Paté de bacallà i poma caramel·litzada.

I aquí va l’última recepta amb peix per un divendres de Quaresma!

Aquest paté de bacallà és el resultat d’un intent de bunyols que no va acabar de funcionar! Us explico… tenia al cap que volia fer bunyols de bacallà, no n’havia fet mai i em vaig posar a fer-los sense mirar abans cap recepta. Volia que tinguéssin un toc diferent, amb una mica de poma i mel, però quan vaig tenir la pasta feta resulta que m’havia quedat massa tova i no anava gaire bé per fer les boletes.

De totes maneres, era boníssima!! Llavors vaig recordar un paté que la meva mare compra de tan en tant a la carnisseria, és de carn però també porta poma, i en fan un altre amb pera… Així que no m’ho vaig pensar dues vegades: em vaig menjar la pasta dels bunyols com si fos un paté! És un aperitiu sorprenent, molt fàcil de fer i ideal per untar torradetes.

Anem a la recepta?

Ingredients:

200g de bacallà dessalat i esqueixat. 1 patata mitjana i mitja poma.

1 gra d’all i aigua.

Oli d’oliva, sal i pebre.

Com ho fem?

Pelem la patata i la tallem a daus, la posem a bullir en un cassó juntament amb el gra d’all.

Passats 5 minuts hi afegim el bacallà. Veurem que farà escuma i de seguida estarà cuit, amb 2-3 minuts en té prou. Llavors el retirem amb l’ajuda d’una pala foradada o una cullera i deixem que la patata es vagi coent al seu ritme.

A part, pelem la poma i la tallem a trossets, la posem en una paella amb una mica d’oli d’oliva i la deixem coure lentament. Hi podem afegir una culleradeta de mel, que ajudarà a caramenl·litzar-la, però és opcional.

Quan ja ho tenim tot cuit: bacallà, pomes, all i patates, ho posem a la picadora i ho triturem. Això va a gust, alguns ho preferireu més granulat i altres més fi.

Ho tasteu i corregiu amb sal i pebre al vostre gust.

Ho servim en un platet, amb uns trossets de poma que hem reservat i unes torradetes o bastonets de pa.

Comments

  1. Molt bona recepta. Segur que la provaré, el toc de la poma li ha donar un gust especial. Petons.

    • Sembla una deliciosa brandada!!! del fallos surten receptes molt intressants!!! tinc bacallà per divendres sant….ummmmm! Petonets

  2. Reboníssim!!! com una brandada sense nata ni oli! Ho de tastar per ja!!!!
    petonets

  3. Aquesta “alter” brandada la faré per picar per aquest diumenge. Gràcies per la idea. I si em sobra… en portaré a la feina.

  4. crec que ja ho he dit molts cops, però el bacallà m’agrada de totes maneres!!! quina proposta més xula!!!! m’encanta. molts petonets guapi

  5. Hi ha grans receptes que han sortit d’errors! Així és la cuina, màgica!
    Segur que era un paté boníssim!!! Amb la poma caramel·litzada ha d’estar de por!

    Molts petons guapíssima!! ;)

  6. Home nena, si és que dels “errors” ja diuen que se n’aprén molt i poden sortir les millors receptes! Segur que és deliciós amb el toc de poma caramel·litzada :)
    Petonets reina
    Sandra

  7. Sovint les més grans receptes de cuina han sortit de petits errors com aquest. El paté ha de quedar boníssim i la combinació amb la poma ha de ser sensacinoal!

  8. Bacallà i poma, quina excel·lent combinació. Això és de luxe!
    Bona setmana,
    Nani

  9. Holaaa! moltes gràcies pels vostres comentaris! aquests dies he tingut un internet molt i molt dolent, i per això no he pogut contestar abans, ni he pogut publicar res de nou… Això sumat a les mini vacances de Setmana Santa, han fet que el blog tingués un petit descans no previst! Algú de vosaltres ha fet el paté?? ja m’explicareu si us ha agradat!!! Ara vaig a preparar una altra entrada molt viatgera…. ;)
    Petonets!!

Moltes gràcies per la teva visita!! :) si ho vols, pots escriure un comentari aquí:

