Arròs integral amb carbassó a la menta i baldana

Avui us vull parlar de l’arròs integral  i de la baldana.

Comencem per la baldana, que ha estat tot un descobriment:
N’hi ha d’arròs i de ceba. No és “morcilla” ni botifarra negra, és un embotit cuit que es fa farcint un budell prim amb sang de porc, cap, cotnes, arròs, cansalada, pebre i sal i, fins i tot, pinyons.

La fan a les Terres de l’Ebre i pel que he vist, a cada poble diuen que les seves són les més bones. Jo no els hi negaré pas, ja que l’he trobat boníssima. M’ha arribat de la mà d’un company de la uni, és de Jesús, al costat de Tortosa i xerrant xerrant vam parlar de la baldana. Em va sorprendre tant, que n’hi vaig encarregar unes quantes! Tal dit, tal fet.

Si mai aneu de ruta per les Terres de l’Ebre, no us oblideu de tastar-la!

arròs integral i carbassó a la menta

Aquest plat l’he fet amb arròs llarg integral i em preguntareu… “es pot fer amb arròs blanc?”.
Evidentment sí que es pot, però doneu una oportunitat a l’arròs integral i veureu que us agradarà molt més, sobretot per plats tebis o freds com ara amanides o saltejats.

L’arròs integral és molt sa, ja que manté el “segó d’arròs” i conté més fibra, vitamines, minerals i àcids grassos que l’arròs refinat. I ja per acabar-ho d’arrodonir, és molt més gustós!

Què us sembla, voleu provar la recepta?

Ingredients:

100g d’arròs llarg integral, 250ml d’aigua.

1 carbassó, 2-3 alls tendres, fulles de menta, 1CS de suc de llimona.

1 trosset de baldana.

Com ho fem?

1_ Posem l’arròs a bullir segons les indicacions del paquet.

2_ Mentrestant saltegem el carbassó en una paella, amb poquet oli.

3_ Quan el carbassó ha anat agafant color, afegim els alls tendres i deixem coure un parell de minuts més. Afegim la cullerada sopera de suc de llimona i la menta tallada a trossets. Apaguem el foc.

4_ Escorrem l’arròs i el barregem amb el carbassó.

5_ Tallem un trosset de baldana i el coem a la paella, pràcticament volta i volta. Emplatem!

Nota:

El carbassó a la menta és una combinació boníssima, el podeu barrejar amb tomàquets cirerols i mozzarella fresca, tindreu una amanida excel·lent! Si us hi fixeu, no posem sal en cap moment: l’arròs és molt gustós i els alls, la llimona i la menta ja complementen prou bé el plat. I amb el toc de la baldana, ja ni us ho explico!!

Comments

  1. oh, la baldana! Jo no n’havia sentit a parlar fins la setmana passada, que la van fer servir al programa Cuines. Ara em tempta molt, i més encara després d’haver vist la teva recepta, Bet!! Estic amb tu amb el tema de l’arròs integral, a mi m’agrada moltíssim, també. I en menjo força, és tan gustós! M’agrada aquest plat! Petonets

  2. M’encanta l’arròs integral!
    He de provar aquesta combinació.. Fa bona fila!
    Per cert, sap algú si es pot fer paella, d marisc o similar, amb arròs integral??

  3. Mònica Tarradellas says:

    Quin timbal d’arròs més preciós!!!

  4. No coneixia la baldana! Mira que arriba a haver-hi varietats de botifarres i embotits en aquest país!! Quan torni cap a les terres de l’Ebre en buscaré! I et faré cas, donaré una oportunitat a l’arròs integral! ;) Petons!

    Nuni
    http://cuinetes.bloks.cat

  5. Hola!!

    Marina: és veritat, per aquells dies també en van parlar al Cuines! jo fa un mes tampoc la coneixia hehe, però és ben bona! Oi que sí que és bo? a mi em va sorprendre molt el primer cop!
    Vane: m’encanta trobar-te per aquí! :) et preguntaré lo de la paella… i et dic alguna cosa!
    Mònica: moltes gràcies!! era tan bo com preciós! l’has de tastar :)
    Nuni: ja tens raó ja, hi ha moltes varietats de botifarres! si és que tenim un país que en podem estar la mar d’orgullosos. Ja m’explicaràs si la trobes, i si t’agrada l’arròs integral! ;)

    Moltes gràcies pels vostres comentaris, una abraçada!!

  6. dolaglria says:

    Ho dius molt bé, la baldana no és botifarra negra ni bull ni morcilla… doncs això la baldana és la baldana i com que és del Sud és una gran desconeguda!

    PTNTS
    Dolça

    • Hola Glòria! Precisament per això en vaig voler parlar. Tot i ser de la Catalunya central, no m’agrada oblidar el Sud ;)
      Ens va agradar moltíssim a casa i val la pena que la gent la conegui!
      Petons!!

Moltes gràcies per la teva visita!! :) si ho vols, pots escriure un comentari aquí:

