Autumn cake, pels esmorzars!

Pels dies de fred i pluja que s’acosten, aquest pastís de canyella, nous i poma serà l’esmorzar ideal per agafar energia abans de sortir de casa. Acompanyat de tè, cafè, un trosset de xocolata, iogurt o fruita… És dens i té un gust una mica especiat (gràcies a la canyella) però al portar poma fa que no s’eixugui abans d’hora i per tant es conserva bé durant uns dies. A més, té una crosteta a la superfície que el fa irresistible!!

La recepta és irlandesa (tot i que podria ser de molts llocs, és un clàssic!) però els ingredients són d’aquí, es clar! Alguna cosa havia de fer amb la super caixa de pometes que ens va donar la meva iaia, per no parlar del noguer, que està esplèndit! Igual que les gallines… Aquí una petita part de la seva producció:

A casa sempre comprem els iogurts La Torre, són boníssims!!! des del dia que els vam descobrir, que només comprem aquests. N’hi ha de moltes varietats: naturals, desnatats, de maduixa, de llimona, de taronja… La canyella la farem servir en pols, jo compro la de Saigón de la casa Durcos, és molt més aromàtica i amb una miqueta ja n’hi ha prou; només obrir el pot ja perfumarem tota la cuina! A la recepta original hi va sucre blanc, però no en tenia prou i vaig fer servir el morè. Per això el pastís ha agafat aquest color més marronet.

Anem a la recepta?

Ingredients:

2 pomes mitjanes (o 3 o 4 de petites), 3 ous, 1 iogurt, 2 mides de iogurt de sucre (blanc o morè), 3 mides de iogurt de farina, 1 sobre de llevat en pols, 1 grapat de nous trencades i pelades, unes gotes de suc de llimona i 1 culleradeta de canyella en pols.

2 cullerades (aprox) de sucre blanc.

Com ho fem?

1_ Barregem els rovells amb el sucre i el iogurt. Ho barregem bé.

2_ Afegim la farina i el llevat, remenem perquè quedi ben incorporat.

3_ Pelem 1 de les pomes i la tallem a trossets petits. Els afegim a la barreja, juntament amb el grapat de nous, la culleradeta de canyella i les gotes de suc de llimona. Ho remenem tot!

3_ Preparem el motlle que farem servir, amb paper de forn o untat amb una mica de mantega, com més us agradi. Hi aboquem la barreja i espolvoregem el sucre blanc per sobre (ens aconsegurà la crosteta irresistible! ;) )

4_ Enfornem durant 35′ a 180ºC. Feu la prova de punxar-lo al centre per veure si està cuit, si no ho està, el deixeu una estona més.

Nota

Si voleu, de les 2 pomes que necessitareu, en reserveu mitja per tallar-la a làmines i escampar-la per la superfície abans d’enfornar.

Comments

  1. òndia Bet! espectacular, i molt aromàtic que deu ser! M’emporto la recepta per fer-la ben aviat. Jo també compro iogurts la torre de vegades, sobretot, els que porten melmelada de taronja, que els trobo… mmmm de vici!! Petonets

  2. Un pastís ben bo i complert, me l’apunto per esmorzar i berenar.
    Una abraçada

  3. Bet, saps què m’ha passat que he llegit:

    2 pomes mitjanes (o 304 de petites!!!!) 304 són moltes pometes mooooolt petites eh??? Jajajajaja m’he equivocat jo! Però m’he fet un fart de riure!

    Quin pastís de tardor més bo! Ara mateix et vindria a veure per prendre un cafetó plegades i la fem petar davant d’un tall del teu pastís (o de les engrunes que segur que ja me l’hauria cruspit!! xD).

    Molts petons guapíssima!

    Nuni
    http://cuinetes.bloks.cat

  4. Ummmm!!!! dels meus preferits i amb aquest color que m´encanta com t´ha quedat!!! Aquest iogurts també els compro el dia que no els faig i son boníssims!!! tota la raó. petonet Bet.

  5. Hola guapes!!

    Marina: doncs saps què?? els de taronja encara no els hem tastat mai!! m’imagino que també deuen ser deliciosos, a la propera n’agafarem!!
    Cris: hola!! doncs ja em diràs si t’ha agradat eh??la veritat és que dóna molta energia…
    Nuni: ja et vaig dir com vaig riure també!!!! ;) ja està arreglat! a veure per quan aquest cafetó!
    Silvia: moltes gràcies!! i la crosteta que li queda a sobre és… mmm!! irresistible! els que fas tu encara deuen ser més bons!! nosaltres haurem de treure la pols a la iogurtera…

    Petons i moltes gràcies pels comentaris!!

  6. hola bet! aquesta tarda la faré per portar-la als meus alumnes d’anglès! ja et diré què tal m’ha quedat! tot i que segur que molt bona jejeje també li afegiré una mica de xocolata a la barreja, crec. nyam nyam! petonets!

    • Molt bé Silvia!!! aviso: atipa força! :) Ja m’explicaràs si els hi ha agradat i segur que els trossets de xocolata hi quedaran genials. Una abraçada guapa!!!

Moltes gràcies per la teva visita!! :) si ho vols, pots escriure un comentari aquí:

