Recuit de drap amb fruits secs i lemon curd.

El recuit de drap és un altre dels nostres productes amb distinció “Producte de la Terra”. És propi de les comarques de l’Alt i Baix Empordà i si bé abans es feia durant els mesos més freds, ara ja es comercialitza dutant tot l’any. El podem trobar sobretot a les botigues i formatgeries de la zona, però per Barcelona i altres ciutats també se’n pot trobar. Podríem dir que dins la familia dels formatges frescos, és germà del mató. La seva elaboració base és la mateixa, però les condicions posteriors no són iguals, cosa que els acaba diferenciant.

Potser el més conegut és el Recuit de Fonteta, una marca registrada amb denominació de qualitat concedida pel Consell Comarcal del Baix Empordà. El fan amb llet de cabra i llet de vaca, tots dos són molt bons i a més a més no porten cap additiu ni conservant, és per això que cal consumir-los el més aviat possible.

Aquí us deixo un parell d’enllaços, que és d’on he tret la informació!

Gastroteca.cat

Recuits Fonteta

Es recomana acompanyar-lo amb dolç o fruits secs, tot i que el Ferran Adrià va fer la seva pròpia versió amb anxoves. També serveix com a base per fer pastissos, mousse o gelats. Jo no volia fer-lo amb mel (tot i que m’agrada molt), però ara que s’acosta la calor ve més de gust trobar un puntet àcid a les postres oi? és per això que l’he acompanyat amb lemon curd, una barreja de fruits secs i dauets de codonyat. És un postre molt i molt ràpid de fer i molt fàcil!!

Anem a la recepta!

Ingredients

Recuits de drap (1 per persona)

Codonyat, barreja de fruits secs (festucs, avellanes, nous…)

Lemon curd

Com ho fem?

Posem els recuits en un colador (però sense treure el drap que porten) durant uns 10 minuts.

Tallem el codonyat a dauets i preparem la resta de fruits secs.

Desemboliquem els recuits, els posem al plat, afegim una cullerada de lemon curd per sobre i els fruits secs al nostre gust.

Nota:

La crema de llimona la venen a alguns supermercats, però serà més fàcil si la feu a casa seguint l’enllaç que us he deixat als ingredients. També es pot substituïr per mel, però el punt àcid de la crema és el que fa especial aquest postre.

Comments

  1. Je je je… hem coincidit amb el recuit :)
    M’encanta la teva proposta, és una versió millorada d’un clàssic mel i mató amb fruits secs ;)
    Estic segura que faràs un pastís d’aniversari sensacional!

  2. No l’he provat mai, i quina bona pinta que te, el lemon curd em torna boja, me’l menjo a cullerades.
    Una abraçada

  3. quina gana Bet!!!! m’han entrat unes ganes d’anar a comprar per fer la recepta… ;) petonets i felicitatsssssssssssssssssssssssssssssss

  4. elmondelacuina says:

    Quina recepta més bona!!!! M’encanta!!!!Com diu la Gemma, és una variació del mel i mató amb fruits secs!!!
    Petons

  5. M’encanta el recuit de Fonteta, és un clàssic a casa. I jo que em pensava que em duies la recepta del recuit de drap…….
    Petons guapa i bon cap de setmana

  6. guspiresqueviatgenambelvent says:

    Moltes gràcies Bet! A mi m’agradaria també tenir temps per passar per tots els blogs i deixar-hi empremta, però som tants que és impossible. Moltes gràcies per deixar el teu, m’agrada tan com cuinar i mantenir aquest bloc viu.
    Entre el mató i el recuit sempre m’hi faig un embolic, no els acabo diferenciant. Són tant iguals!!! Jo ara treballo aprop de Fonteta i fins fa poc no el coneixia, però és riquíssim! i des de que el van anomenar a l’anunci de cervesa sembla que s’ha fet més famós, jeje.
    Bé, guapa, ens anem seguint. Una abraçada!!!

  7. lacuinadeleri says:

    Hola,
    Mira que és bo el recuit… i amb un bon acompanyament com has fet tu,… encara més!!!!! Petons

  8. Hola…

    Ens encanta el recuit (em refereixo al meu fill i jo)… la marta no és massa d’això… :)
    En concret el de vaca és el nostre preferit…. Fins i tot en trobo a Sabadell.
    Provaré lo del Lemon curd
    salut..!!

  9. El vaig tastar (el recuit) l’any passat a Girona. Des de llavors vaig darrere de trobar el producte i de fer un bon postre. On el trobo a BCN??
    Fins i tot vaig passar un dia per Fonteta, vaig acostar-me a la botiga… però en diumenge no obren :-(
    Tot el que proposes em sembla digne de tastar. àcid, dolç, hâute cuisine amb anxoves i tal qual… natural. A veure quan i on el trobo. Petons Bet!
    Àngel

    • Àngel (substuint a la Bet… :)..).

      A BCN jo el compro al mercat de Sta Caterina. En una parada llarga no massa lluny de l’entrada i que mira cap a l’Avinguda que hi ha a la part frontal del mercat. Es un lloc que tenen formatges, embotits, alguna cosa feta tipus salses i croquetes….

  10. Rosa Maria says:

    HOLA BONA TARDA, M’AGRADARIA QUE ALGÚ EM DIGUI ON PUC TROBAR A SABADELL EL RECUIT DE FONTETA. MOLTES GRACIES

    • Rosa Maria, no he estat mai a Sabadell i no sé dir-te on el pots trobar. Però et pots posar en contacte amb els mateixos que elaboren el recuit i segur que et saben dir els seus punts de venda.
      Aquest és el seu telèfon: 972 641548
      Gràcies!

Moltes gràcies per la teva visita!! :) si ho vols, pots escriure un comentari aquí:

