Taller a l’Espai de Cuina Su 23.11 + Panacotta amb fruites vermelles i crumble

Aviat farà dos mesos d’aquell taller tan xulo a l’Espai de Cuina de la Su, a Terrassa. Segur que en el seu moment vau llegir diverses cròniques dels blocaires que hi vam assistir, però aquí estic per refrescar-vos la memòria i per explicar als més despistats en què consisteixen els tallers de la Su.

Als tallers de la Su no us hi avorrireu pas, us agafaran ganes de cuinar (si és que encara no en teniu), amb les seves explicacions senzilles i aclaridores aprendreu coses que mai us havíeu imaginat (com ara “fumar” albergínia i possibles altres ingredients) i quan torneu a casa us sentireu com un gran xef tot preparant les novetas als vostres convidats ;)
Clicant aquí podeu veure tot el que fan, hi ha tallers per triar i remenar!!

taller15febrer

Per començar, l’Espai de cuina de la Su no està situat a qualsevol lloc… El trobareu al cor de Terrassa en una de les antigues fàbriques rehabilitades, un lloc que em va encantar! Carrer del Racó 15 – Vapor Ros- 08221 Terrassa

Vam aprendre a fer 3 aperitius, que van consistir en:

Sablées de parmesà i pebre rosa
Mousse d’albergínia escalivada i gratinada amb formatge de cabra
Dauet de bacallà confitat amb sobrassada i mel

Vam fer un plat principal:

Risotto amb carbassó, ceps i tires de calamar

I els postres:

Panacotta amb compota de fruites vermelles i crumble

Primer de tot vam seure tots al voltant de la taula i la Su ens va explicar els passos de les receptes, llavors el Txep ens va fer una classe magistral sobre la tòfona, explicant-nos alguns “secrets” de primera mà! Vaig quedar al·lucinada, la veritat és que va ser molt interessant. I tampoc ens podem oblidar de la Montse, que tota l’estona estava allà per qualsevol cosa que necessitéssim.
Llavors ens vam repartir les tasques, jo de seguida em vaig apuntar a fer les postres!!! Al final tots vam participar una mica a cada plat i la Su ens anava donant instruccions, però s’ha de dir que ens va deixar fer bastat el nostre ritme!
Quan ho vam tenir tot a punt, vam parar taula i vam sopar tot el que havíem preparat…. Hi havia molta gana!!! Xerrant xerrant se’ns van fer les tantes, es nota que hi estàvem bé!

taller cuina su

En vam reunir amb la Nuni (gràcies per les fotos!) de Cuinetes, la Sandra i el Xavi d’Els Fogons de la Bordeta, amb l’Alba i el Jordi i la preciosa Aina d’El Taller de Cuina, el Jordi de Tot és bo el que l’olla cou,  l’Ivana de My Little Things, l’Eva d’ El cullerot festuc, l’Òscar de Decuina.net i la Laura de Coure Coulants.

Us explicaré la panacotta, que és el que vaig preparar el dia del taller. La vaig tornar a fer aquest diumenge passat i va triomfar!

panacotta su

Ingredients:

Panacotta: 500 ml de nata, 1/2 beina de vainilla, 4 fulles de gelatina i 75 gr de sucre.

Compota de fruites vermelles: 300g de fruites vermelles (poden ser congelades), 3 cullerades de sucre morè i el suc de mitja llimona.

Crumble: 50g de mantega freda, 50g de farina, 50g d’ametlla en pols, 50g de sucre morè.

Com ho fem?

Tot per aquest ordre:

1_ Panacotta: posem la nata i la beina de vainilla raspada en un cassó, afegim el sucre i anem remenant. Hidratem les fulles de gelatina i les afegim a la nata un cop arrenqui el bull. Apaguem el foc. Repartim en vasets i deixem quallar.

2_ Compota: Posem les fruites vermelles i el sucre en un cassó i anem remenant de tan en tant fins que quedi com una melmelada però amb els trossets de fruita, ho deixem coure ben bé 10 minuts. A últim moment afegim el suc de llimona i apaguem el foc.

3_ Crumble: Barregem tots els ingredients menys la mantega. Afegim la mantega i aixafant amb una espàtula (en vertical) donem textura de sorra. Escampem aquesta sorra damunt d’una safata de forn protegida amb paper sulfuritzat i enfornem durant 10 min a 180ºC. Un cop a fora, esmicolem (serà molt fàcil).

4_ Muntatge: Quan la panacotta sigui quallada ja hi podem afegir la compota. A últim moment afegirem el crumble, així evitem que s’estovi.

Comments

  1. Als de Sabadell no sé si ens fa gaire gràcia que es facin a Terrassa… ha ha ha. éS broma! Segur que l’espai és genial, pel que es veu a les fotos, i la Su es va currar molt les receptes que us proposava, que són del tot originals. La teva pannacota t’ha sortit estupenda, Bet!! Petons

  2. Si que us vareu passar bé!!! Unes receptes molt originals. La pannacotta té un apinta deliciosa!!!
    Petonets bonica

  3. Ah Bet…En veure les fotos de tots els assistents em fa l’efecte d’estar veient amics coneguts de tota la vida. Quina sensació més estranya…Anem fent amics virtuals que a la llarga ens acabem coneixent i fa una il·lusió tremenda. Ja conec uns quants dels que surten. Has fet una bona panacotta. M’agrada la foto.
    Una abraçada,
    Nani

  4. Va ser un taller molt maco Bet! Sort que ben aviat repetirem eh?? ;)
    La panna cotta et va quedar genial! Són unes postres ben suaus que amb el toc dels fruits vermells i el crumble queden perfectes! Barreja de gustos i textures!
    Ara mateix t’enllaço a la crònica de Cuinetes amb els altres enllaços! ;)
    Molts petons guapíssima!! :)

    Nuni
    http://cuinetes.bloks.cat

  5. més val tard que mai Bet!!! ;P tu no pateixis. petonets

  6. Jo havia de venir al taller, però per un imprevist no vaig poder :(
    Em sembla que et va tocar el millor grup de tots, je je je… jo també m’hauria apuntat a fer les postres! ;)

  7. Bet, va ser un taller fantàstic!!!! Jo tb tinc pendent de publicar la pannacotta…que bona qu és!!! T’ha quedat xulíssimaaaaaaa!!!

    Ens veiem ben aviat!!! :)
    Petunets,
    Eva

  8. Hola!!
    Marina: hehe haureu de fer una excepció que l’espai està molt bé! ;) Prova de fer la panacotta, ja veuràs que bona!
    Catieu: sí que ens ho vam passar bé si! a veure si algun dia coincidim! :)
    Nani: moltes gràcies, amb les fotos tan boniques que fas tu, és tot un honor! ;) la veritat és que quan estàvem allà semblava que ens coneguéssim de tota la vida, però també s’ha de dir que n’hi falteu uns quants! Segur que tindrem l’ocasió :)
    Nuni: gràcies!! em va agradar moltíssim el taller, ja tinc ganes de la repetició! hehe i després més o menys tots vam participar una mica en tot i això va estar molt bé!
    Judith: hehe és veritat, sempre ho penso això! :) gràcies guapa!
    Gemma: ja ho sé!! m’hauria agradat molt que poguéssis venir, i segur que hauríem fet un bon equip amb les postres eh?
    Eva: ja te la vaig veure al FB!! jijiji va estar molt bé oi? jo també tinc ganes del proper!! :D

    Una abraçada i moltes gràcies a totes pels comentaris! Que acabeu de passar un bon cap de setmana!

Trackbacks

  1. […] Taller a l’Espai de Cuina Su 23.11 + Pannacotta amb fruites vermelles i crumble de Tasta Rutes […]

  2. […] La barreja de fruita fresca i fruita seca aplicada a diferents receptes la trobo deliciosa. Aquí al blog mateix hi teniu per exemple: el cóc de poma i avellanes, les magdalenes de pera i ametlla, el pastís de ricotta amb pera i ametlla, les taronges amb mel, nous i canyella i la panacotta amb coulís de gerds i crumble. […]

Moltes gràcies per la teva visita!! :) si ho vols, pots escriure un comentari aquí:

