Crema de mel i mató amb gerds i lemon curd.

El mató és un formatge que sempre m’ha agradat, recordo quan teníem cabres (el boc, el mascle, em feia una por terrible!!!) i la meva àvia en feia amb herba-col i ben escorregut amb un drap. Llàstima que ara ja no en fa, perquè tothom deia que li sortia boníssim!

A més a més fa anys que unes abelles molt “simpàtiques” se’ns van instal·lar al cel ras de la teulada (canyes entramades que es posaven per dins la teulada i després s’enguixava el sota). De tan en tant baixaven per la xemeneia a fer-nos una visita i fins i tot alguna vegada havia regalimat mel per la paret. Finalment aquest estiu vam decidir arreglar la teulada i va ser llavors quan vam poder aprofitar tota la mel que hi havia… Aquella mel la guardem com un tresor, ja que a diferència d’alguns llocs on en produeixen per comercialitzar, a aquestes abelles ningú els hi havia donat sucre ni altres aliments que els hi dónen per augmentar-ne la producció i la seva dolçor. D’aquesta manera vam poder aprofitar una mel que no era tan dolça com les altres però que era molt més bona…

Dissabte passat a Ca l’Ignasi vam menjar un postre que portava crema de mató, i com que avui tenia ganes de cuinar una mica més doncs aquí la teniu… A part d’això, ja vaig avisar… la lemon curd enganxa!!! ;) Així que us deixo aquest postre super ràpid i fàcil de fer!

Ingredients:

Per cada copa: 3 cullerades de mató, 1 cullerada de mascarpone i 1 cullerada de mel. 2 cullerades de lemon curd, gerds i ammetlla trossejada cruixent.

Aneu multiplicant segons el nº de copes que volgueu fer!!

Com ho fem?

Primer de tot barregem el mató, el mascarpone i la mel en un bol, amb l’ajuda d’una forquilla aconseguirem una crema com la de la foto. Jo he fet servir mató marca Cadí, que per la meva sorpresa no era gaire consistent i per això hi he afegit el mascarpone, així que vosaltres mateixos!

Posem la crema a les copes i hi tirem al damunt dues cullerades de lemon curd, finalment decorem amb els gerds i una mica d’ammetlla trossejada cruixent.

També s’hi podrien posar gotes de xocolata, altres fruites vermelles, etc, etc!

Comments

  1. La meva iaia tb preparava mató pero de les vaques dels veïns jejeje… Com ha canviat tot!!
    Un postre de cinc estrelles. Ja trigo a provar de fer el Lemond Curd….
    Petonets guapa

  2. Bet!
    Ja sé quina recepta faré amb el mató casolà. Gràcies per aquesta boníssima idea
    Una abraçada

  3. Una copa vistosa i boníssima, aquestes receptes senzilles amb un resultat tan bo són le smeves preferides. Tens raó que el lemon curd enganxa ;)

  4. quines postres més bones!!!! i quina sort que arreglessiu la teulada aquest estiu! jijiji, segur que la me no té ni punt de comparació amb les comercials!!!! molts petonets

  5. Hola noies!!

    Catieu: és veritat, tot ha canviat molt! a la recepta del pastisset de formatge trobaràs un enllaç a un bona recepta de lemon curd, i sinó segur que n’hi ha per triar i remenar!
    Núria: recordo la teva recepta de mató, i segur que et quedarà boníssim, ja m’explicaràs!
    Gemma: tens raó, a mi també són les que més m’agraden, perquè altres vegades potser t’hi passes molta més estona i llavors sap greu si al final falla alguna cosa!
    Judith: realment feia molta falta, i ha quedat molt bé! aquesta mel està boníssima, llàstima que no en tenim gaire… s’ha d’aprofitar bé!

    Petons i gràcies per la visita! :)

  6. Wuau!!! que bona..ja ho saps que on hi ha lemon C, jo al darrera…. m´ha agradat molt, és de les postres ràpides i luxoses. Per cert m´han passat la recepta de L. C feta al microones, versió un pel més ràpida…Muaks

  7. M’encanten aquests tipus de postres, fàcils, vistosos i sobretot boníssims!!
    Nota mental: he de fer lemion curd JA!!
    Petonets
    Sandra

  8. Hola!!

    Silvia: ho sé, ho sé jiji Lemon Curd al microones?? això s’haurà de provar!! ja te la demanaré, o m’esperaré si la poses al blog!
    Sandreta: són els postres que van millor de fer oi? fes-la que va super bé! jo ahir me’n vaig posar dins d’una crêpe… va bé amb tot!

    Petonets i gràcies per la visita!! :)

  9. Una mezcla de sabores muy fresquita con el lemond curd.

    Bss

    Virginia “sweet and sour”

  10. Quina llàstima que ja no feu el mató i la mel a casa perquè tot el que és casolà no té comparació. M’ha agradat molt la combinació de sabors!! Aquesta és per a apuntar-la i provar-la… …Marta

  11. preciosa presentació! moltes felicitats!!
    M’ha agradat molt:))

  12. mmm quina bona pinta aquest posre…i a mès amb aquesta historia de la mel encara li trobo mès el regust!!!!

Moltes gràcies per la teva visita!! :) si ho vols, pots escriure un comentari aquí:

