Mona de trufa i gema cremada

L’any passat us explicava la nostra tradició familiar de fer mones. Ara ja només en fem una i per això ens agrada anar variant cada any. La d’aquest any, farcida de trufa i coberta amb gema (crema de rovell) cremada, ha estat una delícia!!

Si bé en un principi no estava gaire convençuda de l’aspecte final, al tastar-la vaig canviar completament d’opinió… Sort que li havia fet fotografies per si de cas, sinó no us la podria ensenyar!

mona2013

Aquesta vegada no hi ha figureta de xocolata… Volia fer uns ous molt xulos però no vaig tenir temps! Com que em va sobrar trufa, vaig improvitzar una mica la decoració, que juntament amb les plomes i els pollets, al final va quedar prou bé!

mona'13

Anem per feina!

Ingredients:

Pel pa de pessic: 6 ous petits, 125g de sucre, 125g de farina i 1 culleradeta rasa de llevat en pols.

Per la trufa: 200ml de nata per muntar i 50g de xocolata de cobertura

Per la gema cremada: 2 ous petits, 60g d’aigua, 140g de sucre, 10g de Maizena. Sucre blanc per cremar.

També: fideus de xocolata, boletes de xocolata blanca, plomes, pollets… etc!

Com ho fem?

Pa de pessic:

1_ eparem els rovells de les clares i els batem juntament amb el sucre durant 3 o 4 minuts.

2_ En un bol a part, barregem la farina i el llevat. Incorporem a la barreja de rovells.

3_ Posem el forn a preescalfar a 190ºC Mentrestant muntem les clares i les afegim a la barreja amb cura.

4_ Encamisem el motlle, aboquem la massa i enfornem a 170ºC durant 17 minuts. No obrir el forn fins passada aquesta estona!

Trufa:

La fem el dia abans.

1_ Posem la nata en un cassó, afegim la xocolata i remenem fins que quedi desfeta i arranqui el bull. La deixem refredar i la guardem tota la nit a la nevera.

2_ L’endemà la muntem amb unes barnilles elèctriques i ja la tenim llesta!

Gema:

La podem fer el dia abans o no, en aquest cas tan és.

1_ Batem els ous juntament amb l’aigua i ho passem per un colador.

2_ Barregem el sucre i la Maizena.

3_ Posem les dues barreges en un cassó al foc i no deixem de remenar fins que espesseixi.

Muntem la mona!

1_ Partim el pa de pessic en 2 o 3 pisos. Farcim de trufa i tornem a muntar-los. També s’hi pot posar alguna capa de melmelada i així es mantindrà humit.

2_ Recobrim amb la gema, tan la part de sobre com els voltants (així se’ns enganxaran els fideus de xocolata). Per fer aquest pas va molt bé posar la mona damunt d’una reixeta (la del microones serveix).

3_ Escampem sucre blanc per sobre i cremem amb un bufador, pala de cremar, pala elèctrica… el que tingueu

4_ Recobrim el lateral amb fideus de xocolata i acabem de decorar al gust de cadascú!

Comments

  1. Ha quedat preciosa… i ha d’estar tremenda! Vau fer bé menjant-la ahir, nosaltres avui féiem calçotada al terrat i al final ens hem quedat amb les ganes, quina ràbia de pluja!

    Per cert, esperava veure el super ou ;) Queda pendent, eh?

    Petonets
    Sandra

    • Hola Sandra! ja ho sé ja… feia mesos que tenia pensat com fer els ous i va i al final no els faig! Però no et preocupis que els faré sí o sí! :) Ja he vist l’allioli del Xavi, segur que al final ha anat molt bé el dinar! Petons!!

  2. Mònica says:

    OHHH! De gema cremada….l’any que ve ja sé quina mona prepararé!!! Una abraçada i gràcies per compartir la recepta i les fotos!!!

  3. Haig de ser sincer: el ‘xurrete’ de trufa per sobre no em fa l’ullet hehehehe. Però segur que és el de menys i que està boníssima. A més la ‘gema’ em flipa!!! :)))

    • Òscar, s’agraeix la sinceritat, a mi sincerament la mona d’aquest any tampoc m’entrava pels ulls!! Però va agradar tan a tothom que el “xurrete” de trufa va quedar en 2n pla! ;)

  4. Sort que vas fer les fotos perquè t’ha quedat perfecte! M’encanta la tradició de la Mona… a casa també la fem ;)

  5. Que bona… M’encanta la gema cremada!! Un peto

  6. Bet,
    Quin goig de mona. La crema cremada m’agrada molt i aquestes plomes li donen un color que m’encanta.
    Nani
    Vaig a veure la teva sopa de farigola…

  7. La decoració substitutiva dels ous també hi queda molt bé, Bet! El que veig que sí que és increíble és la crema, ben torradeta i brillant!! Una mona estupenda. Petons

  8. Apa que tu també ets autoexigent eh???? T’ha quedat molt xula!!!!!!! I de gust boníssima també!! Amb la traça que tu tens decorant no hi ha cap dubte de que faries una mona bonica! M’agrada la opció de cremar la gema (yema, crema de rovell, …) ;)
    Molts petons preciosa!

    Nuni
    http://cuinetes.bloks.cat

  9. Hola!!

    Gemma: moltes gràcies! venint de tu és tot un honor! ;)
    Pili: a mi també, per això sempre que en faig no em puc estar de cremar-la!
    Nani: doncs si t’explico… aquestes plomes les guardem d’un any per l’altre, des de fa bastant temps! a mi també m’encanta la crema cremada :)
    Marina: amb això de la gema, crec que ja li estic agafant el truc! és tan bona… i amb la xocolata queda tremenda!
    Nuni: sí ja tens raó… cada vegada més, sobretot amb el menjar i això tan aviat és bo com dolent! gema, yema, crema de rovell… mai sé com anomenar-la! hehe

    Petons i moltes gracies pels comentaris!!

  10. Quina bona pinta! a mi em fa una mica de por fer la gema cremada perquè no l’ha he fet mai però ho de d’intentar! :) aquest any jo també faré les mones en comptes de comprar-les ! gràcies :)

Moltes gràcies per la teva visita!! :) si ho vols, pots escriure un comentari aquí:

