Magdalenes vs Galetes, per riure una estona ;)

… o com fer magdalenes amb gust de galeta!

Diuen que els estudiants mengem malament: congelats, precuinats, poca fruita i verdura… Potser en alguns casos és veritat, però dins de l’aventura de compartir pis també hi ha la d’aprendre a cuinar. En aquest camp es fa un autèntic esprint, i és que sempre aprens coses noves de l’un o de l’altre, noves idees pels tupper de la uni, una salsa que no has provat mai, etc. Les mames hi juguen un paper molt important, i és que no som pocs els que arribem a Barcelona el diumenge a la tarda amb la maleta carregada de tuppers: les sobres del dinar del diumenge, croquetes fetes amb molta paciència, sofregits per fer els macarrons… Qualsevol cosa que durant la setmana ens faci sentir com a casa és benvinguda ;)

La pica plena de plats bruts és una escena bastant comuna en els pisos d’estudiants… i si no estàs al cas o ets massa bona persona et pot passar que de tota una setmana et toqui rentar els plats dia sí i dia també… amb l’experiència aprens com fer-ho perquè no et prenguin el pèl ;)… i ho dic per experiència! Aprendre a viure i conviure és molt important.

Justament aquesta recepta està inspirada en una escena de la mítica sèrie de TV3 “Plats Bruts”. Quan va començar la sèrie jo deuria tenir uns 10 anys i hi havia molts dies que no me la deixaven mirar… però l’endemà me’n enterava de tot només arribar a la fila del pati! Han passat els anys i almenys als de la nostra generació encara ens fa riure molt! L’altre dia estàvem fent un treball en grup i ja veieu quin treball fèiem perquè ens vam posar a mirar vídeos de Plats Bruts…

Aquí us deixo l’escena que inspira la recepta ;) i entendreu el títol de Magdalenes vs Galetes!!

Aquestes magdalenes estan fetes amb una recepta base d’en Xavier Barriga, però una mica modificada! hi he afegit mascarpone i un sobre de gaseosa… En vaig fer unes quantes amb Oreo, però com que no estava segura de si l’experiment sortiria bé, en vaig fer unes quantes més amb melmelada de maduixa a l’interior i també van quedar boníssimes! així que si les voleu provar, ja ho sabeu!!

Ingredients:

2 ous grans (o 3 de petits), 175g de sucre, 60ml de llet, 190ml d’oli d’oliva suau, 210g de farina fluixa, 250g de formatge mascarpone, 7g de llevat i un sobre de gaseosa.

galetes “Mini Oreo”

Com ho fem?

Primer de tot barregem els ous i el sucre, els blanquegem amb la batedora elèctrica (barilles) fins que tripliqui el volum i agafi un color més blanquinós.

Llavors hi afegim a poc a poc l’oli i la llet. Quan la mescla sigui homogènia, hi afegim la farina, el llevat i la gaseosa. Barregem bé.

Per últim hi afegim el mascarpone. Llavors tapem el recipient i el guardem a la nevera com a mínim 1 hora.

Quan el treiem, hi afegim la quantitat de galetes Mini Oreo que ens vingui de gust. Tot seguit repartim la massa pels motlles de magdalenes (jo en vaig fer 18 unitats).

Les enfornem a 210ºC (preescalfat) durant 15 minuts.

Comments

  1. Quin riure amb aquest parell!!! no saps com reia i com m´agradaven i m´agraden!!!! i mira per or unes madalenes amb gust de galeta, això s´haurà de provar!!!! per cert ja tens les galetes separades del les madalenes????jaja!!:)) petons

  2. Ooooooooooooh!!! Com m’agradava Plats Bruts, eren taaan bons! Però si tinguessin les teves super magdalenes (amb galetes o sense) em sembla que no s’haurien barallat tant… perquè estarien encantats de la vida!! Nyam!
    Petonets reina
    Sandra

  3. Porten mini oreos a dins? uau, deuen ser de vici total, hoprovaré!
    M’encantava Plats Bruts, igual que Porca Misèria… ara ja no fan sèries així ;)

  4. Plats bruts…quins records, a vegades el repateixen al 33 (crec) i encara em fa riure!! aquestes madalenes es veuen fabuloses!! no me’n pots enviar algunes per correo urgent!!? per esmorzar…jajja petons guapa

  5. que bones!! m’agraden amb oreos, amb melmelada i amb que vulguis!!! t’han quedat genial!!! També m’agradava molt Plats bruts!!! reiem una estoneta, noi??? petonets bonica

  6. T’han quedat de fàbula! I plats bruts divertidissims. Les fotos magnífiques. en fi, ja veus avui tot genial

  7. Hola a tothom!!

    Silvia: sí, les tinc ben separades!! jejeje fes-les que als teus nens els hi agradaran!
    Sandreta: és veritat, llavors ja no s’haurien esbarallat! quin parell eh?
    gemma: sí, a dins també en porten!! he vist altres receptes on les barregen amb la massa, triturant-les… no em van acabar de fer el pes perquè llavors les magdalenes agafaven un color grisós, així que les vaig posar a l’últim moment!
    Roser: encara els fan em sembla! jo m’he passat l’estiu mirant-los… són tan bons que no te’n canses! ja no me’n queden…. :(
    Judith: doncs la recepta base amb el mascarpone és molt bona, si la proves ja m’ho diràs!! sí, moltes vegades van bé sessions de risoteràpia com aquelles!
    Núria: moltes gràcies, em faràs posar vermella! ;)

    petons a totes, i moltes gràcies per la visita!!

  8. Amb oreo o sense, el sabor ha de ser burtal!!.
    Plats bruts es una d’aquelles sèries mítiques que formen part de la nostra història televisiva col·lectiva.
    Una abraçada

  9. super booooooones les magdaletes! Tot i que hi ha una cosa amb la que discrepo.. i és en el títol de “millor moment de plats bruts” ja saps que amb el veneno que dóna la tanga…. :)

  10. Hola nois!

    Josep: doncs sí que és molt bo! a mi em va fascinar el mascarpone, no es nota gaire però li dóna una textura molt bona, moltes gràcies!
    Arnau: XD magdaletes, bona aquesta! jajajja el de la tanga també és boníssim! sobretot el ramon!

    una abraçada!

  11. El mascarpone m’encanta, en canvi les oreo les trobo unes galetes força sobrevalorades. Parlem de gustos personals, oi? Doncs aleshores aixó: sobrevalorades :-P

    Ara que tot el conjunt és fantàstic i sembla mentida en Jordi Lopez que ha acabat fent un paper també de miserable pero facha i caspòs a la tele :S

  12. Plats bruts!!!! Una de les millors sèries que he vist mai. Són l’ antidepressiu ideal jejeje… A casa la tenim en DVD i a l’Annie també li encanta. Quin fart de riure!!! jejeje…
    Pel què fa a les magdalenes, me’n emporto una de cada versió. Delicioses!!!
    Petonets guapa

  13. holaa :)

    Starbase:
    tens raó, de fet les Oreo no són pas les meves preferides i si m’he de comprar galetes serien de les últimes que triaria… Però van ser les escollides perquè vaig pensar que el gust de la galeta es notaria segur i a més el contrast de colors es veuria més! Pel que fa a en Jordi a mi també se’m fa molt extrany veure’l en els seus papers nous…!
    Catieu: també et dono la raó! jeje veus, bona idea això de tenir els DVD’s! acabo de recordar que tu ets la reina de les magdalenes, així que moltes gràcies i espero que t’agradin si les fas!

    Una abraçada!!

  14. Una entrada formidable,tant com les magdalenes.

Moltes gràcies per la teva visita!! :) si ho vols, pots escriure un comentari aquí:

