, en segway o a cavall.

I ja per acabar-ho d’arrodonir, podeu fer un bon àpat als restaurants de la zona.

Torrada amb crema de iogurt, menta i préssec d’Ordal, un bon esmorzar!

préssec d'ordal

Ingredients:

Torrades integrals, amb llavors. Préssecs d’ordal. Iogurt cremós o formatge fresc per untar. Unes fulles de menta.

Com ho fem?

És molt fàcil, primer barregem el iogurt amb les fulles de menta picades ben petites, que donaran molta frescor.

Untem les torrades i hi anem col·locant els trossets de préssec.

Una altra opció és coure el préssec a la planxa, però aquest és tan bo que he preferit no fer-ho ;)

Altres receptes amb préssec:

Gelat de iogurt amb préssec al forn i pols de galeta Maria

Bacallà amb mousselina de préssec

Comments

  1. Nena, quan dius que em convides a esmorzar a casa teva? Aquesta torrada ha de ser una delícia, i el préssec d’Ordal tens tota la raó, és el millor!
    Petonets bonica
    Sandra

  2. El préssec també m’agrada molt.
    I aquesta torrada ha de ser boníssima, un esmorzar super sa que entra pels ulls.

  3. A casa som “fans” del préssec de l’Ordal, i acostumem a anar gairebé cada diumenge al matí a Sant Pau d’Ordal, mentre dura la temporada, a comprar-ne per la setmana!.

  4. Un esmorzar ben sa i boníssims, Bet! A mi també em passa, el préssec és una de les fruites d’estiu que més m’agrada. Cada cop se’m fa més difícil, però, trobar-ne de gustosos i ferms. Prenc nota dels que dius de l’Ordal, han de ser bons, bons!

  5. Això són préssecs!!! Quin color…i ja m’imagino la seva dolçor!

  6. Aquesta varietat de préssec és la que m’agrada més! Moltes gràcies per la recomenació!
    Petons, guapa!

  7. Podeu combinar el proper dissabte la visita al Mercat del Préssec d’Ordal al matí assistint al vespre al Festival de Música a les Vinyes, on també podeu tastar el Préssec d’Ordal maridat amb els Caves de Subirats. Us hi esperem a la Capital de la Vinya!

  8. Aquestes varietats locals ens apassionen!!! i aquest préssec és fantàstic…
    Bon feina Bet.

  9. Com ja et vaig dir el Facebook!! Quanta raó que tens!!! És dels préssecs més bons que hi ha els de l’Ordal! Però tinc un problema… en compro cada setmana pensant ” a veure si preparo algunes postres especials amb el préssec de l’Ordal” i quan vaig a fer-lo… JA NO EN QUEDEN!! I és que a casa tinc una menjadora compulsiva de préssecs… l’Alba!! ;) No em puc queixar, menja fruita i això és el més important, però em tocarà comprar-ne un carregament si vull fer algunes postres!!!
    Molts petons Bet!!! I bones vacances!!!

    Nuni
    http://cuinetes.bloks.cat

  10. Hola!!

    Sandra: quan vulguis, ja ho saps!! :) Llàstima que ara aviat s’acabarà la temporada…
    Gemma: sí, sa i ben fresc, que ara a l’estiu és el que més ve de gust!
    Marina: són boníssims! a mi em passa el mateix, m’agrada que siguin ferms i alhora gustosos però no sempre se’n troben.
    Mònica: i tant! aquests són ben autèntics. I tan per tant, comprar-los de proximitat oi?
    Gemma: a mi també ;) En canvi el que en diuen “d’aigua” ja no m’agrada tant…
    Turisme de Subirats: moltes gràcies per la recomanació, ja ho vaig compartir al facebook i al blog de Fent País!
    Jordi: ja ho sé ja, que tu ets un meteocooker!! hehe. A mi també m’apassionen les varietats locals :)
    Nuni: ostres, ja tenim una cosa en comú amb l’Alba! A casa nostra tampoc donem l’abast amb els préssecs, i és que són tan bons… :)

    Petons a tots i espero que estigueu passant unes vacances fantàstiques!

Moltes gràcies per la teva visita!! :) si ho vols, pots escriure un comentari aquí:

