Petit pastís de truites… A qui no li agrada somiar truites?

Sí, hem de ser realistes i saber en quin món vivim, un món que es desperta cada matí amb notícies que no són gaire bones… Al diari, a la televisió, a la ràdio… hi són per tot arreu!! És per això que nosaltres hem de mirar de fer-lo dolç i agradable a cada instant que poguem. Hi ha gent que ens diu somiatruites perquè ens il·lusionem de seguida amb les petites coses, però nosaltres sabem que somiar coses impossibles no és perdre el temps, sinó que somiar és el principi d’un somni fet realitat.

Les truites sempre m’han agradat molt, anteriorment n’havia publicat unes quantes al Clubdecuines, les podeu veure clicant aquí, aquí o aquí. La primera que vaig aprendre a fer va ser la francesa (com tothom segurament!) després va venir la de formatge, pernil dolç… i la de patates! A partir d’aquí ja vaig seguir amb les mil i una combinacions que es poden fer.

Em sembla que a casa meva no hem fet mai un pastís de truites, i és que amb una sola truita ja en tenim prou per tots 4!  I tampoc ens han agraden els que van coberts amb salsa de tomàquet ni betxamel… Però quan vaig llegir la proposta que ens feien aquest mes des del blog Memòries d’una cuinera , vaig començar a pensar en totes les truites que m’agradaven i no sabia quina triar!! Així que vaig decidir donar una segona oportunitat al pastís de truites, fent-lo en versió individual, en una paella d’aquelles que semblen de fireta i escollint 3 tipus de truites que m’agraden.

Anem a la recepta!

Ingredients:

Per la de carxofes: oli d’oliva, 2 carxofes, 1 pessic de sal, 1 ou, una miqueta de llet i un polsim de llevat.

Per la de xampinyons: 3 o 4 xampinyons, 1 all petit, 1 pessic de sal, 1 ou, una miqueta de llet i un polsim de llevat

Per la de poma i patata: 1 patata petita, mitja poma, 1 pessic de sal, 1 ou, una miqueta de llet i un polsim de llevat.

Entremig: 1 culleradeta d’olivada, 1 culleradeta de mel i 1 culleradeta d’oli d’oliva.

Com ho fem?

A veure, explicar com es fa una truita és molt fàcil però alhora complicat perquè cadascú fa servir trucs diferents, o hi ha gent que no en sap i potser et deixes passos, etc.

Les farem una per una i les anirem reservant. Totes tres es fan més o menys igual.

Per la de carxofes: pelem les carxofes mirant de treure les parts més dures, les tallem a làmines de mig cm i les enrossim a la paella amb oli d’oliva i un pessic de sal, a foc fort perquè quedin rosses per fora però tendres per dins. Llavors hem de batre l’ou, hi afegim un rajolí de llet i un polsim de llevat. Ben batut, que surtin forces bombolletes i així ens assegurem que quedarà ben esponjosa!  Finalment trirem l’ou a la paella de les carxofes i quan estigui feta d’un cantó, tombem i fem per l’altre.

Per la de xampinyons: Netegem i tallem els xampinyons, els saltegem a la paella amb una miqueta de sal i una punta d’all tallat ben petit. Un cop estiguin cuits preparem l’ou com abans i acabem de fer la truita com sempre.

Per la de patata i poma: Pelem la patata i la tallem a trossos irregulars, la posem a coure al microones (estoig de silicona) durant 5 minuts. Mentrestant tallem la poma igual que la patata i la coem a la paella amb oli d’oliva. Passats els 5 minuts afegim la patata a la paella, un pessic de sal, deixem enrossir una mica i hi afegim l’ou per acabar de fer la truita igual que abans.

Ara que ja les tenim fetes, només cal emplatar:

Barregem l’olivada, la mel i l’oli. Tallem les truites amb l’aro d’acer i les anem posant una damunt de l’altra. Entremig hi posem la barreja d’olivada.

Al damunt hi podem posar formatge i gratinar-lo.

Comments

  1. Fantàstic, brutal, boníssim, espectacular, m’encanta…!!

  2. Apa! Quin pastisset més bó. M’agrada la idea de la poma

  3. Coincideixo amb la Berta i la Nuria: Brutal i bon detallet amb la poma.

  4. Ets la nena de les truites…….., que no vol dir que somïes truites !!!!! Molt originals …… Petons.

  5. quin luxe Bet!!! tinc moltes ganes de tastar la de patates i poma!!! m’has deixat ben intrigada nena. Saps quina paraula està escrita a sobra el bressol del Boletet??? SOMIATRUITES… amb això ja t’ho dic tot. Molts petonets i gràcies per participar

  6. Coincideixo amb uns quants: BRUTAL, i en quan a la patata i poma segur que ho faig, m’has deixat amb ganes de saber quin gust te aquesta truita.

  7. La de carxofes és la meva preferida! Però la meva mare havia arribat a psoar truita d’spagetti al pastís de truita!!! Això si, sense beixamel ni tomata pel cim.
    Petonets

  8. Mira que és un plat que de primer l’he fet moltes vegades quan tinc convidats. Em té encuriosida la de poma i patata, aquesta l’haig de tastar, segur que és deliciosa!!!
    Petonets reina de les truites!!!

  9. Tinc moltes ganes de probar la mel i l’olivadaaa!! Crec que aquesta recepta a casa agradarà! Sí!!!

  10. Una aporatció sensacinoal, això és un tres per un! A casa les fem totes per separat i ens encanten, imagino que juntes ha de ser per un dia de festa grossa ;)

  11. Totes 3 són molt bones, les provaré, potser la que em crida més l’atenció es la de poma i patata, serà la primera.
    Una abraçada

  12. M’encanten les truites de tot tipus i les teves fan una pinta expectacular. Provaré la de patata i poma que és la que m’ha cridat més l’atenció i no l’he tastat mai.
    Una abraçada guapa!

  13. Quan en tornis a fer em convides a sopar, oi? Ha de ser boníssima!!
    Petonets
    Sandra

  14. Holaa!!

    Berta: ai que em faràs posar vermella!
    Núria: queda molt fina amb la poma, a mi m’agrada molt!
    Joan: gràcies, a veure si la proveu de fer!
    Lourdes: una mica somiatruites si que ho sóc! jejeje
    Judith: a si?? que bonic!! m’encanten aquests detalls així, el Boletet és un nen molt afortunat. Prova la de patata i poma i a veure què et sembla.
    Carmina: gràcies, té un gust més aviat dolcet però que hi queda molt bé! el que passa és que depèn de la proporció poma-patata que es faci servir, això ja a gust de cadascú!
    Albota: veus jo havia pensat provar de fer-la amb macarrons però al final no m’hi vaig atrevir… em tens ben intrigada amb la teva proposta! jejeje
    Catieu: a mi m’encanta!! a veure si la tasteu, ja em diràs si té èxit o què!
    Montse: això de la mel i l’olivada ho faig molt sovint, també per posar en amanides, o en plats de pasta… hi queda molt bé!
    Gemma: després de publicar l’entrada, la meva mare em va explicar havia fet pastissos així per algunes festes d’aniversari. Jo em vaig fer la versió individual, que sinó ara tindria cara de truita ;)
    Cris: doncs et recomano que la provis! de fet a mi també és la que més m’agrada de les tres!
    Elisabet: benvinguda de nou!! em fa il·lusió que tornis a estar per aquí! si la fas ja m’ho explicaràs, a mi m’agrada molt!
    Sandreta: busqueu dia perquè ja esteu convidats! jeje

    Petons i moltes gràcies per la visita :)

  15. Es que les notícies són maques, maques, més val somiar!
    Saps que jo tampoc he tastat mai un pastís de truites? El que pots estar ben segura es que aviat tastaré la de patata i poma.
    Petons i moltes gràcies per participar al memòries.

  16. La de carxofes m’encanta.

  17. No he tastat mai ni la de carxofes ni la de patata i poma… m’hi poso de seguida que han de ser delicioses.
    Petons

  18. Qué forma más original de comer tortillas.
    Me gusta.
    Besos

  19. Además de bonísima te una pinta monísima!

  20. Té molt bona pinta. M’encanta el pastís de truites!
    Marta

  21. La foto és preciosa, Bet! Fa una pinta boníssima. ;)

  22. Si a mi també m’intriga com estarà de bona la patata amb la poma!!!

Moltes gràcies per la teva visita!! :) si ho vols, pots escriure un comentari aquí:

