Taronges i clau d’olor, l’ambientador nadalenc per excel·lència!

Sempre m’han agradat les manualitats, de petita la meva assingatura preferia a l’escola era la “plàstica” m’ho passava super bé! Quan estava a casa preferia dibuixar i fer manualitats, com per exemple casetes pel pessebre, titelles, figuretes de fang… Mai vaig trobar a faltar els jocs d’ordinador, les nintendos, ni res d’aquest estil. De fet, mai en vaig tenir i era la mar de feliç! A la biblioteca sempre xafardejava llibres de nadal, contes, i “cosetes mones” per fer a casa… N’hi havia moltes que em cridaven l’atenció, fins i tot les fotocopiava per fer-les algun dia.

Una d’quelles manualitats eren les taronges decorades amb clau d’espècie, fent mil formes diferents, algunes de molt boniques! Fan molta bona olor, una olor càlida. Són ideals per regalar, embolicades amb un tros de paper de cel·lofana i un bon llaç. També queden molt bé per acabar de decorar un centre de taula. Fa falta una mica de paciència a l’hora de fer-les, ja que al final et canses de punxar-te el dit amb els claus!!

Estris i Ingredients:

Taronges, tantes com en volgueu fer.

1 potet de clau d’espècie, en venen a tots els supermercats, al costat de la resta d’espècies.

1 xinxeta de les que es poden agafar bé o 1 agulla gruixuda.

Com ho fem?

Primer de tot cal que ens imaginem bé el dibuix que volem fer. Per començar és millor que siguin senzills i que no haguem d’omplir gaire la taronja. Un cop el tinguem clar… comencem!

Posem els claus d’espècie en un bol, que ens vagi bé per anar-los agafant. Si els hem d’anar treient un per un del pot, no acabarem mai!

Agafem la taronja i amb una agulla marquem uns quants forats seguint el dibiux escollit. Llavors hi clavem els claus, i anem fent així, alternant.

No la foradeu tota de bones a primeres, ja que quan claves un clau, surt una miqueta de suc per un altre forat i llavors ens quedaria tota la taronja empapada de suc.

Si les voleu regalar, les emboliqueu amb un paper de cel·lofana i un bon llaç!

Comments

  1. Ho trobo molt original, no ho havia vist mai. Deu fer una olor entre cítrica i especiada molt bona. I com a regal també ha d quedar molt bé ;)

  2. Quina traça que tens!! No m’estranya que estudiïs arquitectura!!
    Molt bona idea i un regal molt bonic per fer de Nadal!! Ja te m’imagino de petita fent manualitats i tant bona nena! Una monada!!!! :)
    Molts petons guapíssima!!

    Nuni
    http://cuinetes.bloks.cat

  3. Bet, fan olor a l’ambient i a Nadal. A l’estiu ho faig amb llimones i espanten les mosques!
    Ja estem de ple preparant les festes….
    Nani

  4. Hola guapes!!

    Gemma: fa molt bona olor!! i com a regal queda molt bé, embolicada amb una mica de gràcia… i ja ho tens!
    Nuni: jejeje doncs si si, m’encantava!! i ma mare encara en guarda algunes, quan les trobes al cap d’uns anys fa una gràcia!
    Nani: a si?? no ho sabia això de les llimones, ho provaré! perquè les mosques són més pesades…!! Si oi? ara ja anem de cap a les festes! a mi m’agraden tant, que no em fa res preparar-les un mes abans!

    Petons i gràcies pels comentaris!

Moltes gràcies per la teva visita!! :) si ho vols, pots escriure un comentari aquí:

