Coca de camagrocs amb formatge Reblochon + REC.06

Avui comença el REC.06 a Igualada (15,15 i 17 de Novembre) un esdeveniment que va agafant forma edició rere edició. Dues vegades l’any i només durant 3 dies, l’antic barri d’adoberies d’Igualada (el barri del Rec) es converteix en “experimental stores”! És una iniciativa que va sorgir per donar vida a un barri que compta amb alguns dels edificis més bonics de la ciutat, edificis que havien quedat abandonats quan ja fa molts anys la crisi de la pell i el tèxtil va fer que els empresaris tanquessin les fàbriques d’Igualada per traslladar-les a altres països.

Si passegeu pel rec, notareu que s’hi respira història, una història amb final feliç, ja que amb iniciatives com aquesta es va aconseguir aturar un POUM que preveia l’enderroc del barri del Rec.

Les “experimental stores” són botigues improvitzades (però alhora amb una estètica i disposició molt ben pensades) dins de les antigues fàbriques del Rec. En aquestes botigues hi trobareu peces de roba de primeres marques a molt bons preus! Si us animeu a venir, us aconsello que ho feu a primera hora del matí o a l’hora de dinar, ja que aquest esdeveniment atrau un munt de gent i sovint es fa difícil passejar per allà. Per més informació pràctica: enllaç a la pàgina oficial del REC.06!

I ara anem a la Recepta del 15!!! Els camagrocs són un dels bolets que més m’agraden, a més, tan si els aneu a buscar com si els compreu al mercat, són molt fàcils d’assecar a casa i així se’n pot gaudir durant tot l’any! Per aquesta recepta els he fet servir frescos, que estan en plena temporada! però igualment us explico com els podeu assecar:

Manera d’assecar camagrocs:

Els netegem de terra que puguin portar, tallant la part de baix de la pota amb un ganivet. Posem tot de papers de diari escampats per la taula del menjador (o una taula o superfície que no fem servir). Escampem els camagrocs de manera que respirin entre ells, i deixem passar uns quants dies. Ja veureu que de seguida seran secs! Llavors els podeu guardar en un envàs de vidre o una bossa de roba.

Altres bolets que també es poden assecar fàcilment a casa són les trompetes de la mort i els ceps (tallats a làmines).

Aquests camagrocs que veieu a la foto els vaig comprar per ferla prova d’una recepta una mica especial… i és que avui dijous me’n vaig a TV3 a gravar un capítol del CUINES!!!  M’ho van dir a mitjans d’Agost i em va fer molta il·lusió, de seguida vaig dir que sí, tot i que a hores d’ara els nervis ja corren per dins. Segurament quan llegiu la recepta ja haurà passat tot, perquè hi he de ser a les 7:30 del matí!

Com que me’n van sobrar bastants, vaig aprofitar per fer la recepta del 15! va ser tot bastant improvitzat, però he de dir que aquesta coca és boníssima!! El dia abans també havia comprat el formatge Reblochon, i de sobte vaig pensar que lligava a la perfecció amb aquests bolets. Dit i fet, aquí la teniu:

Ingredients:

1 base de pasta de full (aquesta és de les congelades de la Sirena, la mida és ideal per un de sol!)

2 grapats generosos de camagrocs, oli d’oliva, 1 gra d’all.

Per la salseta de tomàquet: mitja ceba petita, 2 tomacons, 1 culleradeta de mel, sal, pebre i oli d’oliva.

Formatge reblochon.

Com ho fem?

1_ Primer de tot treiem la base de pasta de full i la deixem que es vagi descongelant. Netegem els bolets: mirem que les puntes no tinguin terra i treiem les fulletes que hi puguin haver barrejades.

2_ Escalfem el forn a 200ºC. Punxem la base perquè no s’infli i l’enfornem. (també hi podeu posar una safata al damunt perquè no s’infli)

3_ Mentrestant coem els bolets en una paella amb una mica d’oli d’oliva. En un principi deixaran anar una mica d’aigua, però de seguida se la beuran. Llavors hi afegim el gra d’all picat ben petit, fem un parell de tombs i apaguem el foc.

4_ Paral·lelament, fem una salseta ràpida de tomàquet: posem oli d’oliva en una paella, hi aboquem la ceba tallada ben petita. Mentre deixem que transparenti ratllem els tomàquets. Afegim una culleradeta de mel a la ceba, de seguida caramel·litzarà. Llavors hi afegim els tomàquets ratllats, sal i pebre. Amb el foc mitjà, esperem que redueixi.

5_ Treiem la base del forn, estarà gairebé cuita però no del tot. Hi posem la salseta de tomàquet i els bolets. Acabem d’enfornar un parell de minuts més.

6_ Quan la treiem, hi posem el formatge que amb l’escalfor de la coca ja anirà agafant temperatura. Pel damunt també hi podeu tirar una mica d’orenga i reducció de PX, però això ja és opcional.

Comments

  1. quins nervis!!!!!!!!!!
    Segur que anirà molt bé! Quin dia sortirà???? Ens ho has de dir, eh???? :)
    La coca ha de ser ben bona!

  2. Molt bona la coca, Bet! I la proposta! Prenc nota de la cita a Igualada. Només hi he anat una vegada, la ciutat promet, oi? petonets!!!

  3. Molt bé!!! ja ens avisaràs pel cuines…..segur que anirà bé!

  4. Nena, nena, nena!! Quina passada! Com ha anat? ai, si m’he emocionat jo i tot! jajaja Ja explicaràs i ens diràs el dia, eh?
    Aquesta coca què et puc dir? Deliciosa! El reblochon és una passada, eh?
    Moltes gràcies per participar!
    Petonets
    Sandra

  5. Ostres, quantes coses avui! Anem per lo dels nervis… jeje. Quina passada, no? que ets cuinera? ja ens diràs quin dia et podem veure, que em faria molta gràcia veure’t en acció. Moltes felicitats per l’oportunitat, ha de ser tota una experiència! Precisament avui una companya de feina ha comprat camagrocs per fer un risotto i discutíem si els havia de netejar amb aigua, i sembla que no. Una companya deia que els bolets no es passen mai per aigua, només s’hi passa el ganivet i prou. Jo com que hi entenc ben poc no he pogut donar la meva opinió, però sembla que no, oi?, no es netegen amb aigua.
    Saps que mai he estat a Iguadala? El que ens expliques del Rec ha de ser ben interessant i bonic, m’agraden les parts velles de les ciutats i que se’ls hi doni vida!
    Bé, guapa, una forta abraçada i felicitats novament!

  6. Uala!!! Que guai!!! Espero que t’hagi sortit molt i molt be!!! La recepta es molt bona, una coca amb molt de sabor amb els bolets i el reblonchon. Petons!

  7. Que bo ha d’estar Bet,ho provaré segur, m’agraden molts els bolets i no parlem del Reblochon. Felicitats per Cuines, ja ens diràs el dia que ho passaran. Petons i una abraçada.

  8. Avisa’ns quan sorti al programa!!!! Fantàstic!
    La recepta te una pinta estupenda! jo tambè he combinat formatge tipus brie i els bolets… es que es una gran combinació!

  9. Hola!!!

    Primer de tot contesto la gran pregunta: sortirà al Gener, al tornar de les vacances de Nadal! ja us avisaré ;)
    Gemma: síii estava molt nerviosa… el cor m’anava a 100!!
    Marina: doncs si hi vols anar demà és l’últim dia!! però ho van fent mes o menys 2 cops l’any, ja us aniré avisant perquè no us ho perdeu!
    Jordi: moltes gràcies!! va anar força bé, ara a veure com sortirà per la tele!
    Sandreta: si jo també em vaig emocionar quan m’ho van dir! Oitan que us avisaré, tot i que em moriré de vergonya!! jeje
    Gemma: no no soc cuinera!! sortirà un divendres, que hi va gent aficionada a la cuina. El mateix dia també van grabar uns quants plats amb un cuiner professional. L’experiència va ser molt bona! ja us avisaré! pel que fa als camagrocs, no els netejo amb aigua, espolso la terra que puguin tenir o la trec amb un ganivet, però si algú els passa una mica per aigua no crec que passi res. No has estat mai a Igualada? si algun dia tens ganes de venir, només m’ho has de dir!!
    Pili: a veure com sortirà per la tele!! ells van dir que molt bé, ja us avisaré però encara falta. La coca estava boníssima, mai havia pensat en aquesta combinació, però al veure els ingredients junts…
    Carmina: que contenta que estic de veure un comentari teu!! doncs ja m’explicaràs si t’ha agradat la coca eh?? ja us ho diré, una abraçada!
    Abril: a si?? ara passaré a veure la teva doncs!! ja us avisaré, però de moment encara falta una mica…

    Moltes gràcies a tots pels comentaris, una abraçada i molt bon cap de setmana! Ens veiem el diumenge amb un altre esmorzar.

  10. Una coca ben bona, els bolets i el formatge combinen molt bé, me l’apunto per provar-la.
    Una abraçada

  11. Reina!!! quina combinació més exquisita!! m’encanta a més de la varietat de bolets els que m’agraden més són els camagrocs!!!
    Una abraçada ;)

Moltes gràcies per la teva visita!! :) si ho vols, pots escriure un comentari aquí:

