Pastís mousse de llimona i vainilla

L’any passat us explicava amb aquest pastís i aquests mini tortells, que quan toca fer un postre per la meva germana el primer que em ve al cap és un ingredient: la llimona no pot faltar-hi!
No us passa sovint que la major satisfacció a la cuina és el simple fet de cuinar pels altres? veure les seves cares de felicitat que diuen: “m’estic posant les botes!”. Doncs bé, justament per això és important pensar a qui va dirigit tot el que cuinarem, especialment quan es tracta d’una celebració important. Aquest diumenge passat vam celebrar l’aniversari de la meva germana, que ja n’ha fet 19!!

Fins el dia abans no vaig tenir gaire clar (a part de la llimona) quin format acabarien agafant els postres. Feia temps que tenia ganes de fer un pastís-mousse ja que tothom en canta meravelles i la veritat és que són força “resultons”: no porten gaire feina i el resultat pot ser espectacular!

pastís mousse llimona

Per fer-lo, vaig seguir una mica les proporcions de la mousse de llimona de la Laura de Coure Coulants. Era el meu primer pastís d’aquest tipus i havia de buscar una recepta que no em fallés! El procediment me’l vaig haver d’inventar ja que no tenia iogurts de llimona, i la base és més simple: feta de galeta com li agrada a la Cristina! Per la “decoració” volia que a cada tall de pastís hi hagués el mateix; per això hi ha tantes maduixes, llimones i gargots de xocolata com racions de pastís ;)

Som-hi!

Ingredients

Per un pastís de 8-9 racions:

Per la base de galeta: 3/4 de paquet de galetes maria i 100g de mantega

Per la mousse: 4 iogurts naturals, 80ml de llet, 80g de sucre, 250ml de nata per muntar, 8 fulles de gelatina, 1 culleradeta de pasta de vainilla, pell ratllada d’una llimona.

A part: 2 rodanxes de llimona, 2 maduixes i 60g de xocolata  negra de cobertura.

Com ho fem?

1_ Fem la base de galeta: triturem les galetes amb el robot de cuina o el morter. Hi afegim la mantega fosa, remenem i l’escampem per la base del motlle de manera que quedi el més uniforme possible. Guardem a la nevera.

2_ Comencem a preparar la mousse posant les fulles de gelatina a hidratar amb aigua freda.

3_ Escalfem la llet amb el sucre en un cassó fins que arranqui el bull i hi afegim una culleradeta de la ratlladura de llimona, perquè infusioni. Apaguem el foc.

4_ Treiem les fulles de gelatina de l’aigua, les incorporem al cassó tot remenant una mica i amb la mateixa escalfor ja quedaran dissoltes.

5_ Muntem la nata i hi afegim els iogurts amb cura. A aquesta barreja hi incorporem la culleradeta de pasta de vainilla, la resta de pell de llimona ratllada i remenem. A poc a poc hi afegim la barreja del pas nº3 i 4.

6_ Treiem el motlle de la nevera on tenim la base de galeta i aboquem la barreja de la mousse. S’ha de deixar unes quantes hores a la nevera i com més fred, millor! Jo l’hi vaig tenir tota la nit. L’endemà decorem al gust.

En aquest cas, el pastís està calculat per 8 racions, per tant he posat 1/4 de rodanxa de llimona i 1/4 de maduixa a cada tall. Entremig uns gargots fets amb xocolata negra de cobertura fosa al microones. Per fer-los, us pot servir d’ajuda el Decopen de Lékué o simplement amb un cornet, bosseta de plàstic o cullereta :)

Pastís mousse llimona gruix

Comments

  1. Segur que esta boníssim aquest pastís! ja pots estar ben contenta la teva germana!!
    La decoració també molt xula!
    ptns!!

  2. Quin pastís més preciós, Bet! I bo que devia ser! La teva germana deu estar encantada amb tu. És ben cert, això que dius, quan cuines pels altres sempre surt més bé… petonets!

  3. mmm,… quina delícia!
    Segur que la teva germana va estar molt contenta amb aquest pastís d’aniversari tan vistós!

  4. Nena! Quina bona pinta que té!! Com es nota que ets una gran cuinera, arquitecta i sobretot bona germana!! Moltes felicitats a la Cristina! Ens veiem ara! ;)

  5. oh, quina pinta. M’encata la mousse de llimona, tant refrescant i suau… petons!

  6. Ha arribat un moment que si no cuino per als altres em fa una certa mandra, o sigui que no puc estar més d’acord amb tú. El millor és cuinar per als altres :)

  7. Que maco!!! La primera foto sembla un plat decorat!!! Segur que va estar encantada!! Petonets

  8. Hola!!! moltes gràcies a tots pels comentaris, m’alegro que us hagi agradat!
    La veritat és que va agradar molt a tothom, és suau, fresquet (molt adient i a tenir en compte per l’estiu) i vistós!
    En realitat el podeu decorar com més us agradi, només fa falta afegir-hi una mica d’imaginació i pensar en la persona a qui va dirigit!

  9. Bet, ets una artista!!! I quina sort que té la teva germana de tenir-te!!!
    T’ha quedat preciós!!! I segur que boníssim! M’encanta la presentació! Al març el tinc carregat d’aniversaris i no descarto “copiar-te’l” jejejejeje!
    Tens raó la cuina en definitiva és estimar! :) Una abraçada!!

    Nuni
    http://cuinetes.bloks.cat

  10. Hola maca. He entrat a veure el pastís ja que només l’havia vist per facebook. Trobo que t’ha quedat genial la teva versió. M’agrada molt la decoració. Això que sigui la decoració igual per cada tall deu ser pel tema de la futura professió, oi? simetria i estètica…ja,ja. El cas és que t’ha quedat genial. Felicitats per la teva germana per fer anys i a tu per fer-li uns pastissos tant xulos.
    Petonets.

  11. ostres Bet!!!! quants dies feia que no em passava??? això no pot ser!!! m’encanta aquest pastís!!! és molt semblant al que he pubilat, però només d’aspecte, perquè els ingredients són ben diferents!!! genial. Molts petonets guapa

Moltes gràcies per la teva visita!! :) si ho vols, pots escriure un comentari aquí:

