Quiche d’espinacs individual… i una sorpresa ;)

Amb espinacs i una mica d’imaginació arribarem més enllà del típic plat verd que no volen la majoria dels nens. Feia molt temps que tenia ganes de fer una quiche d’espinacs, a casa sempre fem la típica quiche amb pernil, bacon i formatge i ja tocava variar una mica!

Les quiches s’han transformat en un plat versàtil i ben variat, lluny de la típica i boníssima quiche Lorraine, que entre tanta varietat sembla que hagi quedat oblidada, i és que fins i tot n’he vist de dolces! A mi m’encanten de totes maneres, per dinar, sopar… fins i tot en menjo per esmorzar si n’ha sobrat una mica del dia anterior. En aquest cas, al ser individuals, són perfectes per exemple pels aperitius. M’expliqueu quina és la vostra preferida??

Aquest Gener sembla que costa una mica tornar a agafar la rutina de publicar etrades al blog, vam acabar el Desembre batent rècords de visites i vull donar les gràcies als que sempre passeu per aquí, els que comenteu i els que sé que em llegiu. Amics de tota la vida, familiars, amics blocaires, amics de la uni… Els que em coneixeu bé sabeu que sóc força tímida, però si no us aviso ja sé que després em rondinareu i és que els nervis ronden per dins però a la vegada em fa especial il·lusió dir-vos que demà (divendres 11 de gener) em veureu al CUINES de TV3!

Més endavant ja faré una entrada amb la recepta i el vídeo del programa, mentrestant espero que gaudiu d’aquesta quiche tan bona!

quiche d'espinacs

Anem per feina!

Ingredients:

Per dues quiches individuals:

2 grapats d’espinacs frescos, 2 ous, 100ml de crema de llet, panses i pinyons, formatge tendre de cabra i formatge Parmesà ratllat i oli d’oliva.

A més: 1 placa de pasta de full. Jo faig servir les de la Sirena, que al ser força gruixudes, si l’estirem amb el corró amb una unitat en tenim prou.

Com ho fem?

1_ Primer de tot netegem els espinacs i els eixuguem bé. Posem oli d’oliva en una paella i quan sigui una mica calent hi afegim els espinacs, les panses i els pinyons. Amb el foc mitjà veurem que de seguida reduïran, i amb no més de 5 minuts ja els tindrem cuits.

Hem d’anar remenant (saltejant) perquè els pinyons no es cremin.

2_ A part, batem els dos ous, afegim la crema de llet i els formatges i remenem bé. A aquesta barreja hi incorporem els espinacs.

3_ Estirem la pasta de full, tallem rectangles que siguin una mica més grans que el motlle (1 dit per costat, aprox) i col·loquem cada rectangle al seu motlle. Presionem bé i punxem una mica perquè no s’infli.

4_ Omplim els motlles amb la barreja i enfornem a 180ºC durant 25 minuts.

quiche d'espinacs motlle

Comments

  1. M’encanten les quiches! I d’espinacs encara no l’hem fet mai… Ho provaré!
    I… Demà ja intentarem veure t, i tant!
    Petonets!

  2. M’encanta el format individual, sempre queda molt més ben presentat.
    Nena!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Quins nervis per, no? Sempre em gravo el Cuines, així que els vespre m’ho miraré :)

  3. Endavant les atxes!! :) :) :)

  4. Bettttttttt! La quiche molt bé, però el teu protagonisme avui serà un altre! Ja tinc ganes de veure’t, serà com prendre cafè juntes (és quan veig el programa).
    Un petonàs,
    Nani

  5. Hola!!

    Vane: siii ja sé que us agraden!! ;) a veure si us agrada la d’espinacs també, és boníssima! gràcies!
    Gemma: ara mateix molts nervis!! jejeje ja em diràs què et sembla eh??
    Oscar: gràcies!! a veure com anirà, ai ai ai!!!
    Nani: va, m’apunto a aquest cafè, jo també me’n prendré un mentre facin el programa!! ;) ara en queda un de pendent a la realitat!

    Una abraçada i gràcies per passar per aquí!

  6. M’encanten les quiches d’espinacs i lo de la tele, jo ja he arribat tard però ara mateix vaig a TV3 a la carta a veure si et trobe!! Enhorabona! (si no el trobe posaràel link al blog no?)

  7. Ole, que guai surtir a la tele! Es clar que amb receptes com aquesta no m’extranya! Es ben deliciosa aquesta quiche. Petons

  8. Hola Bet…!. Ara t’he mirat al vídeo i ho fas molt bé i natural. Ja saps que no ho dic per dir-ho, però tot i que només he parlat un cop amb tu, puc dir que ets “tu”. Deus tenir la familia contenta eh?.

    Fa uns mesos, em van enviar un mail per sortir també (devien buscar per clubdecuines). Però m’ho vaig pensar una mica i vaig dir que no, doncs actualement cuino molt poc i la gent propera ho saben. I vaig pensar que pensarien “i ara a aquest de que li ve si quasi no cuina”?.

    En canvi en aquella època que cuinava força, si que m’hagués fet gràcia… Però tot canvía.

    Una abraçada…!!

  9. Ei Bet!!!! T´he vist a la tele!!! :)
    Quina gràcia!, molt be, eh! de nervis res….
    Una abraçada

  10. Uhmmm!!! quina bona pinta!!! I així individuals encara les trobo més bones jo…
    Petonets guapa

  11. lo de les verdetes va enserio, ehh!! m’encanten!!

  12. I HO VAS FER GENIAL BET!!!! :D Quina sultura i seguretat! I sense perdre el somriure! De debó moltes felicitats!!!
    La quiche preferida per nosaltres és la clàssica Lorraine! M’encanta el format que li has donat així individual, queden molt maques! Però amb els epinacs no puc… és dels únics aliments que des de petita no he pogut amb ells! Què hi farem! ;)
    Una abraçada guapíssima!

    Nuni
    http://cuinetes.bloks.cat

  13. Hola!!

    Pili:
    sí, va ser molt xulo tot plegat, sobretot l’experiència d’anar al plató a gravar el programa!
    Ricard: moltes gràcies pel comentari, la veritat és que sí que estan molt contents! Ostres doncs quina llàstima, és una bona experiència, però de fet tu ja havies fet alguna cosa de cuina a algun canal de tv oi? em sona haver vist vídeos! Però ja t’entenc el que dius…
    Ari: moltes gràcies!! doncs al principi sí que ho estava eh? jeje
    Caieu: oi que sí?? jo encara me les vaig menjar més a gust, així petitones!
    Montse: quines verdetes?? :)
    Nuni: moltes gràcieees guapa! així els peques de la casa deuen ser dels pocs nens que no estan “obligats” a menjar espinacs oi? jeje La meva preferida també és la Lorraine ;)

    Moltes gràcies pels comentaris i fins aviat!!

  14. Uep!!! Una quiche d’espinacs!!!! M’encanten les quiche!!!!!!!!!!! De tot tipus, gust i color… Per cert, me va encantar la recepta de Cuines, un ingredient ben original!!!!!!!!!!!! ;-)

  15. Perfecte….sense por i endavant guapa!

  16. Hola!!

    Caterina: moltes gràcies!! sí ja ho he anat veient al teu blog que t’encanten, encara tinc pendent fer-ne una de teva!
    Jordix: gràcies guapo! jeje tu el dia que hi vagis a veure si hi portes un dels teus tres petits ajudants!! segur que estaran encantats de veure la tele per dins.

    Una abraçada!!

Moltes gràcies per la teva visita!! :) si ho vols, pots escriure un comentari aquí:

