Lassanya d’espinacs i 3 formatges

Ara és temporada d’espinacs frescos, aprofiteu per comprar-ne, que són molt millors que els congelats!! Només fa falta escaldar-los o coure’ls directament a la paella. Fins i tot crus són boníssims en una amanida. De totes maneres penseu que al coure’ls reduïran moltíssim el seu volum, per tant no feu curt a l’hora de comprar-ne! Perquè us en feu a la idea, amb els de la fotografia n’hi ha justet per a dues persones:

espinacs frescos

Vaig pensar que en tindria prou per fer una lassanya, però al coure’ls va resultar que només n’hi havia per fer una capa i ja tenia tota la pasta bullida… Per sort a la cuina improvitzar és la mar de fàcil, per això hi vaig fer una segona capa de formatge i va resultar ser deliciosa!!

lassanya d'espinacs i tres formatges

Anem a la recepta!

Ingredients:

9 plaques de lassanya, mig quilo d’espinacs frescos, un grapat de panses i pinyons, oli d’oliva, sal, sèsam, formatge tendre de vaca, formatge parmesà ratllat i una rodanxa de rul·lo de cabra.

2 cullerades de philadèlphia per lligar els espinacs (opcional).

Com ho fem?

1_  Primer de tot netegem els espinacs, ja que pot ser que continguin terra o fins i tot alguna pedreta.

2_  Posem una paella al foc amb una mica d’oli d’oliva, quan sigui ben calenta hi afegim els espinacs, que de seguida reduïran el seu volum. També hi afegim les panses, els pinyons i un pessic de sal. Fem un parell de tombs i hi afegim les dues cullerades de philadèlphia que ens ajudaran a lligar el farcit. Apaguem el foc.

3_  Bullim les plaques de lassanya segons les indicacions del paquet i un cop cuites i escorregudes, les col·loquem ràpidament sobre un drap net de cotó. (Com quan fem canelons).

4_ Posem 3 plaques de lassanya al fons de la safata (si voleu l’unteu amb una mica d’oli), feu la primera capa amb els espinacs. Cobrim amb 3 plaques més de lassanya i fem una capa amb el formatge tendre.

5_ Cobrim amb les 3 últimes capes, ratllem parmesà pel damunt i situeu la rodanxa de rul·lo al mig. Escampem una mica de sèsam per sobre i gratinem a 200ºC.

Comments

  1. ohh que bona!!! sempre que menjo pasta farcida és d’espinacs i formatge… la lasanya deu ser boníssima. Petons!

  2. Mmm… M’encanten els espinacs frescos!
    Nosaltres l’altre dia en vam fer, de lassanya, i en comptes de capa de formatge, vaig posar beixamel junt amb els espinacs. També queda molt suau….
    És que jo posaria beixamel a tot arreu.. M agrada molt! Je je!

  3. M’agrada molt més la lasanya d’espinacs que la de carn, Bet. I si és amb espinacs frescos com aquests que ens ensenyes no vegis!!! Amb el formatge, aquesta hortalissa hi va de conya. M’agrada molt! Veig que tu tampoc no ets fan del San valentíns, oi? he he. Jo tampoc! Petons

  4. M’encanten ls espinacs! i si són frescos encara més!
    La lassanya d’espinacs és la meva preferida i amb aquests formatges…mmm!!
    ptns!!

  5. Les lassanyes…quin gran invent!!!!

  6. Chez Silvia says:

    Quan la faig de verdures sempre hi poso espinacs, amb la pasta penso que queden molt be. Això de posar tres formatges ja es el remate total. Peronets. Ja has rebut la foto TV3?

  7. Mai mai mai compro els espinacs congelats!
    I és veritat que queden en res… amb el formatge segur que va quedar molt gustosa.

  8. Queden en res els espinacs, són uns punyeteros! jejeje A mi la pasta m’agrada més farcida de verdures que de carn, o sigui que la teva lasanya de 10! ;)
    Petonets
    Sandra

  9. Jo soc més de lasssanyes carnivores… :). Però mirant aquesta ja veig que m’agradaria.
    La lassanya és un plat que trio bastant quan estic fora de casa i en canvi en tota la meva vida he cuinat només 2 vegades.
    Una abraçada..!!

  10. Cinta: moltes gràcies, sí que és bona! i amb altres verduretes a part dels espinacs també!
    Vane: síii ja ho sé!! recordo que m’ho vas dir i de fet em vaig inspirar gràcies a tu! Amb la beixamel també ha de quedar molt bona, un altre dia n’hi posaré!
    Marina: no, jo tampoc sóc de sant valentí jeje, tot i que aquesta lassanya també enamora! jo cada vegada també tendeixo més a la de verdures que la de carn…
    Anna i Cristina: moltes gràcies! a mi també m’agraden molt, proveu-la amb els tres formatges, ja veureu que bona que queda!
    Jordi: ja ho pots ben dir!! Però com és que últimament només venen plaques de lassanya precuinades?? a mi m’agraden les de tota la vida, les que s’han de bullir, i no en trobo!
    Silvia: oi que sí? jo també vaig pensar que hi quedarien molt bé els formatges! doncs si tu ho fas és èxit assegurat!! ;) Encara he d’escanejar la foto… quin cap!!
    Gemma: ja en som dues! els congelats no m’agraden gens… Sí que va quedar molt gustosa, i amb les panses també!
    Sandra: a mi també!! la pasta últimament sempre la faig amb verdures, tret dels típics macarrons amb carn i sofregit, ben gratinats… que de tan en tant són un petit plaer!
    Ricard: ja m’ho pensava, jeje. Però t’asseguro que és bona! Doncs jo fora de casa no l’he menjat en gaires ocasions, i a casa no és que la faci gaire sovint, però de tan en tant m’agrada entretenir-me a fer-la!

    Gràcies a tots per passar per aquí!

  11. Et confesso que jo i els espinacs no ens portem bé… des que un dia de petita se’m van posar molt malament que els tinc creuats!! Però t’agafo la idea per fer la lassanya de bolets per exemple! ;) Molts petons!!!!

    Nuni
    http://cuinetes.bloks.cat

    • Comentaris d’aquells que gairebé al cap d’un any descobreixes que et vas deixar de respondre :P
      Amb bolets segur que és boníssima, quan vam anar a Andorra aquest últim cop el meu pare en va menjar una d’espectacular. A més el mateix restaurant la van fer al Cuines, si la trobo te la passaré. Petonets Nuni!!!! Quines ganes tinc de diumene!!! ^^

  12. Super lassanya Bet!!! M’agrada molt la lasanya i el cert és que prefereixo la vegetal a la tradicional de carn.
    El fet d’afegir les panses i els pinyons als espinacs, com els clàssics espinacs a la catalana encara m’ha conquistat més. La faré si o si :D
    Un petó ben fort guapa i BON ANY NOU!!! MAR, de EQNME

    • Moltes gràcies Mar!! la veritat és que era ben bona, ja tinc ganes de tornar-la a fer :)
      Sempre poso panses i pinyons als espinacs, siguin com siguin!
      Petons guapa i bon any per a tu també!!!

Moltes gràcies per la teva visita!! :) si ho vols, pots escriure un comentari aquí:

