Pithiviers de poma i mascarpone.

L’altre dia bona part de la xarxa gastroblocaire es va omplir de “pithiviers” gràcies a la convocatòria feta per Whole Kitchen. Molta gent no sabia què eren, jo tampoc! Però si el nom és graciós, aquest petit pastís encara és més deliciós!

Em vaig fixar en els que havien fet la Catieu i l’Annie, així com en el que havia fet la Silvia. La Catieu em va explicar que els originals es farceixen d’una crema d’ammetlla que es diu frangipane. I la Silvia explica que ella els coneixia amb un altre  nom i que es menjaven a França el dia de Reis.

Jo he fet una barreja entre les seves dues propostes, la poma de la Silvia i el mascarpone de la Catieu, em queda pendent el de xocolata que segur que també és boníssim!! La barreja de poma i mascarpone no l’havia provat mai, i és boníssima! queda un farcit molt fi i menjat tebi acompanyat d’una bola de gelat és fantàstic. A més a més, aquests pastissets són molt i molt fàcils de fer, jo els he fet individuals perquè els trobo més pràctics.

Anem a la recepta!

Ingredients:

1 planxa de pasta de full, 2 cullerades de mascarpone, 1 poma petita, 1 pessic de sal, 1 cullerada de mantega, 2 culleradetes de sucre avainillat i 1 culleradeta de canyella en pols.

1 ou petit i sucre fi.

Com ho fem?

Primer de tot preparem el farcit: tallem la poma a trossets i la posem en un cassó amb la mantega. la deixem coure 5 minutets i hi afegim el pessic de sal, el sucre avainillat i la canyella. Deixem coure 2 minuts més i apaguem el foc.

Barregem la poma amb les dues cullerades de mascarpone.

Extenem la pasta de full i tallem el doble de cercles com pithiviers volguem fer (per cadascun faran falta dos cercles: la base i la tapa).

Als cercles que fan de base hi posem el farcit (deixant un marge) i a l’altra meitat hi fem un dibuix amb el ganivet i un foradet al mig.

Batem un ou, pintem els marges de la base i hi posem la tapa.  Apretem les vores amb els dits, pintem la superfície i hi tirem una miqueta de sucre fi.

Enfornem durant 15 minuts a 180ºC i un cop trets hi tirem una miqueta de sucre fi i canyella en pols.

Comments

  1. Jejeje… ja veig que has fet un mix mascarpone-poma. Molt bona idea!!! Me l’emporto, segur els repetiré, així que provarem la teva versió.
    Petonets guapa

  2. Boníssims!! Jo també em vaig quedar amb els pjitivers, em fa fer una gràcia el nom! jejeje
    Petonets i bon cap de setmana!
    Sandra

  3. Una més que no havia sentit mai aquest nom!
    La combinació de la poma i el mascarpone ha de quedar molt bona. Queda pendent el de xocolata ;)
    En format individual queden molt ben presentats i molt vistosos.

  4. Dons jo, que porto uns dies una mica desconectada no els habia vist, però apuntat queda, aixó s’ha de provar.
    Petonets

  5. Si que te un nom graciós… piti ..què ? hahaha
    És la primera vegada que en sento parlar, però he de dir, que te una pinta molt bona. Segur que està deliciós :)

  6. Jo tampoc els coneixia fins fa una setmana, hehe. Tenen molt bona pinta i ara som gràcies als blocs de cuina… una mica més savis

  7. Quina cosa més bona!! té una pinta tremenda!!! m’encanta!! I Jo m’afageixo a la desconeixença… :) Gràcies per descobrir-nos aquestes delícies!

  8. quina bona piiiinta! :)

  9. Una molt bona idea, m’encanta la combinació, segur que estan deliosos.
    Una abraçada

  10. Jo no n’he fet mai, però semblen unes pastes delicioses!! El mascarpone m’encanta així que… trobo aquests pithiviers… irresistibles!!!

  11. Hola!!

    Catieu: gràcies a tu per l’explicació, ja em diràs si us agraden també!
    Sandra: sí que són bons! i n’he vist de moltes combinacions, jo encara ric ara amb el nom! jeje
    Gemma: no sé què em passa que últimament quan penso en postres sempre els vull fer individuals! ja tinc ganes de tastar el de xocolata…
    Eva: i ja veus que n’és de fàcil! ja m’ho explicaràs quan ho provis.
    Joan: jo també era la primera vegada que en sentia a parlar i almenys a casa meva repetirem segur!
    Òscar: blogs com el teu, que allà sí que s’hi poden trobar les mil i una curiositats!
    Ingrid: gràcies guapa, la veritat és que sí que era molt bo! i jo tampoc els coneixia fins fa no res!
    Arnau: doncs va, ja veus que és molt fàcil i en conec uns quants que estarien la mar de contents si els hi fessis!
    Cris: la combinació va ser barrejant idees d’aquí i d’allà, i he de confessar que el farcit sobrant es va acabar de seguida!
    Margarida: sii són irresistibles!! a mi em va agradar molt la combinació, i aquestes pastes no les coneixia però de segur que les repetirem!

    Una abraçada i moltes gràcies a tots per passar per aquí!

  12. Aisss, els dolços em perden!

  13. Caterina says:

    Mira per on… tenc una capsa de Mascarpone que es fa emprar, un grapat de pomes i pasta de fulls al congelador!!!!! Perfecte!!! Provaré de fer aquests dolços!!! Gràcies per la idea!!!

Moltes gràcies per la teva visita!! :) si ho vols, pots escriure un comentari aquí:

