L’experiència al Cuines de TV3!

Ara que ja han passat uns dies des de l’emissió del programa Cuines on vaig sortir, em poso a escriure l’entrada per explicar-vos com va anar tot plegat.

Quan el programa Cuines es va començar a emetre jo estava a punt de fer 7 anys, de manera que porto més de mitja vida veient o sentint a parlar del programa, sobretot en els últims anys! En un principi recordo que a casa sempre deien que les receptes eren massa complicades, amb ingredients o elaboracions més aviat adreçades a professionals o gent molt entesa. D’uns anys ençà trobo que aquesta tendència ha canviat i que les receptes que es mostren són més properes al públic en general.

A més a més, tots esteu acostumats a veure-hi cuiners professionals, però des de fa un parell d’anys el divendres és espai reservat pel que en diuen la “cuina de casa”.

Quan vam posar internet a casa, no el feia servir per jugar sinó per buscar receptes!! Uns anys més tard, tal com explico a la presentació del bloc, vaig començar a publicar receptes al Clubdecuines, el portal de receptes de tots els programes de TV3 i Catalunya Ràdio. Quan allà ja hi portava unes 150 receptes publicades, em vaig decidir a obrir el bloc, i aquí em teniu!

Per què us ho explico tot això?? doncs bé, suposo que ara ja us podeu imaginar la il·lusió que em va fer quan un dia d’Agost vaig rebre un correu del programa Cuines preguntant-me si em faria il·lusió anar-hi a gravar un programa de la “cuina de casa”. De seguida vaig contestar que sí, no m’ho vaig pensar ni dues vegades. Sensació de nervis i emoció alhora.

537306_10151390960410115_1151530980_n

Van haver de passar uns quants mesos fins el dia de la gravació, que va ser a mitjans de Novembre. Concensuar la recepta va ser bastant ràpid i a partir d’aquí t’envien el guió amb totes les pautes i trampes que es faran per tal que la gravació no sigui massa lenta i tenir-ho tot ben organitzat.

A les 7 del matí ja estavem a les portes de TV3, mitja hora abans del previst!! Ja havia estat alguna vegada als estudis de TV3, però aquesta em feia especial il·lusió: veure el plató, les càmares, l’armari enorme que tenen tot ple d’olles i estris per cuinar…. de somni!

Com ja deveu suposar, la cuina no és ben bé de veritat, per exemple: l’aixeta no funciona! I a part hi ha una altra cuina per tenir-ho tot a punt.

Tan els cuiners professionals com els aficionats hem de portar un ajudant, i a mi em va acompanyar el meu pare! El diumenge abans li vaig ensenyar com m’havia de tallar les carxofes perquè tot sortís bé ;)

398134_10151390960435115_827239982_n

Per què el blat?? molts de vosaltres em pregunteu si és bo o si és veritat que abans es feia servir com a substitut de l’arròs, doncs sí, sí que és veritat!! i és boníssim, ja veureu que us sorprendrà ;) El blat que vaig fer servir per la recepta és blat comú, però també podeu fer servir espelta o altres cereals. Això sí, el temps de cocció varia, heu de mirar sempre el que diu el paquet!

184538_10151390960385115_1164092937_n

En un principi sempre et demanen que tots els ingredients siguin ecològics i de temporada. Ecològics ho eren tots, i també de temporada, s’ha de tenir en compte que vam gravar un Novembre i en teoria el programana havia de sortir al cap de poc. Però per qüestions de la tele, va sortir el dia 11 de gener, és a dir, quan ja no trobem tants bolets… De totes maneres, podeu fer servir altres tipus de bolets: camagrocs, trompetes… Són bolets que juntament amb els ceps es poden assecar molt bé i per tant es poden fer servir durant tot l’any. Les carxofes sí que estan en plena temporada i també vaig fer servir tomacons, que són els tomàquets de l’hivern!

253943_10151390963870115_2124718133_n

El rodatge va anar molt bé, els nervis del principi es van anar esvaïnt, tot l’equip són molt amables i l’únic que vaig fer va ser gaudir del moment!

El dia abans de l’emissió ho vaig anunciar a la pàgina del facebook perquè no us ho perdéssiu. Vaig trucar els avis i els tiets perquè no s’ho perdéssin i tenia a tots els amics i amigues expectants davant la tele. Molts em van enviar fotografies de quan ho estaven mirant, tweets, whatsapps, missatges abans i després del progama… en fi, que em feia vergonya però alhora molta il·lusió compartir aquells 7 minuts de programa amb vosaltres, moltes gràcies!!

603091_10151390960445115_782413109_n

Ara ja només em queda animar-vos a fer la recepta!! I com que aquesta entrada ha estat força llarga, us deixo el vídeo amb els ingredients i l’expliació, així no us perdreu ni un detall. El trobareu clicant el següent enllaç:

ENLLAÇ TV3 a la carta – BLAT AMB CARXOFES-

ENLLAÇ RECEPTA + VIDEO a Clubdecuines.cat

602940_10151390960370115_971387540_n

Comments

  1. Bet!! Quina il·lusió que fa aquest post. Amb la teva explicació em poses la pell de gallina. Sempre va bé contextualitzar el què, el com i el perquè. Jo ja et vaig veure i em va encantar com ho feies. Crec que t’ho vas passar molt bé, oi? i ara … a seguir cuinant!! Petons, guapíssima.

  2. Enhorabona! Jo també ho vaig veure i crec que ho vas fer molt, molt bé! Una abraçada!

  3. Quina il.lusió em fa saber de tu en aquests podiums!!! Felicitats per la inciativa i també per l’enstusiame que hi poses al fer-ho i al explicar-ho. Ho has fet superbé!!!

  4. Ja t’ho vaig dir fa just una setmaneta, vas estar ESTUPENDA!! Guapa, natural i ho vas fer de conya! Ole tu… i el teu pare! :P
    Petons bonica!
    Sandra

  5. Hola guapi!!! Et vaig veure molt be!!! la recepta la tinc pendent perquè fa una fila!!!! que cremosa és veu!!! Quan he anat llegint m´ha fet molt gràcia anava pensant i dient en veu alta, ah! jo també, això també, i tant!!!! ja ja!!! Si que va ser tota una experiència…ara et pregunto…tornaries a anar??? digues que si!!! podriem fer un duet!! ja ja!!! Petonets

  6. Et vaig veure finalment i em va agradar molt el video! Ara, amb aquest post també he disfrutat llegint-te, no t’has deixat cap detall i ho has fet amb tanta il·lusió!! Marta

  7. Moltes gràcies a tots pels comentaris! sí que està feta amb il·lusió sí, aquesta entrada! hehe
    Doncs demà al matí hi tornarem a anar, però aquesta vegada hi sortirà el meu pare! Resulta que van fitxar el “pinche”. Ja us explicaré com ha anat!!
    Una abraçada!

  8. Ho vas fer de fàbula Bet!! Ja t’ho vaig comentar… quina soltura!!! I no vas perdre ni el discurs ni el somriure durant tota l’elaboració de la recepta i això no és gens fàcil!!!! Ho vas fer de conya parlant en plata! :) I em vas fer sentir molt feliç! Em va fer molta il·lusió veure’t! Molts petons guapíssima! I felicitats de nou!

    Nuni
    http://cuinetes.bloks.cat

  9. Moltes felicitats per l’experiència. Vas estar fantàstica, ja t’ho vaig dir.
    Petonets guapíssima!!!

Moltes gràcies per la teva visita!! :) si ho vols, pots escriure un comentari aquí:

