Gelat de macedònia

Vaig tard, molt tard… La convocatòria per Memòries d’una cuinera del mes de juliol es va acabar fa 3 dies!!! Podeu creure que fa almenys dues setmanes que tinc el gelat al congelador? però mai trobava el moment per fer les fotografies! Un dia perquè no tenia la càmera, l’altre perquè ja s’havia post el sol i l’altre perquè hi havia massa gent rondant per casa…

Bé, com que ja em vaig perdre la convocatòria dels carquinyolis, i no m’agrada fallar, he decidit publicar igualment  la meva proposta per aquest mes encara que sigui una mica tard…

De petita la macedònia no m’agradava gaire, era molt llepafils amb les fruites, i a la mínima que en trobava alguna que no m’agradava ja la deixava estar. A moltes festes infantils ens donàven macedònia i la feina era meva per acabar-la! És per això que a casa no en solem fer.

Aquest gelat de macedònia en realitat només té 2 gustos: préssec i maduixa. En principi havia de ser un gelat de préssec, però sense adonar-me’n, quan l’estava preparant hi vaig afegir iogurt de maduixa enlloc de iogurt natural. Per això l’he acompanyat d’una broqueta amb pera, préssec i nectarina, volia que hi hagués més varietat!! A més, la galeta de civada de la base l’acompanya molt bé!

Per fer aquest gelat vaig fer servir uns iogurts molt bons que fan a Sallent (el Bages). Des del dia que els vam descobrir que a casa només entren aquests!! Però un altre dia us en parlaré amb més calma.

Ara anem a la recepta del gelat!

Ingredients:

3 préssecs tallts a trossets i congelats, 2 iogurts de maduixa, 250ml de nata per muntar, 1 cullerada de sucre invertit i 1 cullerada de “whisky peach” (opcional).

1 galeta de civada (per plat), pals de broqueta i fruites variades per muntar la broqueta.

Com ho fem?

Primer de tot posem el préssec congelat i els 2 iogurts a la picadora o batedora. Piquem fins que quedi homogeni.

A part, muntem la nata i afegim el sucre invertit. L’incorporem a la barreja dels péssecs, amb cura.

Afegim la cullera de de whisky peach (si volem) i ho posem al congelador.

S’haurà d’anar remenant de tan en tant perquè no cristal·litzi. I el tindrem almenys 4 hores al congelador abans de menjar-lo.

Podeu fer servir motlles de magdalenes per aconseguir gelats individuals, com el que veieu a la fotografia.

Per muntar el plat: posem la galeta com a base, al damunt el gelat i la broqueta. Així de fàcil!

 

 

Comments

  1. MERCÈ-destapant cassoles says:

    Em sembla un gelat fantàstic, i la manera com l’has presentat és de 10!. I per cert, el vaset de sota és extraordinari!. A reveure!!!

  2. Ep!!! coincidim amb el retard i la proposta. Tot i que, com sempre, la teva presentació és molt més acurada!
    petonets

  3. Quin gelat més rebo! Molt bona idea nina!
    Petonets
    Sandra

  4. Hola noies!!

    Mercè: moltes gràcies!! ara a l’estiu, fruita i verdura a tope! però ben presentades canvien oi?
    Alba: ja ho vaig veure, quina casualitat!! de fet, crec que no és la primera vegada que coincidim! i l’altre dia a un supermercat vaig veure una terrina de litre de gelat tutti frutti! jeje
    Sandreta: si que era bo!! i amb la galeta a sota… mmm!!!

    Petonets i espero que estigueu passant molt bon estiu!

Moltes gràcies per la teva visita!! :) si ho vols, pots escriure un comentari aquí:

