Rubik de mel i mató

Quines ganes que tenia de tornar a esciure una nova entrada. El curs es va acabar divendres passat i ja feia més d’un mes i mig que no tenia temps ni pel blog ni per altres coses que no eren feina de la uni! Per sort tot ha anat bé i la veritat és que estic molt contenta! i el més important: ara tindré un estiu tranquil ;)

Com va anar Sant Joan?? jo tenia ganes de tornar a fer coques, igual que l’any passat, però la veritat és que m’ha costat una mica tornar a arrencar, tenia tantes ganes de cuinar pel blog que no sabia com tornar a començar: a l’hora de fer les fotografies n’he tornat a tirar un munt i cap em convencia, sembla que he perdut la pràctica… i ara escrivint no em surten les paraules. Sembla que torni de vacances quan tot just les començo! Per sort, a la gastrosfera catalana hi tenim uns quants blogs que cada mes ens proposen algun repte o altre, i aquesta ha estat l’excusa perfecta per tornar a arrencar.

Ja tenia en tenia una versió feta: Crema de mel i mató amb gerds i lemon curd, que també és boníiiissima!

La recepta que avui us porto és una versió de mel i mató per la convocatòria que ens fan cada mes des de Memòries d’una Cuinera. Qui no ha provat mai de resoldre el cub de Rubik? és un dels meus reptes per aquest estiu! La inspiració va venir buscant una altra manera de presentar-lo, i vaig recordar que al blog de la Silvia hi havia un postre amb gelatina de mel. De la gelatina vaig passar als cubs, dels cubs al Rubik… i ja ho veieu!

També serà un altre repte prefeccionar aquesta recepta: fan falta més fulles de gelatina i un mató més ferm (jo vaig fer servir el Mató Pastoret, molt bo però massa granulat en aquest cas). Mentre el muntava, tremolava tot i jo pensava… “vaia futura arquitecta que estàs feta Bet… a veure si et caurà tot…” Per sort, al final s’ha aguantat bé!

Al damunt, un Carquinyoli de la Llacuna (Anoia): diferents, molt lleugers i boníiiissims que només fan allà, encara recordo que no vaig participar a la convocatòria dels carquinyolis, a veure si m’hi poso… La Llacuna és un dels pobles que es troben més al sud de la comarca, un altre dia us en parlaré millor, perquè val la pena visitar-lo! I també per acompanyar, una “sopa” freda de taronja.

Que vagi de gust!! la recepta:

Ingredients:

(Per 2 persones)

250g de mató

100g de mel, 50g d’aigua, 4 fulles de gelatina (jo en vaig fer servir 2 però recomano fer-ne servir 4)

4 taronges

Carquinyolis.

Com ho fem?

El dia abans fem la gelatina:

Primer de tot agafem un recipient amb aigua freda i hi posem les fulles de gelatina perquè s’estovin. Després posem la mel i l’aigua en un cassó al foc, remenem i esperem que arranqui una miqueta el bull.

Afegim les fulles de gelatina (sense l’aigua), remenem (es dissoldran de seguida) i parem el foc. Aboquem la barreja en un recipient amb tapa, que sigui pla i de forma rectangular. Ho posem a la nevera fins l’endemà.

Per muntar-lo:

Primer fem els dauets de gelatina, en necessitarem 13 per cada cub.

Després fem els dauets de mató, de manera que ens quedin més o menys com els de gelatina; en necessitarem 14 per cada cub.

Comencem per capes, de baix a dalt, intercalant la mel i el mató.

Per últim, el servim amb suc de taronja colat (és a dir, ambla “sopa” ;) ) i decorem amb un carquinyoli.

Comments

  1. Que bé que ja s’hagi acabat el curs!!! M’alegra sabervq t’ha anat bé i q podràs gaudir de les merescudes vacances. Segur q nosaltres també gaudirem delsmplats que ens prepararàs. Per estar una mica oxidada deunidó aquest cub rubik. Molt original!!!!
    Petonets guapa :-)

  2. Oooole tu!! És una passada aquest cub de rubik!!
    Enhorabona per la uni… i a gaudir de les merescudes vacancetes reina!!
    Petonets
    Sandra

  3. Que maco que t’ha quedat, molt original, a més que ha d’estar molt bo.
    Una abraçada

  4. si aixo s’ha aguantat ja no caurà cap edifici ;)

  5. Enhorabona Bet! Podràs passar un bon estiu. Aquest mel i metó ha superat totes les previsions. Molt bé.
    Una abraçada,
    Nani

  6. Tot s’acaba, fins i tot la temporada d’exàmens! :)
    No puc creure que amb un mes ja no et recordessis ni de fer les fotos, je je je…
    Clar que jo estaria patint per si es desmuntava tot plegat, perquè és un tetris espectacular. Quin greu menjar-se’l i desmuntar-lo, je je je…

  7. oh, quina delícia! Això del cub de rubik està molt ben pensat, ets una artista! i del carquinyoli de l’Anoia ja no en dic res, perquè en sóc una fan, dels carquinyolis… i aquest té una pinta… mareta! Petons

  8. Ostres Bet, quina paciència que has tingut, quina passada de plat que has fet!
    Aquest carquinyoli és com els que venen a Sta. Coloma, no? M’encanten.
    Quan veig el cartell de la Llacuna penso que hi he d’anar però el dia sembla que no arriba…
    Puc agafar l’altre enllaç del mató pel memòries?
    Enhorabona pels resultats de la Uni, descansa moooooolt a l’estiu.
    Petons i moltíssimes gràcies per participar.

  9. Hola!!! per fi tinc temps de contestar els vostres comentaris!

    Catieu: moltes gràcies guapa! com li ha anat a l’Annie? segur que molt bé i esperant les colònies oi?
    Sandreta: moltes gràcies! em pensava que no s’aguantaria, però aquí està!! ara que tinc temps, ja vaig fent proves amb les cireres… jeje
    Cris: moltes gràcies! sí que era bo sí! a qui no li agrada el mel i mató, oi?
    Arnau: això espero, pel bé de tots! jajaja i tmb espero el rubik de veritat!
    Nani: gràcies! oitan, ara a descansar i no pensar en la uni fins el setembre, la teva versió també és molt bonica eh?
    Gemma: sí que patia sí! perquè entre la gelatina que tremolava i els petits cubs que no s’estaven quiets… gràcies guapa!
    Marina: doncs has de tastar aquests carquinyolis, per mi són els millors de tot Catalunya! són diferents, més lleugers i boníssims! gràcies guapa!
    Moni: doncs hi has d’anar!!!! Aquests els trobaràs a ca l’Americano, i ara mateix no sé si són els mateixos… però ho preguntaré i t’ho dic ;) Us he deixat l’altre enllaç al blog perquè l’agafeu, gràcies guapa!

    Molts petonets i gràcies per la visita!! ;)

  10. MERCÈ-destapant cassoles says:

    Primer de tot felicitats per haver acabat els exàmens amb èxit!. Segon: felicitar-te per aquesta creativitat que has demmostrat!, Tercer: ningú diu que als bons arquitectes no se’ls comencin tombant les “maquetes”…oi?(mira que si fas un edifici inspirat en aquest postre pot ser la òstia!!!!!) Quart: m’apunto aquests cubs de mel que m’han agradat un munt!. Cinquè: una abraçada i molt bon estiu!

  11. Enhorabuena por la finalización del curso. La verdad que no te creo que estés desentrenada. Vaya cosa tan difícil y bonita que has hecho. Te juro que a mí se me habría desparramado todo. Ha quedado super chulo. Y ahora solo te queda descansar y divertirte todo lo que puedas. Besos.

  12. Te ha quedado genial!!!!

  13. Feia dies que no passava pel blog… Coses de feina saps… Tot i això veig les entrades a facebook.
    M’alegra molt que el curs hagi anat be…!!

  14. Holaa!!

    Mercè: moltes gràcies per tot el que em dius! jeje i jo m’apunto la idea de l’edifici ;) bones vacances per vosaltres també guapa!
    Cósima: muchas gracias guapa, la verdad es que me compliqué un poquito con este postre pero estoy contenta con el resultado! Ahora a descansar y a cocinar más!
    Abril: Muchas gracias!
    Ricard: tu sempre tan enfeinat jeje, me n’alegro, tenir feina és bo! Sí que ha anat bé el curs, estic contenta! Una abraçada!

    Gràcies per passar per aquí!

  15. M’ha agradat molt aquesta recepta!! T’ha quedat mb. moltes felicitats!

Moltes gràcies per la teva visita!! :) si ho vols, pots escriure un comentari aquí:

