Bunyols de calçot

Aquesta recepta feia temps que em rondava pel cap i al final em vaig decidir a fer-la, va resultar boníssima! La salsa que acompanya els bunyols porta alguns ingredients de la típica salsa de calçots, però està feta a la meva manera i hi falten ingredients, així que no podem dir que sigui l’autèntica.Vosaltres podeu fer la que us proposo o la clàssica de tota la vida.

Ara és un bon moment per fer aquest aperitiu, un homenatge casolà als calçots i les diverses maneres de cuinar-los. Però si realment els hi voleu fer un bon homenatge, munteu una calçotada amb tots els vostres amics i llavors sí que triomfareu ;)

Es podria dir que aquesta recepta és d’aprofitament, ja que si us han sobrat calçots d’una calçotada, els podeu fer servir perfectament per preparar els bunyols.

Som-hi!

Ingredients:

10 calçots, oli d’oliva, sal i pebre.

Per la pasta: 60g de mantega, 100ml de llet, 1 pessic de sal, 3 cullerades de farina i 1 ou.

Per la salsa: 3 tomàquets madurs, mig pebrot vermell, 6 grans d’all sense pelar, la polpa d’una nyora, 1 grapat d’ametlles torrades, pebre vermell picant, pebre negre, un pessic de sal i oli d’oliva.

Com ho fem?

Primer de tot hem de coure els calçots. Si hem anat a una calçotada i n’han sobrat els podem aprofitar perfectament. I sinó els fem al forn que és la manera més neta de coure’ls a casa.

Els rentem, tallem les arrels i les fulles; els anem dipositant en una safata apta per anar al forn, hi tirem una miqueta d’oli d’oliva, un pessic de sal i de pebre.  Els coem al forn durant mitja horeta a 200ºC. En aquest cas, no fa falta que quedin cremats.

Quan els treiem, tapem la safata amb paper d’alumini per retenir vapor, que ens ajudarà a pelar-los.

Mentre refredin una mica, preparem la salsa i la pasta.

Per la salsa: partim els tomàquets per la meitat, els posem en una safata per anar al forn juntament amb el pebrot vermell i els alls. Ho deixem coure durant mitja horeta a 150ºC. Quan ha passat aquesta estona, pelem els alls i el pebrot. Ho posem al pot del túrmix juntament amb tots els altres ingredients i triturem (també es pot fer a mà!).

Per la pasta: posem la mantega i la llet en un cassó al foc, quan la mantega estigui desfeta i tot comenci a arrencar el bull, separem el cassó del foc i hi afegim la farina tota de cop. Remenem bé, ens ha de quedar una pasta tova però consistent (veure la foto de baix). Abans de tirar l’ou, deixem refredar una mica, i quan l’hem tirat, remenem sense parar fins que ens quedi com la teníem abans.

Ara és el moment de pelar els calçots (just la primera pell, perquè no els haurem deixat cremar) i els tallem a trossets (com a la foto), els afegim a la pasta i remenem.

Per donar forma als bunyols ens podem ajudar de dues culleretes. Els fregim en oli d’oliva i els anem reservant en un paper absorvent. Finalment, els servim amb la salsa.

Comments

  1. Han d’estar bons aquests bunyols. Els has de fer una altre vegada per tastar-los tu, també és una pena que facis un plat i després no el puguis menjar. Petons.

  2. …i qui diu bunyols… diu croquetes oi? Quina bona idea nena!
    Salut

  3. Els trobo espectaculars!! Amb el que m’agraden els calçots! Els hauràs de repetir per provar-los i aquell dia em convides! :P
    M’encanta “treure de context” els ingredients, l’any passat vam fer pizza de calçots amb romesco i ens va encantar
    Petonets guapa
    Sandra

  4. Una idea ben creativa, molt bé Bet !

  5. Molt bona idea! Queda molt maco i es clar de sabor és fàcil imaginar…. BOníssimmmm!!!!!!!!
    petons

  6. Uau, els trobo molt originals! I molt apropiats per la temporada que estem, queden unes culleres elegants i molt gustoses.
    Espero que tot ja vagi millor ;)

  7. Espectaculars!!! M’encanta la idea de bunyols de calçot. Es per deixar a tothom bocabadat. Un 10!!!
    Petonets guap i bon cap de setmana

  8. ai Bet, avui em quedo amb la història dels mosquitets insoportables que també hem tingut de convidats al Bolet! grrrrrrrrr, perquè amb els calçots no puc, em senten fatal!!! molts petonets reina

  9. Holaa!

    Carmina: oitan que els faré una altra vegada, me’n vaig quedar amb les ganes perquè feien una oloreta!!
    Àngel: tens raó, croquetes també! a veure si les fas i ens les ensenyes eh?
    Sandra: que bona que deuria ser aquella pizza! jo em vaig fer una focaccia amb calçots i botifarra, però sense la salsa… ho hauré de provar!
    Joan: moltes gràcies!
    Eri: és veritat, el gust es pot imaginar fàcilment oi? jo de moment també me l’imagino, a veure si en torno a fer i ja els puc tastar!
    Gemma: sí ara ja tot va millor! i ja torno a menjar coses bones de debò jejeje. Queden bufones oi?
    Catieu: gràcies guapa, doncs ja ho saps, ara a sorprendre a tothom!
    Judith: ja ho sé… entre la col i això… Però la propera crec que t’agradarà! ja no puc més amb els mosquitets, espero que demà quan hi torni ja no n’hi hagi cap!!

    Moltes gràcies pels comentaris i espero que estigueu passant un molt bon cap de setmana!

  10. Una nova manera de menjar els calçots m’agrada molt. Jo també he passat la grip de la panxa, ha arrassat jeje. Salut!!

  11. Uns bunyolets molt originals i molt ben presentats! Fa ganes d’endur-se una cullereta a la boca…

    Petonets!
    Anna

  12. Que bons!!! jo tinc una calçotada diumenge, si sobren calçots els faré.
    Petonets

  13. Ja veus que em poso al dia amb tu!!! no tinc temps de res i el que em sap greu és no arribar a cert blogs que estimo!!! Be! ja no em sorprens amb aquestes maravelles, si em diuen- Saps que la Bet ha fet bunyols de calçots??? contesto: La Bet fa això i mes!!! fantàstics tal com els has posat!! Muaks

  14. Nena quina passada, uns bunyols irresistibles!!! petons

  15. Mònica says:

    Quines “mossegades” més saboroses i adients per l’època! Petons!

  16. Hola Bet tus buñuelos nos encantaron, los acabo de publicar.Gracias por compartir
    petons

Moltes gràcies per la teva visita!! :) si ho vols, pots escriure un comentari aquí:

