Galetes de civada i xocolata

La civada és un cereal fantàstic, aporta molts nutrients, àcids grassos essencials i aminoàcids. És molt energètica, ideal pels esmorzars d’esportistes, nens, i joves estudiants. Els hidrats de carboni que conté s’absorveixen de manera lenta i també conté minerals com el zinc, calci, ferro, iode i sílice, vitamines B, E i altres.

Té moltíssimes propietats, podeu aprendre’n més a etselquemenges.cat.

galetes i gerra

Aquestes galetes que us porto avui estan fetes amb civada, fruits secs i xocolata… Ah, i no porten farina!
Les va fer la meva mare, que és una gran cuinera i li encanta investigar receptes noves. Aquestes les va veure a la revista Veritas i ens han agradat moltíssim.

Per la meva part, estic molt conteta perquè fa tres setmanes que vaig trobar feina, cosa que en aquests moments està molt bé. A més també he tingut tots els exàmens finals. Per això porto tants dies sense actualitzar el blog, de totes maneres el meu caparró no ha parat de donar voltes a nous projectes que mica en mica us aniré explicant. Però ara… Anem a la recepta!

galetes de civada i xocolata

Anem a la recepta!

Ingredients:

250g de flocs de civada fins
Mig paquet petit de mantega
4 cullerades de sucre morè
Fruits secs variats (recomanació: avellanes!!)
1 grapat generós de gotes de xocolata
1 ou batut
1 suc de préssec
1/2 sobre de llevat en pols.

Com ho fem?

És molt fàcil: posem tots els ingredients en un bol, després afegim la mantega estovada i amassem una mica.

Deixem reposar 30 minuts.

Preescalfem el forn a 200ºC i enfornem durant 12-15 minuts. (Fins que veiem que han agafat color)

Notes:

Tenen una textura granulosa, quan les treieu del forn pot ser que encara siguin una mica toves però s’han de deixar refredar.
Ah, i a la botiga no em confongueu la cebada per la civada, eh? que la cebada és l’ordi i l’avena és la civada ;)

Comments

  1. T’ha quedat una presentació molt rústica i xula, Bet! Aquestes galetes deuen ser una delícia, i tan sanes, tu!! Petons

  2. Aquest tipus de galetones m’encanten, i si porten avellanes encara més!
    Felicitats per la feina, no saps quina alegria em va fer llegir-ho! :D A veure si algun dia podem quedar i m’ho expliques amb calma, eh?
    Petonets carinyo
    Sandra

  3. Quina sort tenir una mare que s’atraveixi amb noves receptes tan bones!
    I felicitats per la feina i pels exàmens, esperem novetats teves ben aciat ;)

  4. Aquest tipus de galetes li encanten al Miquel!!!
    A veure si m’animo a fer-les i més encara després de conèixer totes les propietats de la civada!!! Una presentació rústica preciosa!!

    Petons Bet!!!

    Nuni
    http://cuinetes.bloks.cat

  5. Mònica says:

    Les galetes de civada són genials! I aquestes fotos són espectaculars!

  6. moltísssssssssssimes felicitats Bet! no és fàcil trobar feina avui en dia!!!! Molts petonets guapa, m’emporto unes galetones per berenar, jijijiji

  7. Hola a totes!!

    Marina: moltes gràcies! és el que té fer els fotos a casa de la iaia ;)
    Sandra: siii i tant, hem de quedar un dia i t’ho explico!! moltes gràcies! ;) Les avellanes són dels fruits secs que m’agraden més!
    Gemma: sí que tinc sort sí, la curiositat per la cuina em ve d’ella i les ganes d’investigar i improvitzar també!
    Nuni: a si?? doncs ja m’explicaràs si li fas i li agraden eh? Moltes gràcies Nuni!! la presentació tampoc té gaire cosa, és el lloc que ja és així! :)
    Mònica: moltes gràcies, m’alegro que t’agradin les galetes i les fotos! :)
    Judith: gràcieees!! és veritat i tot i que no es per gaire temps, estic molt contenta!

    Petonets i moltes gràcies pels vostres comentaris!!

Trackbacks

  1. […] esmorzar us el podeu endur a tot arreu, és molt nutritiu i energètic (aquí  us parlava de les propietats de la civada). És molt fàcil de preparar i enlloc de gerds hi […]

Moltes gràcies per la teva visita!! :) si ho vols, pots escriure un comentari aquí:

