Mousse de iogurt amb coulís de gerds i crocantins.

Feia dies que la tenia pendent, i quan la Mercè va demanar que li proposéssim una mousse per celebrar el 2n aniversari del seu blog de seguida ho vaig tenir clar: mousse de iogurt! Amb totes les propostes va fer un sorteig i jo ja tinc ganes de veure la proposta guanyadora: la de peres i vainilla de la Sandra!

És una proposta molt casolana i “humil” ja que passejant per la xarxa podem trobar receptes de mousse amb ingredients molt més selectes que el iogurt, però és boníssima! A la mercè li vaig proposar acompanyar-la amb un coulís de fruites vermelles o de mango i també amb alguna cosa cruixent.

Com a cruixent he fet servir un Crocant de la casa de galetes Trias. Una vegada a l’any ens visita una cosina de la meva iaia, s’està uns dies a casa (és tot un festival! perquè quan s’ajunten totes dues dues es passen hores i hores xerrant) i sempre ens porta un assortit de galetes Trias. Són molt bones i estan totes fetes a base d’ammetlla, les fan a Santa Coloma de Farners des de l’any 1908 i fins i tot tenen el museu de la galeta! Així que si voleu fer una excursió galetaire ja ho sabeu ;)

La recepta base la vaig treure ja fa molt temps del programa cuines, l’explicava la Mey Hofmann així que havia de ser un èxit assegurat! Només variat una mica les quantitats però us poso les originals entre parèntesi. El resultat ha estat molt bo i la veritat és que no sé si m’agrada més sola o acompanyada del coulís i el cruixent! per això la vaig fotografiar de les dues maneres.

Anem a la recepta?

Ingredients:

2 rovells d’ou, 60g de sucre blanc (inicialment eren 80), 2 fulles de gelatina, 3 iogurts grecs (inicialment eren 250g), 125g de llet i 200g de nata per muntar (inicialment, 250).

Pel coulís: 1 grapat de gerds, 1 cullerada de sucre i unes gotes de suc de llimona.

El cruixent és un Crocant de la casa de galetes Trias.

Com ho fem??

Primer de tot separem el sucre el dues meitats i posem les fulles de gelatina a hidratar.

1_ Posem la llet en un cassó al foc, hi afegim 30g de sucre i ho deixem a foc suau.

2_ Els altres 30g els barregem amb els rovells i ho blanquegem amb les barilles elèctriques.

3_ Quan la llet estigui calenta (no bullint) i el sucre dissolt, retirem del foc i hi afegirem la barreja dels rovells, sense deixar de remenar per evitar que els rovells quallin amb l’escalfor. Ho tornem a posar al foc i remenem contínuament fins que veiem que la barreja comença a espessir.

Ara és el moment d’afegir les fulles de gelatina, remenar perquè es desfacin i apagar el foc.

4_ Mentre esperem que això es refredi una mica, muntem la nata i la barregem amb els iogurts. Això ho afegim a la barreja del cassó, remenem perquè ens quedi homogeni i ja podem omplir els motlles, copes, o el recipient que volgueu.

5_ Ho deixem refredar a la nevera unes quantes hores.

Per fer el coulís només fa falta que posem tots els ingredients en un cassó i que ho deixem coure uns 8 minuts.

 

Comments

  1. Jo fa anys que vaig fer una mousse de iogurt i m’encanta, jo la vull de les dues maneres… m’encanten les Trias!!
    Saps què dimarts tindré la sort de provar la mousse que farà la Mercè? :D Estic més contenta! jijijiji
    Petonets carinyet
    Sandra

  2. Hola Bet una mousse boníssima i amb les Trias molt millor!

  3. MERCÈ-destapant cassoles says:

    Hola Bet, bonica!, escolta, aquesta mousse t’ha quedat de CO_ _ _ _ _ !!!, realment, jo no l’hagués sabut fer pas millor, i l’has vestit amb un cruixent de Trias que és una casa fantàstica de galetes i l’has rematat amb aquesta presentació tan dolça amb tarja inclosa. Em trec el barret!Una abraçada!

  4. Humil? Doncs jo la trobo sensacional! La mousse de iogurt m’encanta, és lleugera i refrescant. Amb el crocant i el culís també ha de quedar ben bona!

  5. Quina mousse més bona. I amb el coulís el toc final. Aquests postres lleugers m’encanten.
    Una abraçada

  6. Hola!! aquest cap de setmana intento fer-la…ja t’explicaré com em surt!!
    Una abraçada!!

  7. Hola!! això de programar les entrades està molt bé, però quan em descuido ja en surt una de nova i jo encara tinc comentaris per contestar de l’anterior!

    Sandreta:
    gràcies guapa, acabo de venir del blog de la Mercè! quina mousse més bona i que bé que us ho vau passar!
    Núria: moltes gràcies, sí que són bones oi? a mi m’encanten!
    Mercè: moltes gràcies, aquesta mousse també va dedicada a vosaltres, estic segura que també t’hauria sortit boníssima, si justament tu hi tens la mà trencada amb les mousse! petonets!
    Gemma: moltes gràcies, a mi és una de les que més m’agraden, era la primera vegada qe la feia i segur que repetiré!
    Cris: ara que aviat tornarà el bon temps són genials aquests postres lleugers oi?
    Susana: A si?? doncs ja m’ho explicaràs eh?? passaré per la botiga a preguntar-t’ho! jejejeje

    Petonets i moltes gràcies per la vostra visita!

Moltes gràcies per la teva visita!! :) si ho vols, pots escriure un comentari aquí:

