Formatge en conserva d’oli i farigola.

Feia temps que em passava pel cap, però fins ara encara no ho havia posat en pràctica. La veritat és que el formatge en conserva m’agrada molt, l’oli i les herbes o espècies hi dónen un toc molt subtil. A vegades n’havia comprat, però sempre pensava que em sortia massa car i que me’l podia fer a casa, al meu gust.

Per començar, vaig fer una barreja suau i no gaire especiada, que agradés a tothom. Més endavant, ja hi afegiré més ingredients… I es que en realitat es tracta de que cadascú el faci amb les herbes o espècies que vulgui: all, bitxo, diferents tipus de pebres, barreges d’espècies com el curry, altres tipus de plantes com el romaní, l’orenga… Tot depèn de si sou més o menys atrevits! ;)

Fins i tot també es podria provar de fer amb altres tipus de formatge, jo aquesta vegada vaig fer servir formatge Feta, que m’agrada molt i ha aguantat perfectament a la nevera durant 3 setmanes. Si proveu de fer-lo amb un altre formatge o teniu suggeriments… m’ho expliqueu eh?  No he allargat més de 3 setmanes perquè ja tenia ganes de tastar-lo! Però recomano deixar-lo almenys 5 dies en repòs perquè agafi gustet.

Per menjar-lo, l’hem posat en una amanida de tomàquet de l’hort, així de simple i així de bo! l’oli que sobra es pot fer sevir perfectament per amanir.

Anem a la recepta…

Ingredients:

1 paquet de formatge Feta (perquè us en feu una idea, al pot de la fotografia hi van cabre 3/4 de paquet)

Oli d’oliva (el que càpiga al pot un cop ple de formatge)

Espècies variades: en aquest cas, farigola seca i pebre negre.

Com ho fem?

És molt i molt fàcil:

Primer de tot necessitem un pot preferentment de vidre, hermètic o que tanqui bé.

Un cop el tinguem a punt, tallem el formatge a dauets i l’anem posant dins el pot.

Entremig del formatge, hi anem posant les espècies o herbes que haguem escollit.

Quan el pot ja sigui ple, hi posem l’oli d’oliva, fins que cobrim els dauets.

Tapem i guardem a la nevera. El deixem almenys 5 dies perquè agafi gustet. En aquest cas va aguantar 3 setmanes a la nevera sense obrir el pot, potser podria haver aguantat més, però ja teniem ganes de tastar-lo ;)

Comments

  1. Ha de quedar prou bo i al gust de cada un… I es cert que els que es compren ja fets, sempre tenen sabors que dius… “això sobra”.

    salut..!!

  2. Ei Bet! Ara me n’has fet venir ganes! Mira que n’he comprat vegades, de pots de feta amb oli, i mai n’he fet a casa. No hi havia pensat fins que el teu post ha despertat el neguit de fer-ne aviat. Gràcies! petonets

  3. Ens encanta el formatge amb oli! Així que de ben segur que el provarem de fer!!

  4. Quina bona pinta! i amb l’amanida de tomàquet de l’hort ha de quedar fantàstic!!!
    petonets

  5. Acabo de tornar de les vacances i m’estic posant al dia ;)
    Jo tampoc he fet mai formatge en conserva, però a casa ens encanta, a les amanides queda molt bo. M’apunto la idea, i el proper cop toca provar espècies més atrevides ;)

Moltes gràcies per la teva visita!! :) si ho vols, pots escriure un comentari aquí:

