Magdalenes de gerds i xocolata blanca

Per la xarxa sovint podem trobar articles nous que parlen dels bons hàbits alimentaris. Com per exemple aquest del blog Menja Sa on ens expliquen que abans del migdia hem de cobrir al voltant del 25% de les nostres necessitats diàries, que ha d’estar compost per: lactis, cereals, fruita i complements de greixos, sucres i proteïna. I s’han de repartir entre l’esmorzar a casa i el de mig matí.

De petita esmorzava un bol de llet amb cereals dia sí i dia també, a part de l’entrepà de l’escola. Quan vaig anar creixent, vaig avorrir la llet amb cereals, després van arribar els primers anys a la universitat on ja no teníem l’hora del pati i així va ser com vaig deixar d’esmorzar a mig matí. El primer esmorzar moltes vegades no el feia a casa per falta de temps i m’acabava comprant alguna pasta al forn o al bar de la uni. Va arribar el curs passat, plegava tard de la universitat (21:30) passava per l’únic forn obert a comprar un pa rodó i sortia d’allà amb el pa i tot de pastes del dia que els hi havien sobrat. Malament, malament… oi?? ;)

Què hi te a veure tot això amb les magdalenes de la foto?? Des de fa un temps, m’he proposat deixar de comprar pastes al forn i fer-ho tot a casa, en la mesura possible. Acostumo a variar bastant, de fet, a l’etiqueta ESMORZARS ja hi podeu trobar unes quantes receptes diferents. La ració d’una magdalena, acompanyada d’una fruita i un got de llet (o d’un suc i una presa de xocolata…) està prou bé per ser el primer esmorzar del dia i sortir de casa amb energia…

Concretament les de gerds i xocolata blanca em recorden molt als muffins d’Irlanda, mmm!!! que bons que eren!! Tot i que aquesta recepta és del llibre que em vaig comprar a Londres.

Som-hi!

Ingredients:

Per 8 magdalenes:

225g de farina, 125g de sucre morè, 1 tbsp de llevat (equival a una mica més de mig sobre), 1 ou, 125ml de llet, 50ml d’oli d’oliva, 1 grapat de gerds congelats* i xips de xocolata blanca*.

Melmelada de gerds o de maduixa.

Sucre fi*

Com ho fem?

1_ Primer de tot preescalfem el forn a 180ºC.

2_ Llavors barregem en un bol: la farina i el llevat.

3_ En un altre bol: hi posem el sucre i l’ou i batem molt bé amb unes barnilles. Llavors hi afegim l’oli i la llet i remenem. Aquí hi anem afegin la barreja de farina i llevat de mica en mica (en 3 vegades va bé).

4_ Aquesta massa la deixem reposar a la nevera durant una horeta. Passada aquesta estona, preparem els motlles de les magdalenes (va bé posar-los dins d’una flamera perquè no s’obrin) i a cadascun hi aboquem dues cullerades de massa. Entre cullerada i cullerada, hi posem una miqueta de melmelada de gerds.

5_ Quan ja els tenim tots plens, a cada magdalena hi posem 3 gerds i 3 xips de xocolata blanca (una mica enfonsats).

6_ Enfornem durant 20 minuts (abans de treure, comprovem que estan fetes amb un ganivet o escuradents!). Les deixem refredar sobre una reixeta.

Notes:

* Els gerds els podeu comprar quan n’és temporada i congelar-los en un recipient separats per capes amb paper de forn, funciona! i així els podem fer servir sempre que ho necessitem.

* La xocolata blanca, evidentment, es pot canviar per negra o amb llet.

* El sucre fi és per posar-lo al final, quan ja estan tèbies o fredes.

Comments

  1. Una idea fantàstica reina! Estarem atents als teus esmorzars de diumenge, de moment aquestes magdalenes tenen una pinta… nyam!
    Petonets
    Sandra

  2. L’esmorzar és l’àpat més important del dia! I les magdalenes casolanes sempre seran més sanes que les industrials… Així que aquesta recepta em sembla sensacional.
    Ara mateix en menjaria un parell per esmorzar ;)

  3. Jo a les vuit del matí menjo o 2 peces de fruita o un iogurt natural amb dues cullerades de muesli. Llavors, cap a les 10h., arriba el meu mega-entrepà!!!!! i com que dino a 2/4 de 4, per no arribar a casa afamada i devorar el primer que trobo entre que deixo les coses i em poso el dinar a casa, llavors sobre les 2 menjo una altra peça de fruita. LLavors ja no bereno, potser un petit mos, me’n vaig directament al sopar. I si tingués ara aquestes magdalenes, un matí de diumenge, no vegis quina festa!!! Ara mateix a casa en tenim unes de canyella boníssimes que vaig fer abans d’ahir, que quasi no en queden.
    Moltes gràcies per la teva recepta!!!! i bon diumenge!!!!

  4. mmm…. quina pinta Bet! Semblen molt bones i esponjoses. Ara pagaria per menjar-ne una estudiant Condis ;)

  5. T’han quedat molt bé. Jo també intento fer més coses a casa i apart d’estalviar, es que surt tan bo. M’apunto les magdalenes que algun dia segur que cauen.
    Una abraçada

  6. Quina xulada d’esmorzar. I deuen ser bones de vici, aquestes madalenes!! Bona pensada, Bet!

  7. Que bones!! Evindement no hi ha color amb el que es compra… Petons

  8. elmondejuju says:

    doncs em semblña que demà la familia Bolet vindrem a esmorzar a casa teva!!! ;P petonets reina

  9. Ohhh se’m fa la boca aigua només de veure aquesta delicatessen!! en vull!!! jo també m’apunto, doncs, a esmorzar a casa teva! petons

  10. Hola guapes!!

    Sandra: ja saps que jo sempre us convido! jejeje
    Gemma: ja tens raó ja… i hi ha molta gent que no hi para gaire atenció en l’esmorzar!
    Gemma: ja m’agradaria veure el teu super entrepà… m’encanten els entrepans! i com més variats millor. Jo de vegades també dino tard… m’apunto com t’ho fas, eh?
    Guida: hola!! un altre dia ja te’n portaré abans de l’examen!
    Cris: és veritat, a part de que així s’estalvia, no hi ha punt de comparació amb el que pots comprar, i a sobre és més satisfactori!
    Marina: moltes gràcies!!a veure si aquesta vegada m’apunto a l’enfogona’t…
    Pili: sí, és veritat! no hi ha color… sembla obvi (i ho és) però no tothom ho té en compte…!
    Judith: doncs jo encantada!! prepararé una ració extra pel Boletet!
    Roser: per tu també doncs! jeje, moltes gràcies!

    Una abraçada i moltes gràcies pels comentaris!

Moltes gràcies per la teva visita!! :) si ho vols, pots escriure un comentari aquí:

