Tapa plana amb 3 textures de calçots

Aquesta és la recepta que va fer el meu pare quan va anar al Cuines de TV3.  Ja us vaig explicar que quan vas a gravar al Cuines, has de portar un acompanyant i que en el meu cas va ser el meu pare. Doncs bé, no sé com s’ho va fer però quan vaig sortir del plató ja estava concensuant la recepta amb la Tana Collados! (la directora del Cuines).

307299_10151487029550115_410548093_n

A tots els que el coneixem ens va sorprendre bastant, ja que pràcticament no cuina mai! I si ho fa, només són coses bàsiques, res de complicacions! Tot i així, la recepta la tenia bastant clara: havia de ser amb carn i portar calçots cuits d’alguna manera original.

Durant uns quants dies vam estar donant voltes a la recepta i la vam fer un parell o tres de vegades…. És bastant tossut, i no volia escoltar els consells que la meva mare i jo li donàvem! Però finalment ens va fer cas i vam poder enviar la recepta al programa perquè féssin el guió.

72673_10151487015910115_786818446_n

Els calçots són gairbé a final de temporada, n’hem pogut gaudir durant uns mesos però ara ja s’acaben! Són els protagonistes d’aquest plat ja que els va cuinar de 3 maneres diferents: caramel·litzats, en salsa i deshidratats al forn (en forma de palla). No sé amb quin dels 3 acompanyaments em quedaria, la veritat és que tots tres hi queden molt bé, cap d’ells hi sobra!

420355_10151487016865115_1648879664_n

La tapa plana és una part de la vedella poc coneguda, és molt tendra (semblant al filet) i en canvi molt més econòmica! Si alguna cosa sap cuinar el meu pare, és la carn. Sempre li queda tendra i sap trobar-li el punt just.

17589_10151487016560115_405448434_n

En aquest cas, va coure la peça sencera (però marcada amb uns talls). La idea és que un cop a taula s’acaba de tallar tot compartint-la.

295512_10151487019800115_1686489547_n

Aquesta veada l’acompanyant i “pintxe de cuina” vaig ser jo. Tot i els nervis que vam passar, al final va sortir rodó! Si voleu aprofitar el final de temporada de calçots per cuinar-los d’una manera original, us asseguro que aquests tres acompanyaments us sorprendran a vosaltres i als vostres convidats!

Aquí us deixo els enllaços amb el vídeo i la recepta:

Punta de tapa plana amb calçots en 3 textures – Clubdecuines.cat

Punta de tapa plana amb calçots en 3 textures – 3 a la carta

543991_10151487015440115_122581467_n

Comments

  1. Vaig veure la recepta i em va temptar. Per la senzillesa, per la combinació de colors i… pel sabor que deu tenir i que encara no he tastat! Bona crònica, Bet! Felicita el teu pare, que ho va fer molt bé!

  2. Ja vaig veure el programa. Els gens són els gens jejeje…. Genial!!
    Petonets :-)

  3. Ei! Ja me’n recordo, ho va fer molt bé!!!
    Quina sort tenir un pare tan bon cuiner, ara ja sabem d’on et ve l’afició ;)

  4. Ostres BEt!! quin crack està fet el teu pare!
    el plat es nota que l’heu pensat molt, ja que està molt ben aconseguit!
    Ptns!!

  5. ahhh, el teu pare també és una bèstia fogonera!! Ara ho vaig entenent tot!!! :D

  6. elmondejuju says:

    sou una familia de cuiners Bet! jajajajjaja. El teu pare és un crack. Molts petonets reineta

  7. Hola a tots!! moltes gràcies pels comentaris i les felicitacions al meu pare! :)

  8. M’agrada la combinació.
    Chus

Moltes gràcies per la teva visita!! :) si ho vols, pots escriure un comentari aquí:

