Ca l’Ignasi, quan el paisatge està dins el plat.

Aquest dissabte, aprofitant que era el meu sant, vam anar d’excursió a Cantonigròs. Passats tots els exàmens i entregues tenia ganes de desconnectar, fer país, estar amb els de casa i fer una excursió recordant les que fèiem abans: improvitzades, agafar el cotxe i fer cap a algun raconet de Catalunya… Dinar, passejar per fires o camins, visitar llocs interessants, buscar algun bolet, fer boles de neu i tornar cap a casa… I és que d’això es tracta, d’anar Tastant Rutes ;)

Era petita però de gana ja en tenia, perduts per algun camí sempre demanava quan podríem dinar… “tinc gana, tinc gana! quanta estona falta per dinar??” Em sembla que em feia pesada i tot… Per això m’enredaven i em deien que allà no trobaríem menjar, que tardaríem hores a trobar algun lloc per dinar! jo plorava i finalment quan tenia el plat al davant la cara em canviava i feia un somriure de felicitat difícil de descriure!

Ara ja m’encarrego que no em passin aquestes coses, per això vaig demanar a veure si podiem dinar a Ca l’Ignasi de Cantonigròs. L’havia llegit a altres blogs i ja sabia que no ens decepcionaria… Quan vaig veure un 2×1 a la revista CUINA no m’ho vaig pensar dues vegades i vaig dir… aquesta és la nostra!

Hi havíem passat altres vegades en direcció Rupit però no hi havíem entrat mai… Cantonigròs és un poble petit però que es mou, i entre altres coses importants hi ha el Festival Internacional de Música que es celebra el mes de Juliol i que l’any vinent celebrarà la 30a edició. Arribar a Cantonigròs no és difícil, i només pel paisatge ja val la pena fer l’excursió, sobretot a la tardor, quan els boscos esclaten en colors. La carretera va pujant i mica en mica et va descobrint tota la zona de Tavertet, a mig camí entre Vic i Olot.

La Laia i l’Ignasi saben que hi ha gent que fa bastants km per anar a dinar o sopar a casa seva, per això s’esforcen perquè tothom surti content del seu petit gran projecte, un projecte on s’hi nota il·lusió per fer les coses ben fetes. Arribant a Cantonigròs només cal seguir el Carrer Major fins arribar al nº4. A les sales (3) hi trobem la Laia, a la cuina l’Ignasi.

Les sales són acollidores, simples però amb molta personalitat, al meu gust molt ben arreglades i el més important… no treuen el protagonisme al menjar. Ah i les cadires són comodíssimes!

De la cuina en surten plats tan espectaculars com bons, tan de prop com creatius, tan actuals com posats al dia. I és que allà ja es nota, però llegint el seu blog he vist que gairebé tots els ingredients que fan servir són de proximitat, i sobretot de molta qualitat.

Si hi aneu a l’hivern podreu estar a la sala de la llar de foc, i si hi aneu a l’estiu podreu estar al pati de fora. Si hi aneu a qualsevol època de l’any trobareu ingredients i plats de temporada, si hi aneu amb amics podreu estar a la sala de la biblioteca i si hi aneu amb molta gana us asseguro que quedareu molt tips!!

A la seva pàgina hi podeu veure la carta i els menús; hi ha menús especials per grups, menús de temporada i de degustació, a més a més la majoria dels plats també els trobareu a la carta, molt complerta. Jo de vins no hi entenc gaire, però aposten per vins de Catalunya i de cellers petits.

*No posaré fotografies dels plats perquè a la web en podeu veure de precioses! (i perquè amb les ganes d’anar a casa em vaig descuidar la càmera a Barcelona…) Les altres dues fotografies de dalt estan extretes de la seva web i facebook.

Ara us explico tot el que hem menjat…

La meva germana i jo vam demanar el menú que entra amb el val de la revista CUINA  (si el teniu aprofiteu per anar-hi!) i els meus pares van estar temptats pel menú de temporada que realment feia molt bona pinta, però finalment van demanar plats de la carta i van quedar molt contents.

Els meus pares van tenir: dos pans cuits al forn de llenya (cruixents i amb la molla tupida) i llangonissa d’aperitiu (boníssima), una amanida de ceps i pinyons, un paté de muntanya molt ben fet, i morro de bacallà amb confitat de pebrot verd i cebes de Figueres. De postres una sopa de fruits vermells amb gelat de llimona, i un bescuit d’en Xixo amb figues caramel·litzades.

El menú que vam menjar la meva germana i jo tenia com a aperitiu una amanida de codonyat, formatge i tomàquet fet al forn, farcellets de formatge i coca de ceba amb cansalada. Després va venir una amanida de ceps amb pinyons i carxofes, un bacallà com el dels nostres pares, un arròs boníssim amb bolets, conill, botifarra i verduretes, i per acabar dues postres: copa de crema de mató i cabell d’àngel, i farcellet de xocolata calenta de Vic.

Els cafès anaven acompanyats de carquinyolis, “trufes” i “pa de pessic” i el vi que vam demanar va ser un blanc Vinya Ylaria boníssim i curiós que no havíem tastat mai.

Heu agafat gana? doncs no us ho penseu més i feu cap a Ca l’Ignasi: ells us rebran amb els braços oberts i vosaltres en sortireu feliços, tips i contents. 100% recomanable!

Comments

  1. Bona festa us vareu organitzar…!!. Felicitats pel sant Bet, encara que sigui amb retard… Salutacions..!.

  2. Els meus pares tenen una masia a tocar de Cantonigros pero tot i aixi no he estat mai a Ca l’Ignasi. Ja se que es imperdonable… :(
    Tinc a dalt de tot de la llista aprofitar el 2×1 i visitar per fi aquest restaurant, que tothom en diu elogis!

  3. Abans que res felicitar-te el Sant. Veig que el vas ben celebrar, que millor que un bon ápat amb els qui t’estimes. Si que em fas venir ganes d’anar-hi si….
    Petonets guapa

  4. Ostres Bet, moltíssimes gràcies per l’escrit, i això que no us vem convidar ni a un trist cafè…!!!!

    Realment ens fa feliços veure que tots aquells que veniu a casa, rebeu la il·lusió que nosaltres hi posem. La nostra feina és la nostra passió i comprovar que us fem feliços (almenys per un espai de temps), fa que encara hi tinguem més ganes.

    I felicitats pel Sant !!!!

    Fins aviat,

    Ignasi i Laia.

  5. Lloc pendent amb totes les lletres, esperem que algun dia estiguem en condicions de fer la visita. Ganes no en falten :)

  6. A casa ens encanta Ca l’Ignasi! Mons pares hi van sovint i jo hi he estat un parell de vegades, sempre en sortim molt contents! Has fet una crònica fantàstica, com sempre! :)
    Petonets
    Sandra

  7. Hola!! :)

    Ricard: Moltes gràcies i després d’haver llegit les teves opinions, em sembla que aquest t’agradaria!
    Gemma: ostres! doncs l’has d’aprofitar eh? jeje mai és tard si el moment arriba! ;)
    Catieu: moltes gràcies, la veritat és que l’únic que va anar “malament” va ser el temps, pluja i núvol tot el dia! però què hi farem, és tardor!! a veure si així tenim sort i surt algun bolet…
    Ignasi i Laia: gràcies a vosaltres, vam disfrutar molt amb el menjar i les sales també estan molt ben aconseguides, felicitats i ens veiem aviat!
    Starbase: doncs ja espero la crònica de quan hi aneu, segur que serà genial!
    Sandra: moltes gràcies, i de fet una de les raons perquè tenia ganes d’anar-hi era perquè ho havia llegit de tu a no se on! No m’estranya que els hi agradi, als meus també els hi va agradar molt!!

    Una abraçada a tots i gràcies per la visita!!

  8. Doncs no coneixia aquest restaurant! però me l’apunto a pendents per quan anem d’excursió!!! ;P petonets guapa, espero que els exàmens hagin anat bé!!!!

  9. Així que Santa Bet, eh! Moltes felicitats!

  10. Serà qüestió d’anar a Cantonigrós, per el que expliques i per les fotos del restaurant, la boca s’en fa aigua. Felicitats encara que siguin atrassades, diuen que cada sant té la seva capvuitada. Una abraçada.

  11. Hola noies!

    Judith: doncs molt bona idea, així porteu el boletet a buscar bolets (amb una mica de sort) i fulles de tardor! els exàmens han anat bastant bé, moltes gràcieeees!!
    Mercè: moltes gràcies per felicitar-me!! :)
    Carmina: és veritat, ja ho havia sentit a dir i no me’n recordava! moltes gràcies, i si teniu ganes d’anar a provar el restaurant, us el recomano!

    Una abraçada i gràcies per la visita!!

  12. Tampoc el conec, però queda apuntat a pendents tenint bones referències!!! petons guapi!!!

Moltes gràcies per la teva visita!! :) si ho vols, pots escriure un comentari aquí:

