Arròs amb calçots, carxofes i botifarra.

Feia temps que no publicava un arròs, i això que m’encanten i en faig sovint. Podria dir que mai n’he fet dos d’iguals, sempre m’agrada variar els ingredients i provar combinacions noves, l’arròs és tan versàtil! En general m’agraden més els de “muntanya” (fets amb verdures i/o carn) que els de mar, però tampoc dic que no a un bon arròs de peix ;)

A casa nostra l’encarregada de l’arròs és la meva àvia, abans en feia cada diumenge rigorosament, tot i que algun dia també ens feia macarrons! I sempre sempre l’ha fet a la cassola, així que podríem dir que de paella a casa no n’hem fet mai! Crec que és important diferenciar entre l’arròs a la cassola i la paella. Així que perquè feu una bona inmersió en el món de la paella us deixo aquest post que li va dedicar en Massitet d’Olleta de verdures. I vosaltres què feu, paella o arròs a la cassola?

Sovint passo per davant d’un restaurant que està al carrer Casanova de Barcelona, a dalt de tot a tocar de la Travessera de Gràcia. Es diu mil921 i és un lloc molt recomanable. Sempre m’agrada mirar la carta del menú ja que fan plats molt de temporada i com que em ve de camí agafo idees per fer-me el dinar!

Aquest arròs amb calçots és una de les idees que vaig agafar d’allà i la veritat és que els calçots hi dónen un gustet tan bo que fins i tot la carxofa m’hi sobra. També el vaig fer un altre dia amb botifarrons i la veritat és que també queda boníssim!

Imatge

Ingredients:

4 calçots, 3 carxofes, 1 pam de butifarra crua.

1 tassa d’arròs rodó, brou de verdures, 2 tomàquets madurs, oli d’oliva, sal i pebre.

Com ho fem?

Primer de tot rentem i pelem els calçots, i els tallem a trossets de 2 o 3 dits de llarg. Si hi posem una mica de part verda no passa res!

Agafem la cassola on farem l’arròs, hi posem oli d’oliva i els calçots, que els deixarem coure a poquet a poquet fins que quedin dauradets.

Mentrestant pelem les carxofes, les tallem i les incorporem a la paella. Quan les carxofes i els calçots estiguin daurats hi afegim la botifarra tallada a rodanxes gruixudes, que de seguida estarà cuita.

Ara és el moment d’afegir els 2 tomàquets ratllats, salpebrar i deixar que faci xup xup a foc lent durant uns 5 minuts.

Hi afegim l’arròs i remenem.

Quan l’arròs agafi un punt de transparència, hi afegim el brou que el tindrem bullint a part. Deixem coure uns 15 minuts (però mireu les intruccions del paquet!!)

 

Comments

  1. Els calçots li han de donar un gustet deliciós. I trobo que les carxofes també hi queden molt bé! A mi també m’encanten els arrossos, tan de mar com de munatnya ;)

  2. Fa molt bona pinta!!!!!!!

  3. A casa també, arròs a la cassola de tota la vida i aquest teu té una pinta boníssima. Jo no m’hi havia atrevit mai a fer-ne’n, la meva mare és la reina, però ara estic començant a experimentar amb els arrossets.
    Petons.

  4. Sílvia Casals says:

    Per demà ja tinc menú, gracies Bet. Ha d’estar bonísssimmm.petons

  5. Fantàstica recepta. M’agrada tot, i els calçots l’ha de donar un gust… Ummm !!!

  6. Segur que els calçots li donen un gust extraòdinari. Molt bona recepta. A casa els arrossos ens agraden de totes les maneres possibles. L’arròs – tant si és de peix, carn, verdures o risotto-, el faig sempre en una cassola de ferro (Castey) i em queda molt bé.

  7. Quina bona pinta Beth!! Encara que t no necessites masses models per inspirar-te.
    El meu preferit arròs caldós de peix…uhmmm…..
    Petonets guapa

  8. Holaaa!

    Gemma: hi queden molt bons!! a mi em va agradar moltíssim, crec que repetiré abans no s’acabi la temporada, jejejeje.
    Caterina: moltes gràcies!
    Irma: segur que et queden molt bons!!! i si tens l’exemple de la teva mare ja tens molt de guanyat!
    Silvia: a si?? ja m’explicaràs si us ha agradat! què tal les faves? segur que eren ben bones!
    Joan: doncs ja ho saps, si la fas ja m’explicaràs si us ha agradat!
    Carmina: segur que tens la mateixa cassola que la meva àvia! abans feia servir la de fang, fins que un bon dia el tió li va cagar una castey i des de llavors que no se’n separa!
    Catieu: moltes gràcies!! doncs tu igual que la meva mare, el de peix i caldós és el seu preferit!

    Una abraçada i moltes gràcies per la vostra visita!!! :)

  9. A mi també m’agrada molt l’arròs en totes les seves maneres de fer, la proposta d’avui es ben bona i no te pèrdua.
    Una abraçada

  10. Bon dia Bet,

    Els arrossos m’agraden tots… o quasi tots i aquest ja d’entrada m’ha fet venir gana. Fa uns mesos vaig anar a un curs d’arrossos a Topik, però tot i que ho va explicar molt simplificat i demitificant mites, encara no he tingut temps de provar de fer cap.

    Vaig una mica enfeinat i entre menjar fora de casa i simplificar menjars quan hi soc, poca cosa cuino.

    Salut!

Moltes gràcies per la teva visita!! :) si ho vols, pots escriure un comentari aquí:

