Pebrot farcit de llenties, feta i verduretes.

“Llenties???” això és el que vaig pensar quan vaig veure la nova proposta de la Recepta del 15… No és que no m’agradin les llenties, però si puc evitar-ho no en menjo gaires. El fet és que no m’agraden ni les llenties estofades, ni les fabades ni els potajes o plats similars… Sé que molts de vosaltres em direu que són boníssims, i això que a mi m’agraden els plats consistents eh? però aquests són l’excepció ;)

En canvi el llegum fet d’una manera senzilla sí que m’agrada: cigronets amb cansalada, mongetes seques saltejades amb all i julivert, amanida de llenties… I acompanyats del que sigui: bolets, botifarra, verduretes…

No volia fer la típica amanida de llenties perquè la Recepta del 15 es mereix que pensem una mica més sobre l’ingredient que ens han proposat, així que rumiant rumiant vaig decidir que seria un plat tebi i que anirien acompanyades entre altres coses d’albergínia. Llavors vaig pensar que faria albergínies farcides, després em vaig passar al tomàquet farcit… I finalment, quan estava al mercat (lloc on es prenen grans decisions culinàries) vaig veure uns pebrots vermells petits que em van fer decidir.

La combinació del pebrot amb el formatge i les llenties finalment ha resultat boníssima!!

Anem a la recepta?

Ingredients:

Pebrots vermells (o dels 3 colors, si voleu!) petits.

Llenties cuites, carbassó, albergínia, 1 gra d’all, ceba i formatge feta.

Oli d’oliva, sal i pebre.

Com ho fem?

No he posat quantitats als ingredients perquè aquest és un plat que cadascú se’l pot fer al gust. A part d’això, també és d’aprofitament ja que es pot fer amb les verdures que tingueu a la nevera.

Primer de tot netegem els pebrots, treiem la part de dalt i buidem les llavors que hi puguin quedar. Llavors els posem en una safata que pugui anar al forn, hi tirem una miqueta d’oli i els posem al forn a 200ºC. S’hi han d’estar uns 20 minuts i els hi hem de donar la volta de tan en tant. Han de quedar cuits però ferms.

Mentrestant fem el farcit: netegem i tallem les verdures a dauets. Les saltegem en una paella amb una miqueta d’oli durant uns 10 minuts. A últim moment hi tirem l’all picat ben petit, fem un parell de voltes i hi incorporem les llenties.

Esperem que el farcit es refredi una mica i llavors hi afegim el formatge feta tallat a dauets. Quan els pebrots siguin tebis, els farcim i a menjar!

Comments

  1. Un plat que a més de saborós té una ‘presència escènica’ espectacular (i més amb el plat de pissarra). M’encanta :)

  2. Em sembla una bona idea aquesta recepta, apart de molt complerta amb tots els ingredientes que li has posat. Ha de quedar molt bona.
    Una abraçada

  3. Ñam, llenties amb Feta, quin bon gust!

  4. Bet, m’agrada aquesta presentació. No sé si és la conexió o què, però la foto no surt bé. S’ha de clicar damunt d’un quadret.
    Nani

  5. M’encanta Bet, t’ho has currat moooooolt! Trobo que la gràcia del 15 és poder extreure suc des de l’ingredient més suggerent al més humil, no? I mira quin resultats més bons! :D

    Saps si la gent també té problemes en comentar el teu bloc?

    Moltes gràcies per participar!
    Petons
    Sandra

  6. Molt bona idea, ho probaré!!!

    ptoo

  7. Una recepta ben sencilla i sana, gens complicada en quant a ingredients ni per fer tampoc. Segur que ha d’estar molt bona. La presentació t’ha quedat de categoria.

  8. MERCÈ-destapant cassoles says:

    Vaig pensar en una cosa semblant… i és que els pebrots farcits són una delícia!. Així amb les verduretes saltejades em sembla una opció molt sana i gustosa!, una presentació fantàstica amb aquesta llosa negre… A reveure!

  9. gemmaclofent says:

    A mi les llenties estofades tampoc m’agraden, les preferiexo d’altres maneres com aquesta teva d’avui. En amanides o combinades com has fet tu queden molt més bones. Molt bona proposta!

  10. Uhmmmm!!! Un farcit de luxe!! Quina cosa tan bona Bet, m’emporto la recepta…..
    Petonets i gaudeix del cap de setmana guapa.

Moltes gràcies per la teva visita!! :) si ho vols, pots escriure un comentari aquí:

