Entrepà de codonyat i formatge.

El repte d’aquest mes per la Recepta del 15 són els entrepans!! La Marina i la Sandra i el Xavi saben com fer-nos rumiar de valent, i també saben com fer que ens ho passem bé! Hi ha plats o ingredients que són tan versàtils i tenen tantes opcions que es fa difícil decantar-se per una recepta o una altra… i amb els entrepans passa el mateix.

Primer vaig fer un entrepà amb el nou pa de l’Ikea, però les fotos van quedar… que no se’n podia aprofitar ni una! no entenc què va passar… però bé, totes les coses passen per alguna raó i és que no m’havia pogut oblidar dels entrepans de “philadèlphia” i codonyat que em preparava el meu pare quan era petita per anar a l’escola… No me’ls feia gaire sovint però he de confessar una cosa: no m’agradaven gens!!!! Preferia deu vegades més els de truita de patates, aquells sí que eren els meus preferits, cada dimecres tocava truita per sopar i ja m’encarregava que en sobrés un tros per l’entrepà de l’endemà… ;)

El codonyat el fa la meva àvia i abans tampoc m’agradava massa… Fins que el vaig tastar en una amanida i vaig canviar d’opinió! Així que va arribar la segona oportunitat pels entrepans de formatge i codonyat, aquí el teniu!

Per fer-lo, he fet servir un pa de matafaluga, no l’havia tastat mai i és boníssim!!! tenia por que el gust de la matafaluga enmascarés el farcit, però no has estat així! A més al torrar-lo ha quedat cruixent, contrastant molt bé amb la suavitat del formatge i el codonyat.

Aquest pa de matafaluga el vaig comprar a un forn Macxipa, de seguida que el vaig veure em va cridar molt l’atenció i la veritat és que m’ha agradat molt. A veure si a l’estiu provo de fer-lo a casa…

Anem a la recepta?

Ingredients:

1 barreta de pa de matafaluga (o el pa que volgueu), codonyat i formatge per untar tipus Philadelphia (jo faig servir el San Millán, el compro al Consum, m’agrada més i és més barat!).

Com ho fem?

Molt fàcil… tallem la barreta, torrem a la torradora, untem amb el formatge, hi posem uns tallets de codonyat…. i llest per menjar!

Crec que poques vegades més faré una entrada amb una explicació tan curta ;) però això sí, és boníssim!!!!

Comments

  1. Uuoooo codonyat i formatge!!! si solets ja está deliciós, amb un bon pa, per berenar o esmorzar….increible!!! m’encanta la idea! petons guapa

  2. Tot es mereix una segona oportunitat, així pots descobrir coses que abans no t’agradaven i que ara trobes sensacionals, com per exemple aquest entrepà tan bo!

  3. Aquest pa de matafaluga m’ha robat el cor… hauré de donar una segona oportunitat al codonyat i al formatge com tu! jajajaja De petita no el suportava, ara ja me’l menjo… però el Xavi aquest entrepà el voldrà per berenar segur! És que amb el gustet de la matafaluga… mmmmm!!!! jejeje
    Moltes gràcies per participar bonica meva!
    Petonets
    Sandra

  4. Curta sí, però no fa falta més: s’explica per si mateix aquest entrepa ‘clàssic’ :)

  5. Senzillament boníssim!!!

  6. anaori says:

    fa uns anys no m´agradava gens el codonyat….m´estic fent gran ja ja!!! que bo que ´s amb formatge, els contrastos son fantàstics!! petonets

  7. Quina pinta aquest pa de matafaluga!!! i com que a mi el codonyat amb formatge m’encanta, aquest entrepà no em causaria cap trauma infantil!!!!
    petonets guapa!!
    Per cert, estem pensant en anar a Pau al juny, ja parlarem!

  8. Guau Bet, m’encanta la teva combinació. El codony i el formatge son una de les meves tapes preferides però amb el pa aquest encara deu ser més irressistible. Genial noia!!!

  9. guspiresqueviatgenambelvent says:

    que bo!!! a mi el codonyat em fa corre!!!
    Una abraçada, guapus

  10. el pa del Ikea no se quin és (quasi mai vaig al super) però aquest té molt bona pinta! i si a més, és codonyat de la iaia ni et dic!!! m’encanta. Molts petonets guapa i bona sort als exàmens!!!

  11. Segur que es fantàstic aquest entrepà, i els ingredients son molt del meu gust i el pà…de luxe!! provaré de ficar matafaluga en el proper pa que faci… quina més bona proposta!! petons,

  12. Tinc un codonyat a la nevera que esta esperant una oportunitat… Aquest entrepà ha de ser bonissim!! Petons

  13. S’ha m’ha anat el mouse abans d’acabar…volia dir que te molt bona pinta i tot i que he menjat molts cops codony amb formatge mai ho he provat en bocata….es quelcom a fer!

  14. donibanek0 says:

    Quina pinta tan rica fa aquest pa d’anís! a més amb codony i formatge …! em torna boig la combinació i al teu entrepà, tens la pinta preciós i segur de sabor deliciós.
    petonets maca!

  15. Bet un entrepa molt bo i sa,i amb el codonyat de la la iaia mes, m’encanta
    peto

  16. Holaa!!

    Doncs aquest entrepà em va perfecta, ja que sempre li preparo els mateixos entrepans a la meva filla i crec que aquest és genial!!

    Una abraçada :)

  17. Este si que es un clásico estupendo. Buenísimo. Y las fotos tienen una pinta increíble. A mi, de pequeña, me daban las galletas María con el membrillo y queso. Y ahora es uno de los postres que mas me gustan.

  18. Bet, jo també menjava formatge amb codonyat i una altra barreja que aviat posaré. Has fet unes fotos ben boniques.
    Nani

  19. Ohh que buena pinta!! como me gusta…
    Bss

  20. M’encanta!!! Una combinació deliciosa i amb el pa de matafaluga… uhmmm!!! A mi tampoc m’agradava el codonyat de petita i ara fins i tot ne faig jo jejeje…. com ens canvíen els gustos amb l’edat. ens tornem molt més tolerant i oberts.

Moltes gràcies per la teva visita!! :) si ho vols, pots escriure un comentari aquí:

