Pastís d’aniversari, de xocolata… i nata de maduixa!

El dijous passat va ser l’aniversari de la meva mare i a part d’altres celebracions, per no perdre la tradició el diumenge toca bufar les espelmes a casa de la iaia. Ara ja fa temps que m’encarrego de fer els pastissos d’aniversari, al principi tothom va tenir molta paciència perquè el dia que no pujava, quedava mig cremat… Sempre passava alguna cosa o altra, ja ho diu la meva iaia: “fent i desfent, n’aprèn l’aprenent”!

Això no vol dir que ara em surtin a la perfecció, ni molt menys, però sí que és veritat que mica en mica et vas fixant amb més coses i et vas atrevint amb tècniques o ingredients nous, com per exemple amb la nata de maduixa: tot un experiment que se’m va acudir i vaig voler provar, no les tenia totes de si quedaria bé, però realment és boníssima i queda molt bé! Com veieu aquest any tenim moltes celebracions importants: primer van ser els 18 de la meva germana, ara els 50 de la meva mare i a l’abril seran els 25 anys de casats dels meus pares! així que és un bon any per practicar pastissos ;)

Aquesta vegada el dia ennuvolat no acompanyava gaire però vaig tenir un ajudant a l’hora de fer les fotografies: el meu pare, i ja veieu que vam fer tot un recorregut amb el pastís portant-lo per tot arreu de casa, buscant “atrezzos” de materials ben diferents com són els troncs, les lloses, la graveta… es nota aquí la nostra vena “arquitectònica” oi? i ho poso entre cometes perquè d’arquitecte oficial a casa nostra encara no n’hi ha cap! Al final la que ens va agradar més va ser aquesta:

Ja feia dies que li demanava a la meva mare de què voldria el seu pastís, em va dir: “com el de la Cris però només d’un pis”. Llavors vaig decidir que seria semblant a aquell però canviant els gustos: amb un pa de pessic de xocolata, una nata amb gust de maduixa i una cobertura de xocolata…

Anem a la recepta?

Ingredients:

Pel pa de pessic: 125g de sucre fi, 115g de farina, 3 cullerades de cacau en pols, 6 ous petits i 1 culleradeta rasa de llevat.

Per la nata de maduixa: 6 maduixots, 4 cullerades de sucre, 1 fulla de gelatina i 300ml de nata per muntar.

Per la cobertura: 25g de nata, 80g d’aigua, 100g de xocolata de postres i 1 fulla de gelatina. Ammetlles trossejades i sucre fi.

Com ho fem?

El dia abans fem la nata de maduixa:

1_ Rentem i tallem les maduixes a trossets, les posem en un cassó amb les 4 cullerades de sucre i les deixem reposar mitja horeta. També posarem la gelatina a hidratar.

2_ Passada aquesta estona posem el cassó al foc i les deixem coure fins que quedin desfetes, remenant perquè no s’enganxin. Passats 10 minuts hi passem el túrmix perquè quedin ben fines i seguidament hi afegim la fulla de gelatina escorreguda. Remenem perquè aquesta es desfaci.

3_ Incorporem la nata, i quan intenti començar a bullir parem el foc. Ho posem en un recipient amb tapa i ho guardem tota la nit a la nevera.

Ara fem el pa de pessic:

1_ Separem els rovells de les clares. Ajuntem els rovells amb el sucre i ho batem molt bé amb les barilles elèctriques fins que agafin un color més blanquinós i augmentin el volum. Afegim la farina tamisada, el llevat i el cacau en pols. Ho tornem a batre fins que quedi homogeni.

2_ Muntem les clares a punt de neu i les afegim a la barreja anterior amb cura perquè no baixin.

3_ Untem un motlle, hi aboquem la massa i ho coem a 180ºC durant 20-25 minuts. Abans de treure’l comproveu que estigui ben cuit!

Quan sigui fred, el farcim:

1_ Tallem el pastís segons les capes que volguem.

2_ Muntem la nata (que hem tingut tota la nit a la nevera), la posem dins d’una màniga pastissera i farcim el pastís

Ja només queda la cobertura:

1_ Posem tots els ingredients (xocolata, aigua i nata) en un cassó al foc i remenem fins que sigui tot homogeni.

2_ Deixem refredar una mica i l’aboquem sobre el pastís. Va molt bé tenir el pastís damunt la reixeta del microones, i aquesta damunt d’un paper per no embrutar la cuina…

3_ Escampem bé la xocolata i decorem amb les ammetlles i el sucre fi.

4_ El guardem a la nevera fins el moment de servir.

Comments

  1. Moltes felicitats per a la teva mare i per a tota la familia, no està malament posar-hi xocolata a les festes :))

  2. Per molts anys a la mare, els 50 es mereixen un pastís tan xulo com aquest! :)
    Petonets
    Sandra

  3. quin pastís més bo Bet! ja us he imaginat al teu pare i a tu donant voltes per fer les fotos! jajajajajajajajaja. Moltíssimes felicitats a la teva mare guapa! petonets

  4. Segur que la teva mare i tota la família va quedar encantada amb aquest pastís, que ja ets tota una experta!
    Munta bé la nata amb les maduixes incorporades? Ho provaré ;)
    I les fotos amb l’atretzo molt xules!

  5. Moltes felicitats a la teva mare, i crec que realment ha estat un encert de pastís, maduixa de temporada i xocolata, que més es pot demanar. Que bo!
    Una abraçada

  6. MERCÈ-destapant cassoles says:

    Quin pastís més xulo!, FELICITATS A LA MARE!, (que jove!). Això de tenir una colla de reptes per davant va molt bé per agafar-li el truquillo a la massa a la cocció… TOTS hem cremat o deixat mig crusos molts pastissos… Escolta, la nata de maduixes la guardes sense muntar i la muntes l’endemà?, és ben curiós, no ho havia vist mai!, deu quedar ben amorosida de les maduixes. Apa, a per al següent! (els meus pares a l’abril, també fan anys de casats, però 24!).Una abraçada.

  7. Hola!! :)

    Òscar: moltes gràcies guapo, oi que no?? per això vaig decidir canviar la gema cremada de l’últim pastís per la cobertura de xocolata!
    Sandreta: moltes gràcies!! tots els pastissos del món es mereix… llàstima que no en pot menjar gaires!
    Judith: si si feiem molt riure!! i ell que és tossut! jejeje doncs la dels troncs la va tirar ell!!
    Gemma: que això m’ho diguis tu em fa posar vermella eh? com que ja et vaig dir lo de la nata x una altra via… ja m’ho explicaràs quan la provis eh?
    Cris: moltes gràcies!! saps què? ara que ha començat la temporada tot el dia que penso receptes amb maduixes! jejeje
    Mercè: moltes gràcies pel que em dius, en els blogs només hi surten coses bones però segurament que moltes vegades hauríem de fer entrades de “tomas falsas” estic segura que entre tots riuríem una bona estona! Pel que fa a la nata, és exactament així, la munto l’endemà i munta igual de bé que sempre! si ho fas i tens algun dubte em pots escriure que t’ho contestaré! 24 anys de casats? ara és a mi que no em quadren els números ;) però igualment moltíssimes felicitats!!

    Una abraçada i moooltes gràcies per passar per aquí!

  8. Jo he provat la nat de maduixa canviant la gelatina netra per gelatina de maduixa. També queda molt bona però més artficial. M’emporto la teva recepta per la propera vegada. Combinada amb la xocolata, tot un pecat. Felicitats a les dues!!!

    • A si?? no sabia que també es podia fer així… si proves la meva versió ja em diràs quina t’ha agradat més!! Moltes gràcies guapa!! :)

  9. ADA PARELLADA says:

    Bet, és magnífic aquest pastís. Per descomptat que ho provaré.

Moltes gràcies per la teva visita!! :) si ho vols, pots escriure un comentari aquí:

