Tres textures de carbassa

Mai hagués dit que em perdria una convocatòria de la Recepta del 15, però el mes passat tenia una excusa important: estava a Irlanda!

Quan vaig veure que la proposta d’aquest mes era la carbassa, de seguida em van saltar les alarmes: gairebé que no l’he cuinat mai! Tot i així, és un ingredient amb moltes possibilitats tan dolces com salades.

Personalment em calia donar una segona oportunitat a la carbassa i em vaig inspirar llegint aquesta carta fictícia de la sèrie La Riera de TV3 … Sí, sí, no me’n puc amagar: la miro cada dia que puc! El cas és que el plat “pasta fresca amb crema de carbassa i tòfona” em va cridar l’atenció i de seguida vaig començar a rumiar com podria adaptar-lo per la Recepta del 15.

Aquí teniu la meva versió, espero que us agradi!

Som-hi que hi ha feina!

Ingredients:

Pasta fresca de carbassa*.

Mitja carbassa petita, 1 porro, mitja ceba, ceps secs, aigua mineral, oli d’oliva, sal, pebre, 1 gra d’all petit i sèsam torrat.

2 cullerades de Philadèlphia.

* Evidentment, si no trobeu pasta fresca de carbassa, pot ser normal!

Com ho fem?

1_ Primer de tot farem la crema de carbassa: posem una miqueta d’oli en un cassó i afegim el porro i la ceba tallats petits. Ho deixem coure amb el foc baix i tapat. A part, posem els bolets en remull.

2_ Mentrestant agafem la carbassa, la pelem i la tallem a dauets. La meitat de la quantitat l’afegim al cassó on hi ha la ceba i el porro. Ho deixem coure 5 minuts i afegim aigua mineral, just fins a cobrir els ingredients. Ho deixem coure 10 minuts més i apaguem el foc.

3_ L’altra meitat la posem en una paella, amb oli d’oliva i el foc ben baixet: seran els dauets de carbassa confitada que veieu a la foto. Quan els ceps estiguin rehidratats, també els afegim en aquesta paella i deixem que es vagin coent lentament, amb el foc al mínim, durant uns 15 minuts.

4_ Mentrestant posem aigua a bullir per coure la pasta, si és fresca no tardarà més de 4 minuts, però mireu què diu el paquet o pregunteu quan l’aneu a comprar.

5_ Per últim, acabem la crema: hi posem les dues cullerades de Philadèlphia i triturem amb el túrmix. Ara ja toca emplatar: una base de crema, la pasta, els dauets de carbassa amb els ceps i una miqueta de sèsam torrat.

Comments

  1. Apa Bet!! Això sí que és donar una segona oportunitat a la carbassa!!!
    Nena quina recepta més bona!!!! I els ceps són una de les meves perdicions! L’has encertat de ple!

    Molts petons guapíssima!!!

    Nuni
    http://cuinetes.bloks.cat

  2. hahahaha, lo de La Riera m’ha encantat. Jo no la miro per horaris però crec que seria una de les series que veuria només perque hi surten cuiners XD

  3. Doncs ami em passa al revés que tu: cuino mooooooooooooooooolt amb carbassa :)
    Però tot i així, aquesta pasta amb carbassa no l’he fet mai, així que ja tinc una nova recepta amb carbassa per provar :)

  4. Així que també mires la riera, eh…? Enganxa molt! Bona barreja de carbassa! M’ha agradat molt, i la foto també!

  5. Què te pareix?!?!? Una molt bona proposta!!!!!! Aquest pasta fresca de carabassa, promet!!!!

  6. Carai!!! això de la pasta fresca de carbassa m’ha agradat!!!! i on la vas trobar?
    Una recepta fantàstica!!!!

  7. Doncs si que t’ha inspirat aquesta carta fícticia!! un plat que ja voldrien a molts restaurants!
    petonets

  8. quina bona pinta!!!! m’agrada la idea!

  9. Deliciosa!! I ara que se com es fa la pasta a casa aquesta cau segur!!! Petons

  10. Hola!!

    Nuni: a si? que bé! m’alegro que t’agradi tant. Ara em toca pensar què en faig de la carbassa que va sobrar… sort que hi ha un munt de receptes per escollir a l’índex del 15!
    Òscar: jajaja és que justament la vaig començar a mirar perquè hi sortien cuiners i menjar! ;) Gemma: doncs amb la recepta del 15 encara en tindràs moltes més!!! si jo ja estic saturada, imagina’t tu!! jejeje
    Marina: moltes gràcies!! si si, també miro la riera… i el dia que no la puc mirar, em llegeixo els resums per internet i tot!!
    Caterina: moltes gràcies!! ara passo a mirar la teva, que vaig més endarrerida…
    Gemma: moltes gràcies!! la vaig trobar per casualitat a la planta -1 de l’Illa! per allà on hi ha tots els bars i botigues de menjar.
    Alba: gràcies guapa! Si si, de fet tinc uns quants plats apuntats d’aquella carta que algun dia o altre versionaré!
    Abril: moltes gràcies!!
    Pili: moltes gràcies!! si la fas, ja m’ho explicaràs eh??

    Petons i moltes gràcies per la visita!!

  11. Toma, toma! Sort que la carbassa no et deia gran cosa… has fet una recepta espectacular! Faré una ullada a la carta de la Riera, que sempre me la miro quan dino amb ma mare jejeje
    Moltes gràcies per participar!
    Petons
    Sandra

    • Hola Sandreta, doncs si, ja ho veus, al final em vaig inspirar!! :)
      A aquella carta hi ha cada delícia… si existís de veritat hi aniria segur!
      Petons!!

Moltes gràcies per la teva visita!! :) si ho vols, pots escriure un comentari aquí:

