Albergínies farcides de verduretes i bolets.

Ja tocava una recepta de verdura no?? que últimament per aquí estem molt dolcets! ;) Aquestes albergínies farcides són molt i molt fàcils de preparar. La temporada de les albergínies s’acaba aquest mes, així que aprofiteu!!

A finals d’estiu sempre aprofitem per fer conserva de verdures, ja sigui fent confitures com la de tomàquet, conserves de tomàquet sencer o també fent escalivada i barreges de verdures cuites, que després les congelem en raccions per gaudir-ne durant l’hivern. La barreja de verdures sempre triomfa, tan per fer una truita, com per barrejar amb pasta,  fer-ne una samfaina o farcir unes albergínies! És un bon recurs i s’ha de dir que les verdures, un cop cuites, aguanten molt bé la congelació.

En aquest cas no vaig fer servir les reserves del congelador, ja que les vaig fer el diumenge per dinar, tenia temps per cuinar i la nevera plena de verdures! Per fer-les encara més bones, uns quants ceps secs les van acabar d’arrodonir. És un plat ideal per si algun dia teniu convidats vegetarians, els hi encantarà!

Anem a la recepta?

Ingredients:

2 albergínies, 2 carxofes, 1/4 de pebrot vermell, 1 porro, 1 pastanaga i un grapat de bolets secs.

2 tomàquets ratllats, sal, pebre, oli d’oliva i 1 cullerada de formatge per untar tipus Philadèlphia.

Formatge semicurat, una mica d’orenga i reducció de PX.

Com ho fem?

1_Primer de tot posem els bolets a hidratar en un bol amb aigua i llavors preparem el farcit:

2_ Posem una paella al foc amb oli d’oliva. Anem tallant les verdures a dauets i incorporant-les a la paella, mentre unes es couen anem tallant les següents, per aquest ordre: pastanaga, carxofa, pebrot, porro. Salpebrem i deixem que vagi coent amb el foc fluixet.

3_ Llavors partim les albergínies per la meitat, les buidem amb l’ajuda d’un ganivet i les posem en una safata apta pel microones. Les amanim amb una mica d’oli i sal. Tapem la safata amb paper film transparent, punxem una mica el paper i les coem durant 8 minuts a màxima potència.

4_ Mentrestant, acabem de fer el farcit: hi tirem l’albergínia a dauets i els bolets (sens l’aigua i tallats). Quan sigui cuit hi afegim els 2 tomàquets ratllats i deixem que redueixin, llavors hi afegim una cullerada de philadèlphia que ens amorosirà tota la barreja.

5_ Ara ja podem farcir les albergínies. Quan les tinguem farcides hi podem posar trossets de formatge pel damunt i escalfar-les al forn uns minuts. Al treure-les, una mica d’orenga i reducció de PX.

Manera ràpida:

Si ho feu tal com us he explicat abans, tardareu uns 30 minuts, però si algun dia us animeu a fer barreja de verdures per congelar-la (sense el tomàquet ratllat). Només l’haureu d’escalfar a la paella, afegir el tomàquet i la philadèlphia, i farcir les albergínies!

Per escurçar el temps, també podeu comprar una bona conserva de tomàquet fregit.

Comments

  1. Ja m’agradaria a mi tenir un congelador i un rebost tan complet com el de casa teva, jejeje
    Aquestes albergínies deuen quedar boníssimes, m’hi agrada el toc de ceps!
    Petonets bonica
    Sandra

  2. Si em poses aquestes alberginies al plat vinc a sopar a casa teva.
    Petons.

  3. Jo, com la Sandra, també vull un rebost com el de casa vostra!!!!
    Bones boníssimes segur!! M’encanten les albergínies!!! :)

    Molts petons!!!

    Nuni
    http://cuinetes.bloks.cat

  4. Les alberginies son la meva debilitat!!!! i aquestes tenen que estar d’impacte!!!!!!!!!!!!!!!!
    m’encanta!

  5. M’encanten els plats ben carregats de verdures!
    I ara que ja fa fred, encendre el forn per cuinar ja no fa mandra ;)
    La reducció de PX li ha de combinar molt bé!

  6. Aquest plat m’encanta!!! Moltes gràcies!!!

  7. Hola!!!

    Sandreta i Nuni: m’apunto lo del rebost eh?? si l’estiu vinent m’ajudeu… :P Són molt bones aquestes albergínies, per mi molt millor que les de carn! també les faig amb altres bolets, com els camagrocs i queden super bé!
    Ana: fan bona pinta oi?? segur que unes quantes més també t’acompanyarien!
    Abril: a mi també m’encanten, es poden cuinar de moltes maneres diferents, oi? si t’agraden, prova de fer-les així!
    Gemma: a mi també m’agraden molt, i amb tants colors sembla que ja donin un munt d’energia eh? És veritat, ara ja no fa mandra encendre el forn, ho hem d’aprofitar!!
    Gemma: de res, dona!! ;) a mi també m’agrada molt!!

    Moltes gràcies pels comentaris i que passeu molt bon cap de setmana!!!

Moltes gràcies per la teva visita!! :) si ho vols, pots escriure un comentari aquí:

