Amanida “torre de Pisa” amb vinagreta de tomàquet i pinyons.

Fa uns quants dies vaig anar a “La Tagliatella”. Aquesta cadena de restaurants que fan menjar italià, que tots coneixem i que tenen uns decorats força atapeïts de cartró pedra, em va sorprendre molt positivament després de comparar (parlant del menjar) el restaurant de Mollerussa amb el d’Igualada. Pel bon tracte, pel menjar no cremat ni cru, etc. Mai m’havia plantejat parlar d’una cadena de restaurants aquí al blog, però ho faig perquè després de la 2a visita, la meva opinió, que no era gaire bona, va canviar bastant. Per això, i perquè us volia ensenyar un dels plats que vam demanar. Així que ja ho veieu, la primera impressió no és sempre la que compta!

Aquesta amanida, inspirada en la torre de Pisa, està boníssima!! per això no vaig tardar gaire a fer-la a casa.

Allà pots escollir el tipus de vinagreta que vols, així que he fet el mateix i me n’he inventat una que m’ha agradat molt: de tomàquet caramel·litzat i pinyons.

Anem a la recepta!

Ingredients:

Mozzarella fresca, tomàquets vermells i forts, carbassó, albergínia i barreja d’enciams.

Per l’amanit: 1 grapat de pinyons, 1 tomàquet vermell fort, 1 culleradeta de mel oli d’0liva i reducció de vinagre (la que us agradi).

Com ho fem?

1_ Primer de tot treiem la mozzarella de la bosa i la deixem escórrer en un colador. Això es fa perquè aquest formatge porta molta aigua, i quan entra en contacte amb les verdures calentes comença a treure aigua sense parar! per tant és millor treure-la de la bossa des del principi.

2_ Llavors tallem les verdures a rodanxes gruixudes (els tomàquets, l’albergínia i el carbassó) i els fem a la planxa.

3_ Preparem la vinagreta: tallem el tomàquet a dauets petits, posem una miqueta d’oli d’oliva en una paella i afegim els dauets de tomàquet, que es vagin coent a foc lent-mitjà. Al cap de 5 minuts afegim els pinyons i quan sembla que comencen a coure’s, hi afegim la culleradeta de mel. Deixem fer 2-3 minuts més i retirem.

4_ A la barreja de tomàquet i pinyons, hi afegim més oli i la reducció de vinagre que us agradi (això al vostre gust, i segons la quantitat que necessiteu).

5_ Munteu la torre alternant capes de verdures a la planxa i mozzarella a rodanxes. Seguidament hi claveu un pal de brotxeta. Acompayem amb la barreja d’enciams al costat i amanim!

Comments

  1. Em sorprèn el què dius, jo hi he anat a diversos i sempre ha estat deliciós tot. La propera tasta els “Cuore di Zucca”, que bons!!!! La decoració, sí que fa gràcia sí jejeje….
    L’amanida deliciosa i amb aquesta presentació queda sensacional!!!
    Petonets guapa

  2. Molt original el nom, i el plat ha d’estar molt bo, jo he anat una vegada a aquesta cadena i em va agradar molt, la quantitat de menjar en els plats per mi és massa, sort que m’ho van ficar en un tupper :)
    Una abraçada

  3. aquests tipus de presentació m’encanten!!! quedes tan i tan bé. Quan em recuperi de la panxa ho faré!!! petonets reineta

  4. Una manera divertida i original de presentar una amanida. La combinació dels pisos ha de quedar molt bona i gustosa! I m’apunto la vinagreta, que l’he trobada sensacional!

  5. Realment les amainides presentades en torre o d’alguna manera original són genials, fas un luxe del plat més simple… encara que amb el que porta aquesta ja és un luxe per si sola!!
    Molts petonets
    Sandra

  6. una amanida torre de pisa expectacular,bo,bo

  7. MERCÈ-destapant cassoles says:

    original i ben gustosa. Es critica força la Tagliatela i a mi, la veritat, no em desagrada pas..Aquesta amanida és una ben bona opció!. A reveure.

  8. No he tastat aquesta cadena, vaig molt poc a restaurants. Però vaja, que la amanida sí que em resulta atractiva :)

  9. es que a mollerussa…. B)

    t’ha quedat millor que als del Tagliatella!

  10. mmm fa molt bona pinta!

Moltes gràcies per la teva visita!! :) si ho vols, pots escriure un comentari aquí:

