Rap a l’all cremat

Si bé l’all cremat es pot menjar durant tot l’any, tampoc deixa de ser un altre dels plats típics del final de la Quaresma: un plat fet amb peix però més festiu, anunciant ja l’arribada de la Pasqua i el bon temps.

He de confessar que mai abans havia fet peix cuinat així, sempre el feia a la planxa o al forn, però estic molt contenta del resultat. És una recepta molt senzilla, amb passos clars. I oi que no sabeu d’on l’he tret? doncs sí, del mateix llibre que les dues últimes receptes! Sembla fet expressament però no ho és.

Fa uns dies es va reobrir el debat sobre la influència dels blocaires, la nostra opinió sobre productes, etc. Doncs bé, la meva opinió és que cadascú pot parlar del que li sembla i donar una opinió sincera, sempre amb honestedat. Això ho dic perquè fa 3 entrades que parlo del mateix llibre i la cosa podria semblar sospitosa! però sapigueu que si us el recomano no és per treure’n cap benefici (com fan alguns profes de la uni amb les seves publicacions! jaja) simplement en parlo perquè és un bon llibre i perquè és la font d’on he tret les últimes receptes.

Dit això, l’all cremat és un plat típic de Catalunya, generalment fet amb rap, però que es pot fer amb altres tipus de peix de carn dura. Va molt lligat als pescadors de la zona de Vilanova i la Geltrú i per fer-lo més festiu es pot acompanyar amb gambes i cloïsses.

Anem a la recepta?

Ingredients:

Per 1 ració: 3 rodanxes de rap, 3 o 4 cues de gamba, 1 patata mitjana, 1 grapat de cloïsses, 1 tomàquet madur, 4 grans d’all, 1 manadet de julivert, 1 llesca de pa de baguet, sal, pebre i oli d’oliva.

1 tassa de brou de peix.

Com ho fem?

1_ Primer de tot posem oli d’oliva en una cassola. Hi afegim els alls i esperem que es daurin. A últim moment hi afegim el julivert (sense picar) esperem 1 minut i ho retirem tot. Ho guardem al morter.

2_ Fregim la llesca de pa de baguet i quan sigui daurada també la posem al morter.

3_ En el mateix oli, hi coem les gambes, volta i volta, tan sols per marcar-les, i les reservem.

4_ Ara és el moment de ratllar el tomàquet i tirar-lo a la cassola, el coem durant uns 7 minuts, que quedi ben sofregidet.

5_ Tallem la patata irregularment, l’afegim al tomàquet i hi aboquem la tassa de brou. Deixem coure uns 10 minuts a foc mitjà.

6_ Piquem la barreja del morter (alls, julivert i pa) i l’afegim a la cassola. En aquest moment també hi posem el peix, les gambes que hem reservat i les cloïsses. Salpebrem al gust i deixem coure uns 12 minuts més a foc lent. Si veiem que hi falta brou n’hi podem afegir. A meitat de la cocció, girem els talls de peix.

Ja ho tenim a punt, que vagi de gust!! ;)

Comments

  1. Bona recepta Bet…. !. Ja saps que això són plats que m’agraden.. Em guardo la recepta al meu stak Delicious que tinc reservat per no perdrè el link el dia que les busco, com ja vaig fer en la del melòs.

    Una abraçada..!

  2. carmina says:

    Molt bona recepta, m’encanten aquests “platillos” Ho guardo per fer-lo el cap de setmana.
    Petons.

  3. El rap és un dels meus peixos preferits. Però com tu, jo tampoc l’he fet mai així… Amb gambetes, cloïses i aquesta salseta que t’ha quedat ha de ser boníssim.

  4. Ostres Beth!! Té una pinta deliciosa i divendres tinc gent a sopar. Encar m’animaré a prepara-lo. Ja t’explicaré…..
    Petons

  5. Vols dir que no treus profit del llibre…? jajajaja és broma! ;) Mentre, com tu dius, facis les coses de cor i amb honestedat es pot parlar de tot!
    El rap a l’all cremat és una recepta que ma mare borda, o sigui que m’encanta!
    Petonets guapi
    Sandra

  6. El pa de baguet no entra a casa meva, però ja hi posaré una llesca de pa normal, perquè aquesta recepta és per llepar-se’n els dits!!!!
    petonets

  7. Holaaa!

    Ricard: doncs ja estaré atenta per quan la facis, espero que t’agradi tant com el melós! (tot i que a mi m’agrada més el melós! jeje).
    Carmina: ho faràs aquest cap de setmana? ja m’ho explicaràs eh?
    Gemma: també és un dels meus preferits! llàstima que sigui dels cars… Doncs queda molt bé fet així, estic contenta d’haver-ho provat! tot i que un bon rap fet a la planxa, amb una mica de picadeta… és celestial!
    Catieu: que bé, ja m’ho explicaràs si el fas eh? tot i que abans assegura’t que els hi agradi l’all… Al meu pare, per exemple, no li podria fer pas aquest plat, no suporta l’all cuit!
    Sandreta: no, jajaja no en trec profit!! bueno de fet sí: a la cuina em va molt bé, aprenc un munt de coses! Segur que és boníssim el de la Isabel, si és que només amb la recepta del 15 ja es veu!!
    Alba: tens raó, a mi tampoc és que m’apassioni el pa de baguet i en compro molt poques vegades. potser per això ja el tenia mig sec. A veure si us agrada!

    Una abraçada i gràcies pels comentaris!!!

  8. lacuinadeleri says:

    Hola Bet,
    No l’he fet mai així, però estic convençuda que seria un autèntic plaer tastar aquest rap. Un peix que m’agrada molt i que cuinat així deu quedar de meravella. Petonets

    • Hola guapa, a mi també és un peix que m’agrada molt! així és molt bo, i és un plat tan nostre que algun dia o altre l’hem d’aprendre a fer, però de totes maneres m’agrada més fet a la plaxa, trobo que conserva millor la seva “essència”!! ;)

Moltes gràcies per la teva visita!! :) si ho vols, pots escriure un comentari aquí:

