Magdalenes de pera de Lleida i ametlla

Avui no us parlaré de la Pera de Lleida, ja ho vaig fer l’any passat amb aquesta coca tan bona!

Ja sabeu que de tan en tant m’agrada parlar-vos dels nostres productes, penso que s’ha de potenciar el consum de proximitat i fer-ne difusió.

L’altre dia mateix, el nostre company de pis m’explicava que s’havia comprat unes galetes al supermercat Veritas: “Galetes bio, però que vénen del Canadà…”, em va dir mig indignat. I té raó, per molt bio que siguin el seu transport fins aquí ha contaminat moltíssim!

No costa gaire estona fer unes magdalenes a casa i tindreu un esmorzar boníssim! Aquestes porten pera i ametlla trossejada al seu interior… Són delicioses! També les podeu fer amb poma o plàtan i canviar les ametlles per nous o avellanes.

magdalenes ametlla pera

Anem a la recepta?

Ingredients:

2 ous mitjans, 150g de sucre morè integal, 50ml de llet, 190ml d’oli d’oliva suau, 230g de farina, 7g de llevat Royal, 25g de mel, 1 iogurt de llimona, 1 pessic de sal i 1 pera Conference i 2 grapats d’ametlla trossejada (no en pols)

Per decorar: sucre blanc i ametlla laminada.

Com ho fem?

1_ Amb les barnilles elèctriques, batem els ous amb el sucre i la mel durant uns 3 minuts (en un bol gran).

2_ Sense deixar de batre, incorporem la llet, l’oli i després el iogurt.

3_ Barregem la farina, el llevat i la sal. Ho tamisem tot junt i ho afegim a la primera barreja en 3 tandes per no fer-ho tot de cop. Al final ha de quedar tot homogeni.

4_ Deixem reposar la massa a la nevera durant 1 hora com a mínim.

5_ Preescalfem el forn a 225ºC. Mentrestant pelem i tallem la pera a trossets petits, l’afegim a la massa juntament amb l’ametlla trossejada.

6_ Omplim els motlles, decorem amb l’ametlla laminada (opcional) i un pessic de sucre blanc (farà una crosteta molt bona). Enfornem a 210ºC durant 15-17 minuts aproximadament. No obriu el forn fins passats almenys 15 minuts, sinó us quedaran baixes!

Bon profit! :)

Comments

  1. Quina bona pinta tenen aquesta magdalenes! Lamento moltíssim haver-me llevat d’hora… Ja he esmorzat :(
    Tot i així me les apunto per un altre dia ^^ Tinc moltes ametlles laminades (ahir vaig fer la mona) que no sé com gastaré XD

    Petonets! :D

  2. Mònica says:

    No n’he provat mai de pera, i això no pot ser! M’apunto la recepta d’aquestes que tenen un aspecte genial! Una abraçada!!!

  3. Precisament avui he fet un coq de pera per esmorçar!! M’encanta com queda i segur que amb aquestes magdalenes també està bonísim!! Un peto

  4. Totalment d’acord Bet! No fa falta anar al Veritas per mejar Bio!!! si ens fixem un xic més amb el que tenim a la terra… Unes magdalenes ideals per a esmorzar o berenar. Si les veu el Boletet… Molts petonets guapa

  5. Que bones Bet! M’han recordat a les que ens vem cruspir a Cal Tuset! T’han quedat maquíssimes!
    Estic d’acord amb tu i el teu company de pis… per molt bio que sigui un producte si no és de proximitat de poc em serveix tenint en compte el que ha costat portar-lo cap aquí. Tenim productes ecològics de qualitat al nostre país com per anar-los a buscar fora. Ah! I felicitats per la col·laboració amb FENT PAÍS! Ja els segueixo a partir d’ara! ;)
    Petons!!!

    Nuni
    http://cuinetes.bloks.cat

  6. Doncs què puc dir, jo també estic d’acord… molt rotllo bio al paquet, però després si ens posem a mirar hi ha unes quantes incongruències, no?
    Les magdalenes genial, suposo que ja saps que m’encanta la pera als postres, no? jejeje
    Petonets bonica
    Sandra

  7. Tenim molta sort amb uns productes propis de gran qualitat, així que no entenc perquè no els fem servir prou. I la pera de Lleida és realment bona!
    Unes magdalenes delicioses, ideals per esmorzar i per fer país! ;)

  8. Hola!!

    Laia: gràcies! ara ja les pots aprofitar, que a dins la massa hi queden super bones!!
    Mònica: jo tampoc les havia provat mai, i ens van agradar molt a tots!
    Pili: doncs segur que de gust és força semblant! l’únic que amb les magdalenes vas picant una, una altra… i no pot ser!
    Judith: és veritat!! I ben bones que són, ai el Boletet… N’hi faré una safata només per ell! ;)
    Nuni: moltes gràcies! mmm les magdalenes de Cal Tuset!! quan hi tornem?? aviat les hauré tastat totes!
    Sandra: sí que ho sé sí jijiji de fet ja vaig pensar que t’agradarien! :P
    Gemma: tu ho has dit, són magdalenes de fer país! hehe ;) van tenir molt èxit!

    Moltes gràcies a totes per passar per aquí, veig que estem d’acord!! ;) Petonets guapes!

Trackbacks

  1. […] la trobo deliciosa. Aquí al blog mateix hi teniu per exemple: el cóc de poma i avellanes, les magdalenes de pera i ametlla, el pastís de ricotta amb pera i ametlla, les taronges amb mel, nous i canyella i la panacotta amb […]

Moltes gràcies per la teva visita!! :) si ho vols, pots escriure un comentari aquí:

