Cookies de fruits secs i xocolata

Després de les galetes de mantega de cacauet que em va enviar la Irene a partir del repte de Film&Food, voldria ensenyar-vos les que vaig fer per la Patricia (Petra) tot i que ella ja les va explicar en el seu blog fa un parell de dies! Si cliqueu aquí podreu veure les fotografies que va fer quan les va rebre, que jo les vaig fer molt ràpid i les seves són millors!

Quan vaig rebre el paquet de la Irene vaig pensar que m’havia de posar les piles, la recepta base ja feia molt temps que la tenia clara, així com les modificacions que hi faria. A casa sempre que fem galetes les fem d’aquesta manera. No és una recepta ancestral, ni molt menys, sinó una recepta d’aquelles que dónen amb la xocolata de cobertura, el que passa és que fa tants anys que la fem servir, que ja ens l’hem fet nostra! ;)

Dóna molt bon resultat i les galetes arriben a ser addictives! a mi m’agrada que quedin un pèl cruixents, però s’ha d’anar amb compte perquè si ens passem amb l’estona de forn ens poden quedar massa dures!!

Aquesta vegada les vaig fer al nostre forn del pis de barcelona, el famós forn que tots coneixeu! i com que feia dos dies que funcionava com aquell qui diu, doncs a que no sabeu què em va passar?? Que les de la primera fornada em van quedar ben cremades de sota!!!

Per sort d’aquesta recepta en surt molta quantitat i durant la segona fornada no em vaig desenganxar del forn ni un segon!

Em va fer gràcia fer servir aquests “tallagaletes”, en tinc tres i he de dir que n’hi ha un (el de forma d’estrella) que no va massa bé, ja que la galeta es trenca amb facilitat quan la vols treure… Feia temps que havia vist aquesta idea a diferents webs i la veritat és que em sembla una manera original de presentar les galetes quan tenim convidats i les volem servir amb el cafè o tè, sobretot ara de cara a Nadal!

Quan les vaig tenir fetes i fotografiades, de seguida les vaig embolicar, les vaig posar dins d’una capseta i les vaig portar a correus.

La recepta base només porta nous i trossets de xocolata negra, jo hi vaig afegir avellanes i fruites vermelles seques, que hi va donar un gustet molt bo. També volia canviar la xocolata negra per la blanca, però no en aquell moment no en tenia… Queda pendent!

Anem a la recepta!

Ingredients:

110g de sucre morè, 110g de sucre blanc, 1 ou, 120g de mantega, 300g de farina, 1 culleradeta de llevat en pols, 1 grapat de gotes de xocolata negra (o blanca) 1 grapat de nous pelades, 1 grapat d‘avellanes pelades i 1 grapat de frutes vermelles seques.

Com ho fem?

Primer de tot barregem el dos sucres, llavors hi afegim l’ou i batem amb les barilles elèctriques fins que quedi ben homogeni i augmenti el volum.

Llavors hi afegim la mantega (una mica desfeta) i remenem bé.

Agafem els fruits secs i els fem a trossets (incloent les vermelles) i les afegim a la massa juntament amb les gotes de xocolata.

Per últim incorporem la farina i el llevat. Ara fem una bola amb les mans i la guardem a la nevera durant mitja horeta com a mínim, tapada amb paper film.

Passada aquesta estona, estirem la massa i anem tallant les galetes.

Les enfornem a 180ºC durant 12 minuts.

Comments

  1. Quina gran idea aquest tall que permet enganxar-les a la vora del got!! Uoooooo!! :D

  2. Amb aquests motlles queden unes galetes molt divertides, m’encanta que es puguin penjar de les tasses :)
    I amb les avellanes i els fruits vermells han de quedar mes bones!

  3. Unes galetes molt bones, tens rao la presentació aquesta a la tassa li queda genial.
    Una abraçada

  4. Queden molt gracioses penjades de la tassa. I la caixa, ja m’hauria agradat rebre-la a cas jejeje…. Han de ser delicioses aquestes galetes….
    Petonets guapa

  5. las galletas ganan con esas fotos!
    un beso

  6. Queden tan mones les galetes amb aquesta formeta, la vas encertar de ple amb el regal! A mi també m’agradaria rebre una capsa així… encara que no em puc queixar, jo vaig tenir moltes capses amb diferents tipus de galetes! jejejeje
    Petonets
    Sandra

  7. ole ole!!!! les teves galetones, havien d’estar ben bones!!!! molts petonets guapa

  8. Aquestes galetes han de ser delicioses amb xocolata i fruits secs. Quina il.lusió rebre aquesta caixa plena de cors tan bons.
    Petons i bon Nadal

  9. Hola!! m’alegro que us agradin, quan les tasteu ja veureu que bones són! i a més molt fàcils de fer… Si podeu posar-hi avellanes i fruites vermelles queden boníssimes, i tinc la sensació que amb trossets de xocolata blanca també quedarien molt bones… Queden mones penjades de la tassa oi? molts petonets!!!

  10. Ummmm m’ agraden. Si no és per aquesta vegada serà per una altra però fijo que les faré. M’ encanten els fruits secs.

Moltes gràcies per la teva visita!! :) si ho vols, pots escriure un comentari aquí:

